nee ikbedoel helemaal niet of zeggen dat het onverandwoordelijk is hoor,want dat is het niet. Wat ik wel onverandwordelijk vind in rokerige ruimtes gaan staan,wijntje drinken,peukie roken en broodje filet american! Dan doe je bewust iets terwijl je weet dat er evt schade kan aanbrengen bij t kindje, ook al hoeft t niet die ene keer dat je je baby ervoor opensteld.. Maar dat is een endere discussie
Heb je gelijk in.... , maar mijn ervaring is wel... dat dronken mensen een stuk lomper zijn... ! En dat het in een discotheek veel drukker is als in een supermarkt... Zelf zou ik niet gaan.... maar als je wel gaat... niet de echte drukke plekken opzoeken....
Gehoorschade zal het niet oplopen, maar misschien wel stress: Vanaf zes maanden begint het ongeboren kind te reageren op geluiden van buiten het moederlichaam. Dan nemen bijvoorbeeld de hartslag en beweeglijkheid van de foetus toe bij een groter volume en hogere frequenties van muziek of zangstem. Het kind kan schrikken van plotselinge harde geluiden. Eventuele bijbehorende stress van de moeder kan via hormonen op de foetus worden overgedragen. Maar wie ben ik om te zeggen dat ts niet moet gaan? Ik ben een oud wijf en zit liever thuis dan in de disco, maar ik ben ook jong geweest. Vooral doen waar je je goed bij voelt. En misschien staat de muziek wel een heel stuk zachter dan 15 jaar geleden, er gelden nu regeltjes voor van alles en nog wat.[/i]
Even wat betreft enige rooklucht. Daar sta je soms ook in de buitenlucht in :S Als je door de stad loopt, kom je ook langs rokende mensen, nou dat ruik je ook goed. Dus rook kom je overal wel tegen hoor.
Ik vind ook dat een zwangere niet thuishoort in een discotheek. En net als dat iemand zegt dat zij vindt van wel, is dat ook mijn eigen mening. Maarrrrrr het forum staat vol met topics over dat ze een keer verkeerd eten hebben gegeten en wat nu.... Iemand heeft tegen hun buik geduwt kan dit kwaad.... en ga zo maar door. Dan kan ik me voorstellen dat mensen je afraden om naar een discotheek te gaan. Iedereen wil het wel aannemen om geen rauw vlees te eten, want dat KAN niet goed zijn. Er wordt afgeraden om in de keiharde muziek te gaan staan. En dan is het ineens onzin.
Gewoon lekker doen! Tenzij je je er naderhand niet lekker bijvoelt, dan weet je dat je het voortaan moet laten... Laatst heb ik oud en nieuw gevierd met vrienden, de polonaise gelopen, gedanst, af en toe gezeten en als ik door een mensenmassa moest dan hield ik de handen op mijn buik. De dag erna nergens geen last van gehad, ja misschien iets vermoeider dan normaal.. Zovaak ga ik nou ook weer niet uit en ik bedoel, je hoeft echt niet ALLES te laten...als de kleine dadelijk geboren is zal ie echtwel vaker hardere geluiden/muziek horen. Ik werd vroeger ook overal mee naartoe genomen, ook toen mijn ma nog zwanger was van mij...maar ik heb het nooit erg gevonden hoor. Veel plezier!
Vroeger stond men toch ook in (nog) rokerige ruimten? Is daar iemand slechter van geworden? Je kan niet ALLES vermijden, kom nou! Als je kind straks valt ga jij dan de obstakels wegzetten? Levensgevaarlijke punten aan tafels ok, maar kleine dingetjes zet je toch ook niet weg? Als je zelf angstig reageert dan weet je baby straks ook niet beter...
heey heey ik heb nog 2x gstapt toen me dochter in me buik zat. eerst in de eerste maanden maarja toen wist ik het nog niet. en de tweede keer was ik al rond de 20 weken en moet zeggen dat het me zwaar tegen viel! en de kleine in me buik toen vond de muziek niet zo gezellig die werd er heel druk van in me buik hahahaha en ik zelf was het na een uur of 2 echt zat! werd zo zwaar! maar je moet doen wat je hart zegt!
nou inderdaad! vroeger werd er ook gewoon volop gerookt en waren er nog niet zoveel dingen die niet mochten. en die mensen zijn ook heel oud geworden! wat dacht je vroeger van die verjaardagen dat de kamers helemaal blauw stonden! toen kwam het toch ook goed met die kleintjes in de buik. okee nu mag er nergens meer gerookt worden dus daar hoef je je dan ook niet druk om te maken meer haha!
