wanneer hield het overgeven bij jullie op??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door an12, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik word er zo moe van van al dat spugen. ik ben nu 14weken zwanger, en had heel erg gehoopt dat het na 12 weken over zou zijn. nu ging het de 12e week helemaal goed, en kon ik weer lekker werken enzo, maar het is vorige week gewoon weer opnieuw begonnen.
    vanmorgen kwam ik uit bed..gelijk een broodje gesmeerd. en toen moest ik hoesten..en vervolgens gelijk overgeven..(nouja dat overgeven viel nog wel mee aangezien ik niets in mn maag had;)) maar nu heb ik weer een broodje op met wat melk. voelde mn maag weer rustig worden, en nu heb ik net weer alles overgegeven. nu zit ik maar aan een glas ranja, maar dat ligt ook al niet lekker in mn maag. en zo gaat het hele dagen..soms voel ik me goed en ga ik lekker weer werken (gewoon er lekker tussen uit zijn en een beetje afleiding werkt namelijk zo ontzettend goed!!). maar ik heb soms gewoon het idee dat mn maag gewoon bijna niets kan verdragen. heeft dit echt met de zwangerschap te maken?? of kan het ook iets "los" van de zwangerschap zijn?? en als het wel met de zwangerschap te maken heeft, hebben jullie dan nog tips??en hoelang heeft het bij jullie geduurd??

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend, ik heb vanaf week 7 tot ongeveer 14 weken ook steeds overgegeven. Daarna werd het minder.

3. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is wel minder nu maar nogsteeds niet helemaal over.... kennelijk blijft het bij sommige mensen wat gevoeliger dan bij anderen. Heb het trouwens ook vaak na een hoestbui...

4. Maia

Maia Niet meer actief

Bij Fleur tot ruim 14 weken, deze keer rond een week of 9 de ergste misselijkheid voorbij, nu nog met vlagen.

5. Trees

Trees Niet meer actief

De eerste keer tot 17 weken en de twee keer tot bijna 16 weken overgeven. Daarna heel sporadisch.

Heel veel sterkte!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza tot 7 maanden, deze keer veel minder heftig, maar nog steeds wel misselijk. Moet tijdens het eten steeds erg bewust zijn van hoe het valt, want als ik 1 hap teveel eet, begin ik te kokken en komt alles er zo weer uit :(

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    vervelend he dat overgeven! Hier al bijna 2 weken niet meer overgegeven, dus hier rond de 15 weken over!

8. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Heb tot een week of 16 overgegeven, en goed misselijk geweest.. Nu ben ik er eindelijk vanaf.. Alleen bepaalde luchtjes kan ik af en toe nog niet verdragen, maar ik ben allang blij dat t nu zo goed gaat! :)
    Ik hoop voor jou dat je er met een aantal weekjes ook lekker vanaf bent.l succes!

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook rond de 13/14 weken..

10. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Nog niet een keer....

11. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb overgegeven tot in de 16e week... Toen werd ik op een dag wakker en ik voelde gewoon dat het 'goed' zat, zeg maar! Wat een opluchting.
    Helaas heb ik in de 20-21e week weer veel overgegeven (vooral als ik teveel had gedaan,maar ook met het wakker worden).
    Nu nog zo nu en dan gelukkig.

Ik heb nu dat mijn maag helemaal van streek is na het avondeten. Moest eerst ook steeds overgeven vrijwel direct na het warme eten. Nu neem ik na het eten vla (luchtig frambozensmaak, maar volgens mij maakt het niet uit welke vla) en dat helpt bij mij m'n maag te kalmeren.

Sterkte nog effies. Komt helemaal goed!
    xxx

12. JannekevL

JannekevL Lid

12 dec 2011
    38
    1
    8
    Ik heb ook tot de 16e week over gegeven... Had me ook ingesteld op week 12, dus dat valt dan inderdaad flink tegen!
    Maar het leek bij mij ook wel plotseling weg, heel raar!
    Hopelijk neemt het bij jou ook snel af!

13. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ben nu 19weken en van bepaalde geuren en smaken krijg ik nog steeds braakneigingen ,of als ik iets vies zie op tv draait mn maag ook nog :( hopelijk stopt t snel want heb het er helemaal mee gehad

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Word hier een beetje bang van... :(

Vind het nu al zo vervelend... misselijk, niet kunnen eten... overgegeven heb k dan pas 1x, maar wel meermaals gekokhalst of geuren niet kunnen verdragen...

Sterkte meiden.

15. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Ik ben ook wel tot 16 weken misselijk geweest.
    Kon meteen vernemen dat het eten niet goed viel, probeerde het te laten zakken, maar meestal kwam het er dan toch nog later uit (sorry voor de vieze praat)
    Ook kon ik niet tegen melk dat gooide ik er meteen weer uit, dus misschien testen met eten wat wel erin blijft en wat niet.

16. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hield het op bij ongeveer 16 / 17 weken!

17. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik heb overgegeven tot en met week 16. Het begon met 11 weken.

18. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Vanaf week 6 tot de 17de week

19. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    meid weet hoe je voelt toen ik zwanger was van me dochtertje van ik zoveel afgevallen door het overgeven dat ik maar 45kg woog van de 51 kg ik hield dan ook niks binnen,heb toen pilletjes gekregen die me misselijkheid tegen ging zodat ik weer redelijk normaal kon eten.
    bij mij heeft misselijkheid tot 16weken geduurd,daarna heel soms met bepaalde geur bv knoflook,vlees,friet lucht.

hoop dat je snel spuugvrij bent en je lekker kan genieten van je zwangerschap

20. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Ik ook tot 17 weken...kan het me nog zo herinneren. Begon ook al in de 1e week...wist direct dat ik zwanger was!Het was bij mij wel enkel 's morgens. En na 17 weken had ik eindelijk een truukje gevonden om niet meer boven de pot te hangen :D
    Ik dronk een glas fruitsap (uit brik wel, want dat ging veeeeeeeeeeeel vlugger dan zelf persen ;)) en at een boterham met confituur (kon niets anders nemen dan aardbeienconfituur of het was mis) en dan een kop melk...raar maar waar...ik gaf niets meer over sindsdien.
    Dan begon op 20 weken de last in mijn rug en bekken...:D

Deel Deze Pagina