Ik zou na de drie maanden zwangerschap niet meer gaan. Ik ben zelf sowieso niet meer uitgegaan sinds ik weet dat ik zwanger ben. Zou vandaag eigenlijk wel uitgaan, maar nee joh.....dat gevoel van onbezorgd uitgaan en lol maken is er gewoon niet meer. Wel wezen poolen met vrienden, maar dan zit je ook lekker en is het niet zo druk en geen lawaai. Zit nu liever lekker thuis.
Mensen bij wie een zwangerschap zomaar perfect verloopt beseffen helemaal niet zo goed hoe blij ze mogen zijn. Mensen ondergaan soms een lijdensweg om zwanger te worden. Of zoals mij dan, vechten dag per dag om het kindje in de buik te houden. Een perfecte zwangerschap is een zegen, neem het van mij aan. Daarom begrijp ik het niet. Ook niet vanuit andere standpunten, ik ga sowieso niet naar discotheken laat staan zwanger? Zoals eerder gezegd, 9 maandjes opofferen voor je kindje is toch niet zoveel gevraagd? Je kan ook gezellig iets gaan drinken met vriendinnen, dat is ook altijd leuk maar discotheken vind ik erover. En wat huisvrouwen betreft, ik vind het triest dat je erop neerkijkt Claartje.
dat jij de luxe hebt om huisvrouw te zijn is heel fijn voor je maar ik (en heel veel andere vrouwen) MOET werken om rond te komen samen met mijn man, dat heeft niks te maken met je onzelfzuchtig opgeven, als je niet hoeft te werken is dat pure luxe! ik zou ook wel willen stoppen maar wat niet kan dat kan niet, en als dat betekend dat je dan minder respect hebt voor de werkende vrouw, vind ik nogal ongenuanceerd gezegd!
Iedereen begint ook de hele tijd maar over dat er vroeger gerookt mocht worden en dat die mensen ook oud zijn geworden. Volgens mij is er nooit bewezen dat een kind van een ouder die rookte niet oud zou kunnen worden. Het is natuurlijk niet voor niets dat het nu afgeraden wordt en vroeger niet. De eileiders en eicellen van baby's worden kunnen aangetast worden, waardoor volwassen vrouwen vruchtbaarheidsproblemen kunnen krijgen.
Dus omdat sommige zwangeren moeite hebben "hun baby in hun buik te houden", zouden anderen niet meer naar de disco mogen? Dat raakt toch kant nog wal! Ik vind het heel verdrietig hoor voor vrouwen bij wie het mis gaat, maar moeten alle andere zwangeren dan maar 9 maanden in een kooitje gaan zitten? Mensen bij wie een zwangerschap zomaar perfect verloopt beseffen helemaal niet zo goed hoe blij ze mogen zijn. Wat een belachelijke opmerking zeg! Bij mij was het meteen raak en ik heb een goede zwangerschap, maar ik vind niets vanzelfsprekend en ben iedere dag zo gelukkig met ons wonder in mijn buik! En de discussie over aanrecht-vrouwen hoort hier ook niet thuis! Sommige vrouwen mogen niet eens van hun man naar de disco of buitenshuis werken. TS is volgens mij gisteren of eergisteren allang naar de disco geweest. Ik hoop dat ze het leuk heeft gehad. IK zou het niet doen, maar ouwe mutsen van 40 horen toch ook helemaal niet thuis in de disco? 8) En het is natuurlijk ook dom om te denken dat er opeens allemaal dronken gasten tegen je buik opknallen. Ik heb gisteren nog een winkelwagen in mijn buik gehad en je kan nu met de gladheid een goede swieper maken; zoiets kan overal gebeuren, maar moet je dan maar 9 maanden binnen blijven? Over gehoorschade door harde geluiden bij de foetus kan ik helemaal geen informatie vinden. Wel iets over stress, maar je kan ook denken: is mama happy, dan is baby ook happy! En als baby niet happy is -en dat merk je vanzelf met 27 weken- dan alsnog lekker naar huis.
Sorry hoor, pure luxe. Wij moeten ook vechten om rond te komen. En ik blijf erbij, ik heb meer respect voor een huisvrouw dan een werkende vrouw. Nu heb ik het niet over zomaar een huisvrouw, maar een moeder die ten dienste staat van haar gezien, het warme haard binnen het gezin. En dat jij dat anders ziet, prima, dat is jouw mening, Jij de jouwe ik de mijne. Ps Volgens mij beseffen mensen half niet hoe hard werken een huisvrouw zijn wel niet is. Vanaf het moment dat je je ogen open doet, totdat je je ogen dicht doet is je werk niet af. Je bent en blijft bezig. Maar je krijgt er (meestal) ook veel voor terug. Dat er wordt neergekeken op huisvrouwen vind ik maar triest. Er zijn volgens mij zat kindjes die hun mama graag thuis zien als ze van school komen ipv de oppas of de creche. En er zijn ook genoeg gezinnen die uitgaves doen die niet nodig zijn. Materialisme! WIl niet zeggen dat het bij iedereen zo is, maar eerlijk is eerlijk, we zijn een grote consumptie maatschappij. Maar ik ga nu zwaar offtopic, dus laat het hierbij. Zoals ik al zei, ieder heeft een eigen mening. En zo heb ik die ook.
