Hoi hoi, Ik ben erg benieuwd wat jullie mannen/vriendjes doen ter voorbereiding voor de kleine of gewoon om jouw te verwennen (makkelijker te maken). Misschien verwacht ik te veel van mijn vriend, vandaar mijn vraag! Hier komen alle voorbereidingen op mij neer en neemt hij wat huishoudelijke taken op zich. Maar verder weinig initiatief helaas. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Hier doet hij zijn best maar werk vraagt veel, hij maakt werkdagen van 12+ uur, we zaten midden in een verbouwing (nu net aan het afronden) dus hij is misschien vermoeider dan ik. Maar ik schrijf nu op wat ik gedaan wil hebben (was ophangen, stofzuigen etc.) Dan doet hij dat in zijn eigen tempo en al met al mag ik niet klagen. Tot week 34 heb ik alles alleen gedaan, sindsdien hebben we een schoonmaakster. Ik kan nu nog maar een paar honderd meter lopen zonder pijn dus sinds afgelopen week bestel ik boodschappen online en doe ik een huishoudelijke taak per dag. Maar nog even uitzingen, duurt niet lang meer Edit, qua voorbereidingen komt t meeste op mij neer, maar laatst sliep ie pas na twaalf uur, even de adreslijst aangevuld hihi
Mijn vriend zorgde er alleen voor dat ik niet tilde tijdens de zwangerschap. Ik ben de hele zwangerschap zwaar verkouden geweest met dagen dat ik alleen maar op de bank lag en niet vooruit te branden was. Dan zorgde die dat ik helemaal niks hoefde te doen die dag. Dus katten eten geven, konijn eten geven, stofzuigen, koken(doet ie altijd), vaatwasser vullen en uitruimen etc. Hij heeft wel de hele babykamer gedaan. Dus schuren, verven en de meubels in elkaar gezet.
Mijn man is normaal zeer voorbereiderig en ook best zorgzaam, maar niet met zwangerschappen. Het duurt echt wel tot een maand of 4 voordat we een beetje over de baby kunnen gaan praten en hij serieus een naam in overweging neemt. Qua spullen en kleertjes neemt hij 0 initiatief, maar hij haalt dingen braaf op als ik bijv. iets op MP heb gekocht. Hij kan zich moeilijk een voorstelling maken van hoe iets zal zijn, zegt hij en daarom laat hij dat aan mij over. Ik vond dat wel moeilijk, de eerste keer helemaal, maar hij heeft zo goed voor me gezorgd toen ik onverwacht een KS kreeg en niks mocht daarna. Ik weet dat ik gewoon heel duidelijk moet zijn in wat ik van hem verwacht en ik weet dat hij straks weer helemaal voor ons klaar staat als de baby er is.
Mijn man werkt rond de 14 uur per dag, 7 dagen in de week. (Normale Turkse werktijden) Hij zorgt voor de boodschappen en dat ik niet hoef te tillen. Verder verwacht ik niet teveel van hem omdat hij lichamelijk uitgeput is. Ik doe nogsteeds zelf het huishouden en dat gaat prima. Ik maak elke dag een uurtje schoon en hou alles bij, zodat ik niet mezelf uitput aan de schoonmaak! Manlief zegt elke keer dat ik niet hoef schoon te maken en dat hij het wel doet, maar zolang het nog gaat doe ik gewwoon alles zelf
Mijn vriend kan zelf zijn werktijden invullen, dus heeft afwisselende dagen van vrije tijd en werk. Hij vind het leuk om met de voorbereidingen van de baby bezig te zijn, en wilde de uitzet al gauw compleet hebbn. Ik wilde er wel langer mee wachten, maar omdat hij het eerder wilde hebben we samen spullen gekocht en opgehaald. Hij vind het leuk om samen voor de baby te winkelen, ook kleertjes te kopen enzo. Ook de naam was een idee van hem. Verder merk ik dat hij wel meer bezig is met geld verdienen, omdat hij het financieel voor ons goed voor elkaar wil hebben. In huis doe ik wat ik aankan, het overige werk doet hij en soms een schoonmaakster. Boodschappen doen we samen, hij tilt alles. Koken afwisselend, als hij werkt kook ik en anders samen. Als hij werkt, blt en smst hij regelmatig hoe het is. Verder wil hij wel af en toe zijn voetbalwedstrijden zien, maar dat gun ik hem ook. We doen eigenlijk zoveel mogelijk samen, ik heb het getroffen met hem! Super man toch?
Qua huishouden onze verdeling een hele poos onveranderd. Tegen het eind van de zwangerschap nam hij wat dingen van me over: hok van de huisdieren schoonmaken, boodschappen tillen (en de laatste week deed hij ze zelf), stofzuigen. Wat babyvoorbereidingen betreft nam ik meestal het voortouw en hielp hij dan wel mee. Ik zocht spullen op MP of in de winkel en als hij het best vond, gingen we het halen. Voor de naam hadden we een briefje liggen waar we allebei namen opschreven ofdoorstreepten.
Die van mij moet nog even wennen geloof ik .. Schat wil je een ei voor me bakken? ( ik lig kots misselijk op de bank) dus ik zeg heel zielig moet dat nou die stank in huis.. Oh ja zegt hij je bent zwanger
Wij zijn nog niet heel ver maar praten er dagelijks over en zitten allebei al naar spulletjes te kijken (nog niet kopen) en af en toe roepen we wat namen naar elkaar haha. Verder helpt hij mij wanneer ik heel erg moe ben, dus ik denk dat dat wel goed komt de komende maanden...
