27 weken zwanger en kan een discotheek nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eerstexmama21, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    haha, is er binnenkort niet Trance Energy? Lijkt me dan een uitgelezen kans voor jou!

Succes ermee!

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Thanx...!

hahaha zal t dinsdag tegen de vk zeggen.... laat het strippen maar zitten... ik ga naar TRANCE ENERGY :)....!

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    of ze nou vind of iemand in een discotheek 'hoort' of niet zal me een worst zijn, als iemand zo bekrompen en ouderwets wil zijn, prima, gaan ze maar aan het aanrecht staan en achter de geraniums zitten, maar bovenstaande opmerking vind ik echt niet kunnen! alsof je moedwillig een miskraam uitlokt door naar een discotheek te gaan. alsof je niet je uiterste best doet je kind goed op de wereld te zetten. en ze zet het er heel bewust neer, dus denk dat ze het echt wel zo bedoelt. ik vind het niet netjes.

de gehoorbeschadigingen zijn net zo toepasbaar op jezelf als op je kind.
    maar het gaat hier toch niet om wekelijks stappen?! ze is dan 29 weken en in de tussentijd dus blijkbaar nog niet in een discotheek geweest.

ik denk niet dat het prettig is om dan nog naar een discotheek te gaan, maar laten we nou niet doen alsof het kind opeens van alles oploopt van 1 bezoekje aan een discotheek, dat is echt zwaar overtrokken

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Dit verzin je!

5. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    jeetje zeg, zijn dit de hormonen die opspelen?

Claartje ik vind jou beredenering ook niet zo netjes.
    Waarom is iemand die niet naar de disco gaat met dronken mensen en volle zalen waar het risico groot is dat iemand tegen je buik aan komt ouderwets, bekrompen, moeten ze maar aan het aanrecht staan en achter de geraniums zitten? :rolleyes:
    Ik was gewoon voorzichtig en vind het niet veilig om met een zwangere buik in zo'n drukke boel te staan
    Ik deed nog heel veel leuke dingen hoor bioscoop,uiteten, enz..
    Ik vind disco's iets voor pubers!slaat toch ook nergens op..

Hier gaat het helemaal niet over en ik ben het met je eens dat die opmerking ongepast is.

6. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Ik heb een zwangerschapsboek waar ook in staat dat de baby gehoorschade kan oplopen door te harde muziek!
    Ik denk ook dat het stress oplevert voor de baby, en niet elke baby zal dat kenbaar maken door te gaan trappen. Misschien worden ze juist wel heel rustig , maar dat wil niet zeggen dat ze geen last hebben. Dus in hoeverre je dat zelf kunt beoordelen? Ik weet het niet..

Maar goed , iedereen moet het zelf weten, keertje kan vast geen kwaad! Maar ik zou me er niet prettig bij voelen om een hele nacht in de discotheek te staan.

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    sylvia, wat me tegen de borst stuit is dat er gezegd wordt dat een zwangere er niet 'thuis hoort'. sinds wanneer hoor je ergens thuis in een bepaalde toestand?! ik vind dat raar klinken.

mijn opmerking over het aanrecht en de geraniums is in mijn ogen op dezelfde lijn doorgetrokken.
    dát bedoel ik er nou juist mee: een zwangere hoort toch ook niet per definitie thuis achter de geraniums of aan het aanrecht omdat ze zwanger is?!

ik vind niet dat een zwangere waar dan ook 'thuis hoort', iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en wat men goed dunkt voor de baby.

een enkele keer naar de disco gaan is echt geen risico voor je baby en je betn dan echt niet opeens onverantwoordelijk bezig en zo werd het wel afgeschilderd en dat vind ik gewoon raar.

wat betreft de gehoorbeschadigingen: langdurige blootstelling aan harde geluiden kan net als voor ons bij een ongeboren kind gehoorbeschadigingen opleveren. je kind is alleen echt niet opeens slechthorend als je 1 keer in een disco staat.

en voor de duidelijkheid: ik doe het TS niet na hoor, naar de disco gaan, al vanaf week 8 niet meer. ík voel me er niet prettig en hou het nog geen half uur vol. maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. ik red een bioscoopje en een restaurantje niet eens meer. wíl heel graag, maar heb het maar weer in de planning gezet voor ná de bevalling: ik ben dus wel een saaie bejaarde muts die thuis zit en niks kan, er staan bij ons alleen geen geraniums in de vensterbank ;)

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zo erg is 1 keer een avondje in de rook staan toch niet?

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    en die ene peuk ook niet en dat glaasje wijn ook niet en dat ene broodje filet americain ook niet en......... :rolleyes:

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Als het goed is , wordt het aantal decibel in een discotheek niet overschreden. Je hebt soms zelfs tellers hangen in een discotheek die in het groen schieten als het goed is en in het rood schieten als het te hard is. Tenminste, in de discotheken waar ik uitga. Je kunt het zelf ook zien.

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee klopt. Lekker overdreven dus.

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    een discotheek levert gemiddeld 110 decibel. vanaf 80 decibel op de werkvloer schrijft de arbo gehoorbescherming voor.

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    jouw keus, maar helaas niet alleen jouw gezondheid.

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee klopt, maar gelukkig ben ik niet zo panisch dat ik denk dat mijn kind meteen wat oploopt als ik ook maar 1 keer in een rokerige ruimte sta, of 1 keer een wijntje neem, of 1 keer in een discotheek sta.
    Je kind gaat in de toekomst ook wel eens vallen, wil je hem/haar dan ook meteen angstig opvangen?

Als het te vaak gebeurt , oké. Maar mensen, we hebben het over één keer!

15. ramona0309

Tjeetje...
    Topic begin een beetje op msn-nen te lijken.... :)

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hey juffer, volgens mij ben ik nou de hele tijd al aan het roepen dat die disco niet zoveel kwaad kan?! ik waarschuw alleen dat mensen zich niet blind moeten staren op het rookverbod, aangezien deze nogal veelvuldig genegeerd wordt. vervolgens is het mijn keus om niet in de rook te gaan staan, wat is daar op tegen? zeg ik dat iemand anders het dan ook niet mag?!

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Je hebt het tegen mij? Juffer...?
    Ik zeg toch ook nergens dat jij zegt dat iemand anders dat ook niet mag?

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Nou ja, ik wil alleen nog even zeggen dat ik het helemaal met claartje eens ben in alles wat ze zegt, niks meer aan toe te voegen.

19. ramona0309

Buikwand... en vruchtwater dempen toch geluiden gedeeltelijk...?
    je kunt dat dan toch niet 1 op 1 vergelijken.... (?)

Las net dat het aantal decibel in je buik al op 72 ligt...
    hartslag... darmen.. etc.. etc.. (wat ook gedempt wordt door het water)
    (zeker hoe mijn maag knort de laatste tijd... :))

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Het ging de TS toch erom of het wel of niet verstandig was 1 keertje naar de discotheek te gaan? Of dat kwaad zou kunnen?

Nee, natuurlijk niet. Je kunt ook tegen iemand opbotsen in de supermarkt en je kindje zal van een bezoekje geen gehoorschade krijgen hoor. Er mag toch niet meer gerookt worden en drinken zul je vast niet doen. Ik zou zeggen, probeer er lekker van te genieten!

Deel Deze Pagina