Als jij je lekker voelt gewoon lekker gaan!Wel slim om te zorgen dat je goede vriendinnen bij je hebt die een beetje rekening met je houden en dat je evt naar huis kan als je te moe bent. Vind de reacties hier persoonlijk wel erg heftig. Je kunt iemand iets af- of aanraden maar er wordt meer geoordeeld..jammer!
hahaah helemaal mee eens. Ik ben een werkende moeder en een huisvrouw... want ja ik heb nog nooit last gehad van kabouters die het huishouden voor me doen @TS: ik heb de disco niet voor mijn plezier opgezocht, maar meer omdat ik er geen energie meer voor had. Ik ben wel nog naar een bruilofsfeest geweest toen ik bijna 8 maanden zwanger was en daar stond de muziek ook niet zacht. Ik vind het wel kunnen als het maar rustig is en mensen niet de hele tijd tegen je buik stoten enzo.
hahahaha, ik wou serieus dat het bestond, ik heb wel 500 euro over voor zo'n doekje! dan maar een maandje brood met water
en is ze al naar de disco geweest? als ik haar was zou ik om sommige opmerkingen erg lachen samen met mn vriendinnen in de disco.. je bent niet ziek hoor! gewoon zwanger.. sommige dingen kan je beter niet den, zoals rauw vlees eten, roken, en alcohol drinken.. je hoeft echt niet 9 mnd thuis te gaan zitten als een oud wijf.. je mag zelf ook nog leven en plezier hebben! dat je uitgaat betekent niet dat je alleen aan jezelf denkt! wie die vreemde uitspraken doet zou zelf wel een ontzettend saai bestaan hebben als ze zwanger is.. en ook zielig voor je man!
Ik ben zelf op dit moment thuis dus heb het huishouden en mn kindjes en ik vind het al druk af en toe. Dus echt petje af voor jullie dames die er ook nog bij werken! Werken, huishouden, kinderen verzorgen/aandacht geven en dan nog je man en jezelf! Ik ga dalijk ook weer werken dus ik ben benieuwd!
Ik werk 4 dagen (heb bewust voor carriere gekozen) en ik durf echt te beweren dat ik abslouut ten dienste sta voor mijn gezin en onze Sara opgroeit in het meest lievedevolle en warmste gezin dat ze zich kan wensen. Ze gaat maar 2 dagen per week naar het KDV en verder is ze gewoon thuis bij mij of papa. Net of als je werkt, je niet ten dienste kan staan voor mijn gezin. Ja ik heb hulp in de huishouding, geef ik eerlijk toe. Maar dat is toch alleen maar goed. Dan hoef ik mijn vrije tijd niet aan huishouden te besteden maar 100% aan mijn dochter en vriend. Ik hoef op de dagen dat ik thuis ben niet te denken aan stofzuigen, badkamer poetsen, etc. Een huisvrouw wel. Sorry ook offtopic, maar dit soort lkortzichtige berichten schieten mij echt in het verkeerde keelsgat. Net of ik mijn carriere waar ik jaren voor gewerkt heb, zou moeten opgeven omdat er nou een kindje is. En nog erger dat ik dan niet de "warme haard" in het gezin kan zijn. Foei foei wat ongeemancipeerd!
Nee zeker niet. Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik geen respect heb voor werkende vrouwen, ik heb alleen gezegd dat ik meer respect heb voor huisvrouwen. En dat bracht ik ietwat fel ja, maar ik vind het gewoon kortzichtig om te denken dat het ouderwets en een luxe is om huisvrouw te zijn. Als je eerdere posts leest wordt er gewoon gespot met dit soort vrouwen. Ik vind dat gewoon onterecht. Ook huisvrouw zijn is een fulltime baan die je ook heel veel voldoeding geeft. Als ik kijk bijv, naar mijn schoonmoeder en wat die allemaal opgaf voor haar gezin, dan heb ik zoveel respect voor haar. Zoveel respect zou ik voor een vrouw die ervoor kiest om carriere te maken nooit hebben. Ik vind een werkende moeder niet de ideale situatie, en er zijn er genoeg die dat wel vinden. Prima, het is echt niet zo dat ik op de mening van een ander neerkijk. We hoeven elkaar toch niet allemaal te overtuigen van elkaars gelijk/mening? Mijn excuses aan diegene die ik heb gekwetst. Dat is ook niet de bedoeling. Maar ik blijf wel bij mijn mening.
Dit vind ik nou zo heel kortzichtig. En dat is heel mijn punt. Het alsof die werkende vrouwen boven huisvrouwen staan. Nou wees maar gemancipeerd, dan ben ik het toch lekker niet, boeiend...