ligging placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door skatjuh87, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Hey dames,

In het begin van de zwangerschap werd duidelijk dat mijn placenta tegen mijn buikwand aan ligt. Dit is verder geen probleem. We hebben vorige week een 3d-echo gehad en ook hierop was de placenta duidelijk te zien. Probleem is alleen dat hij met zijn hoofd al in mijn bekken lag en de placenta rond zijn hele hoofd te zien was. De bovenkant van zijn hoofd konden we niet zien maar hoe groot is de kans dat het daar ook ligt.

Volgens de echoscopist begint de placenta in mijn linkerzij ( redelijk laag ) en meneer had de placenta echt vast en helemaal zijn gezicht erin gedrukt. Kan dit problemen opleveren bij de verdere zwangerschap en bevalling?

Ik wil mijn vk wel vragen maar die neemt echo`s niet zo serieus en ik weet dus niet of ze mijn vraag wel serieus zal nemen.

Alvast bedankt.

Liefs

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Het lijkt mij dat je deze info wel even door moet geven aan de vk.
    Bij de bevalling kan een placenta die laag ligt wel degelijk problemen geven.
    Ik zou het zeker even melden!

3. skatjuh87

ik wil het ook wel doorgeven maar krijg hier altijd het gevoel dat ze me niet echt serieus nemen. Verder wil ik ook niet de persoon zijn die zich overal zorgen om maakt, maar ben nu ook niet echt gerustgesteld

De echoscopist heeft er verder ook niks over gezegd maar weet ook niet of ze dat wel altijd doen

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In principe krijgt je vlk een verslag van je echo toegestuurd... Neem aan dat dat daarin staat vermeld? Dan zou ze op de hoogte moeten zijn als je ernaar vraagt.

5. skatjuh87

dit is naar voren gekomen uit een pretecho dus die sturen voor zover ik weet helemaal niks door

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Pfff lijkt me wel belangrijk hoor! Als de placenta voor de uitgang ligt gaat het nl. niet lukken. Ik zou dit zeker aangeven, krijg je nog een liggingsecho? Misschien dat de vk dan wel wil luisteren ;)

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Als dit je dwarszit zul je dit met je vk moeten bespreken en zal ze je serieus moeten nemen. Desnoods doet ze haar eigen onderzoek of wat dan ook, als jij er maar door gerust gesteld wordt! En als jouw vk echt niet mee wil werken, desnoods een soort second opinion ofzo regelen?

Het gaat om jouw welzijn en dat van je baby, een ontspannen mama is het allerbelangrijkst!
    Succes :D!

8. skatjuh87

ik zal het morgen wel ff bij de vk vragen. moet toch nog ff bellen.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Liefs

Deel Deze Pagina