27 weken zwanger en kan een discotheek nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eerstexmama21, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

een werkende moeder of een thuis blijvende moeder, doen evenveel voor hun kindjes! de werkende mama verdiend het geld voor haar kindjes om ze te onderhouden.. de thuiszittende mama heeft wel meer contact met haar kinderen maar dat is logisch! je bent de hele dag bij ze en ziet dan ook alles wat ze door ontwikkelen.. ik vindt het prachtig en ben blij dat ik niet erbij hoef te werken.. verkeer zoals velen dat noemen in de luxe positie.. :)
    en het huishouden, achja dat hoort erbij toch.. als je het allemaal goed verdeeld is het prima te doen..

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Daar ben ik het wel met je eens ja.

Ze doen idd evenveel, dat ontken ik niet.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

gaan jullie hier nou serieus zitten kibbelen over wie nou de echte mama voor dr kindje is? een werkende moeder houdt net zoveel van haar kindje als een thuisblijvende moeder. en beiden zullen ze er alles voor over hebben om haar kind zo goed mogelijk te verzorgen en optevoeden. hoe kun je dan gaan zitten kibbelen over wie beter is?
    ik moet helaas na de bevalling nog fulltime werken het is even niet anders maar dat wilt niet zeggen dat ik een minder goeie moeder ben dan een huisvrouw!

ik vind ze beiden perfecte moeders want hoe dan ook ze hebben alles voor hun kindje over en wij allemaal hebben hetzelfde doel voor ogen.. je kind zo gelukkig en gezond als mogelijk zien opgroeien.

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

jah idd.. mooi gezegd!
    is toch wel erg dat sommigen zoiets durven te zeggen en er zelf ook nog in geloven.. :s

5. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Juist...helemaal met je eens!
    Ik zeg je eerlijk dat ik het ook wel fijn vind om nog te werken naderhand, al worden het maar 24 uurtjes...Ik heb hiervoor gekozen, ik zal trouwens wel moeten werken, anders wordt het toch krap aan...

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Jeetje, wat een discussie om een bezoekje naar een discotheek! En wat een omkeringen van sommigen!

Sorry hoor, maar dit vind ik een doodoener. Ontzettend vervelend voor jou dat je elke dag moet vechten om je kindje te kunnen houden, maar mensen die gewoon een normale zwangerschap hebben en een keer uit willen gaan hoeven dit niet steeds in hun achterhoofd houden. Jij gaat ook geen honger zitten lijden omdat mensen in bijvoorbeeld Afrika niets te eten hebben, hoe vervelend en oneerlijk het voor die mensen is.

En de opmerking van OemHudaifa over meer respect hebben voor huisvrouwen dan werkende vrouwen. Hebben werkende vrouwen geen huishouden dan? Die moeten naast het werken ook gewoon huishouden doen en voor hun gezin zorgen. Misschien is dat je ontschoten.

Er is duidelijk een verschil in mentaliteit. En daar is niets aan te veranderen. Als we nou respect hebben voor wederzijdse manier van leven en denken komen we heel ver.

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    hahahahaha!

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik vind het inderdaad ook een hele rare opmerking. En daarnaast, ik wil mezelf ook blijven ontwikkelen, ik doe geen hbo opleiding voor mijn lol.

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Inderdaad zeg, nee dat lost zichzelf wel op :confused:

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik vind het wel een luxe positie als je fulltime thuis kunt zijn. Dan nog zou ik er niet voor kiezen, omdat ik dan denk dat de muren op me af komen. Maar ik vind het wel luxe. Ik zal ook nooit fulltime thuis kunnen zijn, als ik het zou willen, want dat is financieel voor ons gewoon nooit haalbaar. Maar dat geeft ook niet. Ik doe nu een hbo opleiding, daarna wil ik nog een andere hbo opleiding van 3 jaar doen en eventueel daarna nog universiteit. Dus ik ben nog wel even aan t studeren. Waarom? Omdat ik het ontzettend leuk vind om me verder te ontwikkelen. Nou zeg ik niet dat huismoeders dat niet doen, maar ik zou gek worden denk ik.
    Maar goed, er zijn dus genoeg vrouwen die wel fulltime bij hun kind zouden willen zijn, maar die dat financieel dus gewoon niet redden en het daarom niet kunnen.
    Dus ja, huismoeder kunnen zijn vind ik een luxe.

Snappen jullie em nog? :p

11. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    huisvrouw bestaat niet alleen uit het huishouden doen..dus als je fulltime werkt èn het huishouden doet dan doe je nog niet hetzelfde als een huisvrouw

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee, maar wie zegt dat dan?

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik zeg niet dat als je zwangerschap prima verloopt je niks kan en mag.
    Maar voor die 9 maandjes, komaan.
    Als je echt die behoefte hebt om nog in discotheken rond te hangen, begin dan niet aan kinderen.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee je doet inderdaad niet hetzelfde. En werkende moeder werkt er ook nog bij.

Trouwens, ik vind het helemaal geen luxe om full-time moeder te zijn. Ik zou er nooit voor kiezen. Ik vind het een verrijking voor mijn leven dat ik een leuke baan heb.
    Mijn kind staat voor mij op nummer 1, maar ik ben er ook nog. Omdat ik een kind heb betekent het niet dat ik daar ondergesneeuwd hoeft te worden. Ik zeg daarmee niet dat thuismoeders dat wel zijn. Die hebben gewoon hele andere behoeften dan, in dit geval, ik. Ieder zijn meug.
    Maar volgens mij dwalen we nu erg af van het onderwerp :D

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jeetje wat een onzin zeg!

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ben ik het ook mee eens. Dat bedoel ik ook met thuis zitten, de muren zouden op me af komen.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ging hier de vraag niet over het bezoeken van een discotheek?

Meid, doen waar je zelf zin in hebt en wat je lijf aan kan. Denk er wel om dat je ukkie en misschien jij zelf nog wel meer, erg kwetsbaar is....maar niet van porselein ;)

18. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Op een forum lees je verschillende meningen, get used to it.

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat lekker ongenuanceerd weer. "In de discotheken rond te hangen"....Volgens mij zij TS niet dat ze zin heeft om wekelijks in discotheken rond te hangen. Het ging om 1 keer en zelfs daar twijfelde ze aan, vandaar dit topic. En al wil een vrouw wekelijks in een discotheek "rond hangen" dan zegt het nog steeds helemaal niks over goede moeder zijn en daar heb jij zeker niks over te zeggen.
    Blijkbaar wil niet iedereen zichzelf thuis opsluiten ter bescherming van de grote boze wereld en wat er allemaal weleens zou kunnen gebeuren.

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wat jij doet is oordelen, en dat is kwetsend, een mening geven niet.

Deel Deze Pagina