vanmiddag aan de ctg gelegen, ivm 3 dagen minder leven voelen, eenmaal in het ziekenhuis bleken de bewegingen goed maar de hartslag van de baby bleef tussen 180/190 met uitschieters richting 200. mijn hartslag/bloeddruk waren goed en koorts is gemeten, maar ook in orde. echo gemaakt maar alles zag er goed uit. dus kon weer naar huis en moet bellen als ik haar langer dan een dan niet voel. ze zullen me niet zomaar naar huis sturen, maar die hartslag zit me toch niet helemaal lekker. iemand ervaring?
Ja, ik! Bij mij was ze 'gewoon' druk en was daarom haar hartslag zo hoog. Ik heb bloed moeten laten prikken op verdenking van een te snelle schildklier, maar dat was het niet. De dag erna was de hartslag weer normaal aan de ctg.
ik heb helaas geen vervolg afspraak gekregen voor een nieuwe ctg oid. dus dat zou me misschien moeten geruststellen dat ze het wel vertrouwen. maar toch google ik nu wat af op hoge hartslag
Google dan maar eens op Jogging Foetus of jogging baby, dat was hoe ze het bij mij noemden uiteindelijk
Hi! Ik heb ook een baby met hoge uitschieters, ik heb meerdere CTG's gehad op verschillende momenten en ik heb gewoon een hèèl druk meisje. Is de hartslag bij jou baby constant heel hoog of zijn het uitschieters? Want de uitschieters willen ze juist zien hoor!
Het is constant tussen 180 en 190 met uitschieters tot 200 Niet beneden de 175 gekomen vandaag Ik kan helaas weinig vinden over jogging baby op dit termijn
Ik denk dat het verstandig is ( voor je eigen gemoeds rust) dat je nog een aantal keer voor de CTG gaat. Maar je hebt waarschijnlijk gewoon echt een drukke baby hoor.
Jogging baby is enkel het druk zijn van het kindje met als gevolg een hoge hartslag. Net als jij een hogere hartslag krijgt als je jogt of druk bent. Volgens mij is dat niet afhankelijk van termijn. (Maar er is sowieso weinig over te vinden, zie ik) Bij mij kwam de hartslag ook niet onder de 170 oid, de volgende dag wilden ze me sowieso zien ivm bloeduitslagen, dus kon ik ook nog wel een keer aan de ctg en toen was het 150 met uitschieters omhoog en omlaag. EDIT: Ze zijn over het algemeen heeeeel voorzichtig met ongeboren leven, dus als de artsen zich verder niet ongerust maken en jij verder idd geen koorts (dus infectie oid) hebt, zou ik proberen het los te laten. En ja, misschien is nog een ctg goed voor jouw gemoedsrust, zeker om vragen!
Ik had het ook en juist als ik haar minder voelde en ik dan aan de ctg lag was die hartslag zo hoog. Ik moest wel altijd de dag er na terug voor een ctg.
ik ga het nog even aankijken qua voelen van de bewegingen anders misschien toch komende week nog de vk eens bellen, het blijft me maar bezig houden.