Hoi, Ik zit met grote onzekerheid op de bank. En wil dit graag met jullie delen en heel graag weten wat jullie hiervan denken. Afgelopen vrijdag begon ik met wat bruinige afscheiding, ik wist dat dit heel normaal was en maakte me toen nog geen zorgen. Zaterdag werd het al meer wat roder, onzekerheid begon toe te slaan. 's avonds heb ik een klein beetje "ter grote van een euro" helderrood bloed verloren. Daarna was het weer donkerrood tot bruin. Zondag had ik er zelfs wat stolsels bij en gisteren leek het weer minder te worden. Maar vandaag, vanavond eigenlijk neemt het weer wat toe met stolsels erbij, en af en toe wat steekjes in mijn beide zijden, maar niet hevig. Dit is het verhaal. Ik heb al 2 keer "helaas" van dichtbij een miskraam meegemaakt, maar durf hun niet om advies te vragen. Wat denken jullie hiervan?? Liefs
Ik denk dat je het beste de VK kan bellen..en kijken of je daar snel terecht kan voor een echo. Bloedverlies kan 2 kanten op gaan. Ik weet niet of je er ook buikkrampen bij hebt??
Ik heb helemaal geen buikkrampen. Ik heb nog wel erg last van mijn borsten die gevoelig en wat opgezwollen zijn. Ik heb wel gelezen dat, dat dan weer een goed teken is??? Zolang je je zwangerschapskwaaltjes houd? Ik heb de vk zondag ook gebeld en die zei dat ik moest afwachten tot volgende week dinsdag, dan is de mn 1e echo, maar mocht altijd weer bellen.
Ik zou toch wat meer aandringen, vind het echt zot dat je nog een volle week in onzekerheid moet lopen, dat is toch niet te doen? Ze kunnen ws al wel duidelijkheid krijgen met een echo rond deze termijn.. Zwangerschapskwaaltjes; je hoort idd vaak dat kwaaltjes voor een MK afnemen. Ik heb zelf een mk gehad eind dec. en (helaas) bleven alle kwaaltjes minstens zo er aanwezig, dat maakte me toen ook zo onzeker, pas echt toen ik alles kwijt was werd het langzaam minder... Veel succes, ik duim voor je!
Nee dat ik ook zeker niet te doen. Ik zit mezelf ook helemaal gek te maken. En ook nog omdat ik de hele week moet werken,en dus vrij zou moeten nemen voor een echo, aangezien niemand het nog weet word het ook weer een lastig verhaal, omdat ik ook niet wil dat iedereen het weet. Daarom vraag ik jullie ook om advies.....
Ja hoop dat iemand je hier kan adviseren hoe je snel aan een echo komt. Ik woon nl in B en het is hier allemaal anders. Als je bloedverlies hebt of je erg zorgen maakt mag je gewoon naar de spoed rijden en krijg je onmiddellijk een echo... In NL is het geloof ik allemaal anders geregeld...
Mariska wat ontzettend rot dat ze je een week in onzekerheid laten zitten. Mijn ervaring om zo snel mogelijk een echo of controle te krijgen is toch blijven bellen geweest. Toen ik er niet meer uitkwam heb ik mijn partner laten bellen. Stress is niet goed voor jou of de baby, dat weet een verlos ook. Even om je een hart onder de riem te steken.. Ik heb met 6,5 week een hele heftige bloeding gehad. Het feit dat je geen krampen hebt klinkt wel positief. Maar goed dat zijn woorden van iemand anders, het enige wat jou gerust kan stellen is een controle bij de verlos. Ik weet hoe je je voelt. Dus blijven bellen...
Mariskav16 Wat ontzettend rot en ik begrijp super goed hoe je je voelt. Ik heb begin dit jaar een miskraam gehad waarbij ik van tevoren eigenlijk helemaal geen bloed verloren. Wel waren al mijn kwaaltjes op een gegeven moment verdwenen. Nu ben ik ondertussen voor de tweede maal zwanger en heb met 7, 8 en 9 weken flinke bloedingen gehad waarbij je toch echt overtuigd kan zijn van een miskraam. Ondertussen is die kleine nog steeds kerngezond in de buik. Ik heb zelfs wel is wat krampgevoelens gehad. De steken in je zij klinken toch wel zoals ik ze had en kunnen komen door banden en uitrekken van je baarmoeder. Maar inderdaad zoals de rest zegt: je bent er pas gerust op als je een echo hebt gehad. Gewoon blijven bellen!
Als ik jou was en de VK wilde me niet eerder ontvangen voor een echo of me doorverwijzen, dan zou iik op zoek gaan naar een andere VK met eigen echo apparatuur. Weet niet of jou huidige VK eigen echoapparatuur heeft maar ik vind het ronduit belachelijk dat je een week moet wachten!
heyy, Ik heb dit ook meegemaakt een paar dagen terug, een druppeltje bloed. Ben meteen naar de seh gereden, en heb een echo gehad. Gewoon naar de spoed!
Hoi, Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb zojuist een miskraam gehad. Helaas. Ik heb nog wel vaak met de vk gebeld op jullie advies, en om een echo gevraagd maar omdat het geen spoed was wilden ze me toch laten wachten tot dinsdag. Liefs