Mijn man is ook zelfstandig en we zitten in een grote verbouwing (waar hij het meeste zelf wil doen samen met zijn vader), dus we wisten al toen we probeerden om zwanger te geraken, dat er hulp van buitenaf zou moeten komen voor het geval ik niets meer zou kunnen doen. Hebben dus al sinds het begin van de zwangerschap elke week een poetsvrouw, en een geluk, want ik mag nu met bijna 22 weken enkel licht huishoudelijk werk doen. Ik bestel boodschappen online, hij gaat er wel om (mag ook niet meer tillen). Ook koken neemt hij over als het mij echt niet lukt. Mama helpt me sinds kort met de was en de strijk. Voorbereidingen zijn ook wel voor mij, maar tot nu toe hebben we nog niet zoveel gedaan (enkel een kinderwagen gekocht 2de hands en namen gezocht). Gezien de omstandigheden, mag ik absoluut niet klagen als ik straks 2 kinderkamers heb die 'af' zullen zijn !
Wees allemaal maar blij met de mannen die wel helpen. Ik ben nu voor de 2e keer zwanger en had de hoop dat vriendlief dit keer meer zou doen aangezien hij elke dag om 16.00 uur thuis is maar nee hoor hij doet helemaal niks. De 1e zwangerschap stond ik de avond van me inleiding de vuilnis nog weg te brengen en we wonen 3 hoog in een flat. Jammer genoeg is het nu dus weer hetzelfde ookal had ik de hoop dat het beter zou gaan dit keer. Dus iedereen weg blij met de mannen die wel wat doen, en alle meiden hier een hele fijne zwangerschap gewenst met uiteindelijk een mooi kindje Xxxx
Mijn man doet werkelijk alles... Hij heeft ook weinig keus want kan kan sinds 13 weken niks meer ivm heel veel harde buiken. Hij mest zelfs de stal van m'n paard, de schat...
Mijn vriend werkt 12 uur per dag en soms nog wat meer, maar hij helpt waar hij helpen kan. De kleine boodschappen doe ik zelf door de weeks en de grote boodschappen doen we samen op zaterdag. Het huishouden komt voor een groot deel nog wel op mij neer ( vooral vanwege mijn nesteldrang wil ik het elke dag schoon hebben haha) maar het zware en groffe huishouden doet hij. Ben heel blij met de hulp die ik krijg van mijn vriend!
Ooh ik vergeet nog wat qua voorbereiding. De babykamer Had hij met zes weken besteld, en de kinderwagen Had hij met tien weken in huis. Ik Was als de dood voor een miskraam maar hij Was ervan overtuigd dat t goed zat. Dat Dan weer wel
Ik heb een trombosebeen en kan daardoor slecht vooruit, mijn vriend neemt zonder klagen het huishouden op zijn rekening en zorgt tegelijkertijd dat ik niks tekort kom. Ook denkt hij erg met me mee in wat we nodig hebben voor de baby en wat er nog moet gebeuren qua voorbereidingen.
Mijn man is heel lief voor me Hij is soms wat over bezorgd,omdat het vorige x mis is gegaan,dus als ik zeg auw een steek haha dan staat hij paraat! Ik kan alles nog zelf,behalve de kattenbak verschonen en dat vind hij normaal echt Niets Maar hij doet het nu met liefde,moet het alleen wel even vragen haha.
Mijn man is een engel. Ik krijg regelmatig "op mijn kop" dat ik te veel doe. Maar ik kan zelf niet stil zitten! Dus ik doe het meeste in het huishouden en boodschappen en koken eigenlijk. Dat gaat ook prima. Al laat ik zware boodschappen als flessen frisdrank tegenwoordig in de auto staan, dan haalt hij ze er uit. Maar als ik het hem zou vragen, zou hij alles doen. Waar hij heel druk mee is, is ons huis klaarmaken. Wij zijn eind augustus verhuisd en er moest nog best veel gebeuren. Nu is hij bijvoorbeeld zeil aan het leggen op de zolderkamer, zodat ons oude bed daar kan staan. Hij is als de dood dat ze bevalling niet gaat zoals gepland, en dan wil hij dat er iemand kan blijven slapen als dat nodig is. Bovendien heeft hij zelf een co-sleeper gemaakt, zoekt hij de beste koolmonoöxide-melders uit, bestelt hij de babyfoon (hij wil zelfs een webcamsysteem maken, ben ik t alleen niet zo mee eens), etc etc. De echte mannendingen doet hij. Kleertjes enzo kunnen hem niet zo interesseren, maar hij vindt t leuk om te bekijken wat ik nou weer heb gekocht. Hij werd helemaal happy van een rompertje met banaantjes Overigens, vind ik dat je bepaalde dingen ook best van je man mag vragen. Zoals het vuilnis buiten zetten als je hoog zwanger bent. En als hij weigert, dan laat je t lekker binnen staan. Iioot, het is toch ook zijn baby??
Hier gewoon hetzelfde als altijd eigenlijk. Hij draagt zijn steentje bij in het huishouden - dat is hier standaard - en hij doet de kattenbak en het vuilnis. Verder een keer stofzuigen, soms een lekkere bak koffie halen, 1x per week koken, samen boodschappen doen in het weekend zodat ik niet heel zwaar hoef te tillen... Maar dat doet hij sowieso wel. Wat ik wel merk is dat hij mij wat vaker laat uitslapen (vandaag was het bijvoorbeeld zijn uitslaapdag; maar hij liet mij liggen).
Ohja, mijn kerel gaat ook vaker wat te drinken voor me halen, of loopt voor mij naar boven als ik iets moet hebben. Hij ziet ook hoe veel moeite het mij soms kost om op te staan van de bank, dus dan helpt-ie me (lachend) omhoog