Waar horen die dan thuis in de 9 maanden dat ze zwanger zijn. Thuis op de bank. Je bent zwanger -> je hebt geen beperking. En van een keertje harde muziek krijgt je baby echt geen stress. Dat komt pas vrij als je bijvoorbeeld in een discotheek zou werken en dus constant in de herrie staat. Baby wordt misschien wat onrustig, maar dat kan voor een keer echt geen kwaad hoor. Als baby er eenmaal is, ga je hem toch ook niet overal voor afschermen (bijv drukke verjaardag). En er zijn toch ook vrouwen die in een cafe in de bediening staan, terwijl ze zwanger zijn. Moeten die dan ook maar thuisblijven van hun werk omdat er muziek aanstaat en er mensen tegen hun aanlopen? Ik persoonlijk vind dat sommige zwangere vrouwen echt handelen alsof het leven ophoudt als je zwanger bent. Nou geniet nog maar van je stapavondjes, die zullen heel wat minder zijn als je baby er straks is.
Claartje, ga je hormonen ergens anders gaan afreageren ok? Als mijn mening jeniet aanstaat lees er dan over, ik spreek jou ook niet persoonlijk aan.
Van sigarettenrook heb je tegenwoordig geen last meer Ik denk dat je het gewoon uit moet proberen en naar huis moet gaan als je het toch niet trekt.
Meid, ik ben het dubbel en dwars met je eens. Het belang van je kind zou voor moeten gaan. En waarom er zo stompzinnig op haar gereageerd begrijp ik al helemaal niet. (vooral niet over dat aanrechtgedoe. Ik heb onwijs veel respect voor huisvrouwen, nog meer respect dan ik ooit in mijn hele leven zal hebben voor een werkende vrouw. En vrouw die zo onzelfzuchtig zichzelf opgeeft voor haar en haar gezin. Zo een vrouw verdiend heel veel respect en liefde van haar gezin) Verder vind ik dat niemand in een discotheek thuishoort, maar dat even daargelaten (wil hier niet een discussie mee ontlokken, is gewoon mijn mening, zoals ieder ander die heeft). Als ik kijk naar de praktische bezwaren, zou ik het als zwangere al helemaal niet doen. Dronken mensen, vechtpartijen, veel mensen in een kleine ruimte etc etc. De kans is dat jij en je baby het helemaal niet fijn vinden. Maar het is aan jezelf om te proberen of je het wel of niet fijn vind. Er zijn genoeg verschillende meningen te lezen. De een vind het fijn de ander niet. Als je wel gaat, zou ik wel proberen ervoor te zorgen dat je vervoer hebt zodra je weg wilt etc. Veel succes met je keuze!
Als jij er zin in hebt zou ik gewoon lekker gaan hoor! En idd normaal gesproken lopen er ook geen dronken gasten hard tegen je aan waarom nu ineens wel? En het zal allemaal heus wel loslopen mbt schade voor de baby. De muziek wordt goed gedempt. Ik ben tijdens mijn zwangerschap misschien niet naar de dischotheken geweest maar wel vaak naar concerten en festivals en had nooit stress bij mijn baby gemerkt (die reageerde sowieso niet op muziek en harde geluiden) en heeft nu hij geboren is geen stress hoor. Hartstikke ontspannen baby is het. Dus als je er goed bij voelt gewoon doen. Veel plezier!
better safe than sorry zeg ik maar, als je per ongeluk valt omdat er een paar dronken eikels je omgooien en je valt op je buik vergeef je het jezelf niet maar dan heb je jezelf in die situatie gebracht, NATUURLIJK kan dat ook op straat gebeuren maar de kans is aanzienlijk kleiner. Daarnaast betreft gehoorbescherming, als je je eigen oren wilt verzieken is dat prima (go ahead) maar je bent verantwoordelijk voor de gezondheid van je kindje en die heeft GEEN keuze die vertrouwd op jouw bescherming. Je bent niet ziek maar wel zwanger en dan hoor je toch met bepaalde dingen rekening te houden en dat is de verantwoording nemen voor je conditie en je nog te geboren kindje. Dan maar saai and safe maar je kan jezelf alitjd in je ogen aankijken als het iets heeft aan zijn oren bv. Ik zou dat niet willen riskeren voor een avondje fun (fun kan je nog lang genoeg hebben in je leven denk ik dan) Wat is nu 9 maanden effe rustiger aan doen en effe pas op de plaats, het lijkt wel of de wereld dan alleen om jouw draait als je zwanger bent draait het even niet meer om jou maar om het totale plaatje (en je kind zou ALTIJD op nummer 1 moeten komen) NIEt je lolletje, je drankje, je peuk, je carriere, maar voor altijd en eeuwig je kindje DAT is voor mij moeder zijn en helaas hebben mensen tegenwoordig mixed up prioriteiten terwijl het helemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn...