Vanaf 16 weken pas 'veilig'?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doula, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben 13 week zwanger en vandaag zei iemand: Succes de laatste 3 cruciale weken. Want vanaf week 16 ben je uit de gevarenzone...

Dit is toch 12 weken..? Voel me nu zo onzeker.:(

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gewoon laten kletsen.

Voor vrouwen van boven de 40 wordt een 14 weken grens aangehouden als 'veilig', misschien was ze daarmee in de war.

3. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vreemde opmerking zeg...

Sowieso neemt de kans steeds meer af dat het niet goed gaat. De allereerste weken is de kans het grootst en het wordt steeds kleiner. Heb je al een echo gehad? Als je het hartje al gehoord/ gezien hebt is de kans best groot dat het gewoon goed gaat hoor. Over het algemeen worden de eerste 12 weken als spannendste weken gezien. Ik weet niet precies meer wat er met 12 weken veranderd: ik dacht dat dan alle organen gevormd zijn? Of was het dat de placenta vanaf dan helemaal werkt? Ik weet het niet meer, er is wel een reden dat die 12 weken over het algemeen aangenomen worden, omdat als dat eenmaal goed is, de kans heel groot is dat de rest van de zwangerschap ook goed gaat.

Probeer er rustig onder te blijven en sowieso te genieten van het kindje in je buik! Goede zwangerschap gewenst!

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    tja zekerheid heb je nooit maar vanaf de 12 weken mag je toch wel aannemen dat het goed gaat. Dus lekker gaan genieten

5. Verox

Verox Niet meer actief

De meeste mensen houden de 12 weken aan als cruciale weken.
    Over het algemeen treedt een miskraam op tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap
    Vandaar dat de meeste mensen hun zwangerschap na twaalf weken openbaar maken.

6. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Heb 3 echo's gehad en was alles goed.

Je hebt nooit garantie natuurlijk en ik weet dat het altijd nog "mis" kan gaan.

Maar dit klonk wel raar:)

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    12 weken word vaak als 'veilig' gezien. De grootste kans op miskramen is voor die tijd. Neemt niet weg natuurlijk dat het altijd mis kan gaan.... Ik had heel de zwangerschap angst en nu hij er heb ik ook altijd een bepaalde angst. Je wilt niet dat je kind iets overkomt

8. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    mijn vk zei dat zij zelf vaak 14 weken aanhouden.. mijn moeder heeft 2x een miskraam gehad met 16 weken, dus ik had zelf wel na 16weken pas echt een rustiger gevoel maar dat komt doordat je dat van "dichtbij" meemaakt (was voor mij, maar toch). heb het toen ook pas bekend gemaakt op fb enzo. maar met 13 weken en 3 goede echo's ziet het er toch super uit!!!
    het kan altijd mis gaan, ook met 28 weken, 34 weken, de bevalling of wanneer ze 8 jaar zijn..
    lekker genieten van je zwangerschap meid!

9. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Echt onzin die opmerking. Ik heb een echo gehad bij 6.5 week en we zagen meteen een hartje kloppen. De vk zei dat de eerste weken idd spannend zijn, maar doordat we een hartje zagen de kans op een miskraam alweer een heel stuk kleiner was geworden.

Er zijn mensen die na 16 weken nog een miskraam krijgen. Bij mijn moeder was alles prima in orde totdat mijn twee zusjes geboren werden en ik na 5 uurtjes 1 van mijn zusje al verloren ben. Dit absoluut niet om je bang te maken, maar mensen praten zoveel onzin.

Ik ben pas 7 weken dus tot die 12 weken duurt ook nog zo ontzettend lang. Kan me voorstellen dat je onzeker bent. Heb hetzelfde gevoel, maar mensen gewoon lekker laten kletsen en het belangrijkste is dat de meeste zwangerschappen gewoon prima (op kwaaltjes na ;)) verlopen.

ik wens je een mooie zwangerschap!

10. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Er kan de hele zwangerschap wat mis gaan maar idd voor de 12 weken zeggen ze dat het 'risicoperiode' is...
    Maar om nou zo een opmerking te maken vind ik je wel heel erg triest. Leuk een zwanger iemand onzeker maken gatverdamme -_-

11. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Na het zien van een kloppend hart is de kans op een miskraam 3 procent...garantie dat het goed blijft gaan heb je gewoon helaas nooit....probeer te genieten en het los te laten...stress is heel slecht voor je kindje....fijne verdere zwangerschap gewenst!

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    pfff ik ben 12 weken en nog steeds niet gerust maar troost me steeds met de gedachte dat ik 12 weken ben en dan zeggen ze zoiets :(
    ik hoop van harte dat alles nu toch goed gaat hoor

13. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    de kans dat het mis gaat is na 12 ook echt heel heel klein hoor! idd zodra je een kloppend hartje hebt gezien is de kans nog maar 3% ofzo.
    het merendeel van de miskramen word niet eens opgemerkt, maar is vaak een "verlate menstruatie"
    in de zenuwen zitten is nergens goed voor... ookal zat ik het zelf ook hoor!

14. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Klinkt voor mij heel raar die opmerking van nog 3 cruciale weken. Natuurlijk zijn de eerste weken het cruciaalst, maar als je die voorbij bent heb me echt nog geen garantie op een gezond levend kindje. Zwangerschap duet in principe 40 weken, dus tot dan blijft het gewoon spannend. Ook al is de kans wel klein dat het mis gaat, kans bestaat altijd..

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Na 12 weken en een kloppend hartje daalt de kans tot 1% en die blijft de hele zwangerschap staan.

Deel Deze Pagina