27 weken en zeurende buikpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door souries, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hola, ik piet paniek hem weer omdat ik sinds een half uur met vlagen last heb van zeurende pijn linksonder in mijn buik en onderrug. Ik ben morgen pas 27 weken zwanger, en het is mijn eerste zwangerschap, dus ik weet niet of ik me hier zorgen om moet maken of dat dit de bekende oefenweeën zijn. Ik weet wel dat ik er erg onzeker door wordt. Ik ben al licht hypochondrisch en al de halve zwangerschap bang voor een vroeggeboorte, daarom voelt dit denk ik minder prettig, maar wil ik ook weer niet te snel aan de bel hangen, omdat ik het vast erger maak dan het is.

Hoop dat wat meer mensen dit kennen en de ongerustheid een beetje weg kunnen nemen. Ik kijk het nog twee uurtjes aan anders bel ik de vk straks. Wil ook niet voor niks een vergadering afzeggen met mensen die van de andere kant van het land net binnen komen lopen. Leuk zo'n verantwoordelijkheidsgevoel;)

2. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Dit zouden je banden kunnen zijn meid, ik zou eerst eens even lekker in een warm bad gaan liggen,
    Als het daarvan erger wordt zou ik zeker de vk bellen,
    Je kunt ook een warme kruik op de plek leggen evt,
    Het klinkt voor mij niet als weeën hoor! Die herken je wel!
    Dus meid, relax en niet meteen het ergste denken,
    Probeer maar eens ff van het bad en evt de kruik,
    En als je je echt zorgen blijft maken, gewoon de vk bellen, daar Zijn ze voor!
    Suc6
    Liefs taart.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik zou wel bellen. Weeën bij dat termijn zijn namelijk juist niet goed te herkennen. Dus zeker even met de vk overleggen. Met 27 weken kun je maar beter geen risico nemen.

4. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik zou ook bellen precies het zelfde gehad 2 weken terug en dat waren echt weeen met alle gevolgen van dien weeënremmers en longrijping nu gelukkig weer rustig.

Maar twijfel nooit altijd bellen meid kan ik nu wel zeggen ik was ook zo lekker eigenwijs had donderdag al weeen en zondags pas gebeld toen het echt zeer deed terwijl ik donderdag al twijfelde dus bellen!

5. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Of misschien een blaasontsteking die voor kramp zorgt. Misschien is het alleen maar bandenpijn, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen en even overleggen.

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    klinkt als bandenpijn meid,neem een warmen douche
    of bad daar ontspan je van .
    als echt pijn doet pcm nemen die mag je hebben
    en als je echt zorgen maakt vk bellen
    daar zijn ze voor

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik denk ook eerder aan bandenpijn. Zelfs bij de tweede heb ik getwijfeld en dacht aan voorweeën maar gyn stelde me gerust dat het bandenpijn was.

Als je echt bezorgd bent, idd even vk bellen. Maar zolang het geen stekende pijn is waar regelmaat in zit zou ik me niet al te veel zorgen maken.

8. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thanks voor jullie reacties! Na een uurtje zakte het weer wat,maar ga morgenochtebd wel even checken op blaasontsteking. Mocht het terugkomen dan bel ik vk even om te overleggen voor de zekerheid.

heb tot nu toe amper buikpijntjes gehad,dus weet echt niet wat wat is :)

9. Roos25

Roos25 Niet meer actief

We zijn ongeveer even lang zwanger. Bedenk dat ik anderhalve week geleden ook opeens 2 dagen had van harde buiken en pijn in de lies. Harde buiken heb ik nooit, dus ik maakte me best zorgen. Net toen ik bedacht om de volgende dag urine in te leveren, was alles weer rustig. Volgensmij heeft mijn kleine man toen een groeispurt gehad.
    Goed dat je morgen toch ff laat checken. Hopelijk valt het allemaal mee!

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou morgen/vanavond toch echt eventjes een afspraak maken met je verloskundige.

Je bent nog niet voorbij de 30 weken en wat jij beschrijft zouden weeën kunnen zijn (met de nadruk op zouden kunnen).

Blaasontsteking kan dit ook veroorzaken, incl een vroeggeboorte.

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen, nou geen blaasontsteking, die heb ik dan maar vast uitgesloten. Gisteravond heeft ml een bad voor me vol laten lopen en toen kon ik wel lekker ontspannen. Ik las dat wanneer je in water meer last krijgt, dat het dan weeën zijn, maar alles werd juist redelijk rustig.

Ik ga straks toch nog even bellen voor de zekerheid om met vk te overleggen.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Weeën zwakken inderdaad niet af in bad.

Je kan beter een keertje te veel bellen. 't is toch allemaal heel erg spannend, zo zwanger zijn ;) Laat je weten wat ze zei?

