27 weken - voorweeën

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly, 22 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hai even een vraag aan jullie ervaringsdeskundigen.

Ik ben 27 weken zwanger van de 3e, mijn andere kinderen zijn 9 en 7, ik ben zelf 38. Niet oud maar ook niet meer piepjong en dat het de 3e is merk ik ook wel aan mijn lijf.

Om een lang verhaal enigszins kort te houden... Ik heb als weken last van harde buiken die verder niet heel pijnlijk zijn, vooral vervelend zo'n knoert harde buik, meestal ah einde van de dag als ik veel heb gedaan.

Ik heb ook last van een zeer gevoelig bekkenbodem gebied wat erg pijnlijk is als de baby laag gaat liggen, ik kijk dan ook niet uit naar het moment dat hij indaalt en ingedaalt blijft.

Gisteren had ik een zware dag en zat ik lekker in een luie stoel bij te komen en te breien en tv te kijken, ik was dus totaal niet met mijn lijf bezig. Ik had al de hele morgen last van lage rugpijn en in die stoel was het eindelijk even over.

toen kreeg ik krampen in mijn onderbuik en voor 1 seconde dacht ik: he ik wordt ongesteld, het was precies zo'n kramp van de heftige eerste menstruatie dagen. En even later dacht ik oh nee, dat kan niet ik ben zwanger :D

Het is echter nog even doorgegaan, net zoals de lage rugpijn. Ik heb echt even voorover gehangen en mijn stuitje gewiebeld. ik zou het geen echte weeen willen noemen hoor maar ik denk dat dit wellicht in de categorie voorweeen valt?

Iemand hier ervaring mee?

Kan het kwaad?

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Jep, klinkt als voorweeen hoor! Ik had ze bij de eerste rond 25 weken al en bij tweede begon het een paar weken later. Grote verschil met 'harde buiken' vind ik dat voorweeen echt even zeer kunnen doen. Maar het verschil met echte weeen is dan weer dat voorweeen heel kort duren. Maar soms had ik er echt veel achter elkaar hoor!

Lekker is anders en je doet er niks tegen. Als het heel erg werd, ging ik even douchen of in bad. Dat hielp altijd goed.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum

Dankjewel, maar het is dus geen probleem, hoef dus niet plat te gaan of zo he?? (zo geen zin in...)

4. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Haha nee hoor. Tenzij je ze de hele dag door krijgt of andere klachten die niet meer met voorweeen te rijmen zijn. Dan zou ik de vk wel ff inschakelen :)

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tja ik weet niet. Zou toch even overleggen met je vk...
    Ik heb veel harde buiken, volgens vk is 10 per dag normaal. Ik heb er meer, als ik iets gedaan heb helemaal. Volgens vk dan toch teken dat ik rustiger aan moet doen (doe al haast niks maar toch...). En ik moet echt bellen als het pijnlijk wordt of regelmatig wordt en een uur zo blijft. Want het zou wel potentieel in echte weeën over kunnen gaan en dat is bij onze termijn bepaald nog niet de bedoeling...
    Vind het ook erg lastig, hoeveel is nu teveel, zo vroeg al niks doen is frustrerend... Maar wil toch geen vroeggeboorte riskeren.

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum

Ik moet maandag weer naar de vk dus dan zal ik het zeker voorleggen.
    Dat ik rustig aan moet doen had ik zelf ook wel bedacht, ik wil echt niet dat mijn kindje te vroeg komt maar er zit absoluut geen regelmaat in oid. Het zijn er ook maar een paar steeds, 2 of 3 en dan is het alweer over. Ik heb de luxe dat ik thuis ben en niet 'hoef' te werken dus ik doe elke dag wat kan en past, als ik moe ben zoals vandaag pas ik de planning dus gewoon aan.

Lastig is het zeker, soms wil je zo graag iets maar gaat het lichamelijk gewoon niet..... Maar weet je, het is al met al maar zo kort. Nog 'maar' 10 tot 15 weken en dan is het alweer voorbij, is het alweer iets waar je op terug kijkt, nog tijd genoeg om van alles te 'doen'.

Nu doen we al van alles door gewoon te 'zijn'.

Sterkte!

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik heb ze ook gehad, vanaf week 25 ongeveer. Zelfs ermee in het ziekenhuis gelegen omdat ze het toch niet vertrouwde. Even in de gaten houden en anders gewoon even bellen naar de vk!

Deel Deze Pagina