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Het is verstandig om urine bij dit soort klachten altijd even te kweken als je dergelijke klachten hebt. Dat gaat vaak mis bij huisartsen. Zo ook bij mij destijds. Uit de sneltest bleek niks, een week later was de ontsteking zo heftig dat m'n vliezen het begaven, nog voor de 25 weken. Achteraf zij de vk toen dat ze in zo'n geval altijd kweken. Ik geef het je maar even week.

14. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Maria999 klopt, valt mij ook altijd een beetje tegen bij de HA, dat ze daar niet wat vaker zelf al achteraan gaan en dat je het zelf moet aangeven of ze verder willen kijken :S
    Daarom ga ik om de vier weken naar de ha om voor de zekerheid te kijken of ik een blaasontsteking heb ;)

vk gaf aan dat ik het vandaag even moet aankijken en direct moet bellen als het weer terug komt. Omdat ik nu niks voel, kunnen ze nu ook niet echt zien hoe of wat. Afspraak van vrijdag wel verzet naar morgenochtend. Ze denkt zelf aan bekkenklachten of banden.

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hallo!

Hier stresskip nummer 1 ;D. Klinkt idd als bandenpijn. Ik heb sinds een week of 3 ( ben nu ruim 28 weken zwanger) last van pijn scheuten in m'n linker lies eennkastbwaar van m'n onderrug. Pijn in m'n lies kan ik zelf het beste omschrijven als kramp. Ook een heel beurs schaambot. Dit is, volgens mijn verloskundige idd bandenpijn. Een warm bad doet, bij mij, echt wonderen! Mocht dat niet helpen, en vertrouw je het niet, zou ik even bellen. Beter een keer gevaar bellen dan tewijnig.

Succes!!!

16. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Jaa hier ook zo'n "zeur"

1 weekje langer als jou, ben morgen 29 weken..
    Ook veel last van pijntjes, voornamelijk in de onderbuik en ook links in de lies. Geen blaas ontsteking, reeds laten testen. Sinds vandaag constante druk om nummer 2 te doen..

En zoals gewoonlijk, ontzettend vermoeid, misselijk en eerlijk gezegd behoorlijk chagrijnig omdat k niet weet hoe ik ermee moet dealen..

Iemand die 't ervaart? of weet wat 't is?
    Vk direct bellen zie k ik ook niet zitten, voel me direct zo zeurderig.

17. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Stresskip en @Zeur we kunnen we een bandje oprichten, haha!

Zonder gekheid, Ik ga vanavond gewoon weer lekker in bad. Dat beviel me gisteravond wel. Misschien zijn het ook je darmen wel Ickuzz. dat je baarmoeder tegen je darmen aan drukt en daardoor meer last veroorzaakt? Leuk he, zo'n eerste keer zwanger!

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @souries Lijkt met gezellig! hahaha!

en @zeur: Ik heb ook veel last van m'n liezen en pijn onderin m'n buik. Bij mij zijn ze er achter gekomen dat het beginnende bekkeninstabiliteit is. Maar ook mijn darmen werken niet mee. Ben zelf ook geen snelle beller wat betreft "kwaaltje" en voel me idd ook een erge zeur naar de vk toe. Maar weet wel dat als je het echt niet vertrouwd, het voor jou gemoedsrust bet is om te bellen en dat je vk ook liever hebt dat je een keer teveel belt dan te weinig....

19. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier maandag ook erg last van gehad
    Van 3 tot 7 iedere x steken die begonnen boven in me buik en dan afzakte naar me doos en uitstraalde naar me boven benen
    Wist niet wat het was en maakte me ook zorgen
    Ook om dat ik het niet vertrouwde
    De vk gebeld en die heeft me aan gemeld in het zh
    Daar moest ik aan de ctg
    Auto ritje naar hwt zh was echt geen pretje elke bocht of hobbel deet zeer
    Op ctg was gelukig geen ween actieviteit te zien maar wel harde buiken
    Uit urine bleek wel iets ontstekig te zitten maar niet tiepies blaas ontsteking
    Urine is op kweek gezet en daar kan ik vrijdag voor bellen
    Ook op de echo zag alles er goed uit baar moeder mond was nog helemaal dicht
    Tog is me buik nogsteets onrustig zit nu sinds maandag avond aande antibiotica uit voor zorg dat het wel een blaas ontsteking is
    Kleine is ook sinds maandag uber actief
    En vanacht heel onrustig geslapen kan gewoon geen lekkere houding vinden
    En slaap al een aantal weken met voedings kussen
    Anders had ik dat nog kunnen proberen
    Zou graag wat in huis doen maar bij het minste geringster heb ik weer last van een harde buik
    Pfff nou ja kijk het vandaag nog wel even aan en anders bel ik morgen naar de gyn

Deel Deze Pagina