Ik bedoel het gewoon in het algemeen. Ik spreek topicstarter helemaal niet aan, want zij twijfelt er blijkbaar zelf over. Ik spreek in het algemeen net zoals over huisvrouwen in het algemeen gesproken word, of hebben jullie het allemaal tegen oemHudaifa?
jeetje oumhoudaifa wat een onzin kraam je uit zeg! IK heb juist respect voor de dames die en buitenshuis werken en nog het huishouden erbij en kindjes en nog een man/vriend, en op de dames die ervoor kiezen om huisvrouw te zijn of fulltime moeder dan moet heel erg blij zijn dat je die keuze hebt want niet iedereen heef die keuze. wij hebben die keuze niet, van 1 salaris komen wij gewoon niet rond, ik MOET werken om rond te komen per maand en wat overhouden om leuke dingen te doen. Het lijkt me heerlijk om die keus te hebben. Ik zou er dan niet voor kiezen om helemaal niet te werken maar gewoon het feit dat je die keus hebt moet je blij mee zijn. Minder werken wanneer je wil of helemaal stoppen en nie zorgen maken om het rond komen per maand! Dat kan helaas niet iedereen! oumhoudaifa jouw schoonmoeder mocht waarschijnlijk helemaal niet werken of wel soms?
lees het nu pas. zou zeggen, lees even terug, want ik zeg helemaal niks over huisvrouwen, laat staan dat ik er op neer kijk. heb mijn opmerking toegelicht en aangegeven dat wat jij nu opneemt als mijn mening, dus juist mijn mening niet is. jaja, 't is soms ingewikkeld. lees het even terug en dan mag je sorry zeggen het meest harde bewijs hiervoor: ik ben zelf een happy huisvrouw.
Ik ben bij mn eerste met 19 weken ook nog naar de TMF awards geweest en verschillende shows. Mijn zwangerschap loopt nu ook niet perfect (verkorte cervix, kans op vroeggeboorte, veel bloedverlies gehad etc) maar ik ga niet de hele dag thuis hangen en dat hoeft ook niet van het ziekenhuis. Ik fiets nog iedere dag met mn kinderen naar school want ja, ook dat gaat gewoon door! Ze mogen me onverantwoordelijk en slecht noemen, prima, maar ik vertrouw op de woorden van het ziekenhuis!
Hebben jullie bij sommige posts ook het gevoel dat je in zo'n jaren 50 reclame van Libelle of nog erger.. Margriet bent beland? Onzelfzuchtig jezelf opgeven voor je kind en man... Yech, lijkt wel een slogan van na de 2e wereldoorlog toen alle vrouwen weer snel thuis moesten gaan zitten nadat zij het mannenwerk in de fabrieken e.d. hadden gedaan. En als je trouwt word je automatisch ontslagen! (pfff) Er bestaat niet zo iets als een onzelfzuchtige daad. Denk er maar eens over na... uiteindelijk levert het je altijd iets op. Maar goed, iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij doet. Thuis blijven of werken. Ik denk dat we allemaal in staat zijn om lieve, welgemanierde kindjes op te voeden die een positieve bijdrage zullen leveren aan deze wereld. On topic: als je nog zin hebt om naar de disco te gaan, lekker doen. Je zal waarschijnlijk zelf goed oppassen en de grens trekken tenslotte is het jouw kindje en jouw lijf en je weet zelf heel goed wat goed voelt en niet goed voelt. Een bezoekje aan een disco kan geen kwaad en dat is volgens mij HET antwoord op de vraag van TS.
ik heb het bij de vorige zwangerschap wel gedaan maar zo weinig kunnen genieten omdat ik zo druk bezig was iedereen van mijn buik weg te houden. Later maar een cafeetje in gedoken met een vriendin. Was overgens veeel gezelliger
Wooow wat een discussie om een vraag... Ontopic ik zou doen waar jij je goed bij voelt, als jij naar een discotheek wilt gaan waarom niet? Maak wel duidelijk een afspraak met je vriendinnen dat als jij naar huis wilt dat ook gewoon kan. Offtopic, waarom een discussie over huisvrouw/carrierevrouw? Start dan een nieuw topic daarover toch?
aan al jou stukjes tekst te lezen, krijg ik het idee dat je zelf erg saai bent en nooit uitgaat ofzo? waarom geef je zo fel af op moeders die wel er lekker tussenuit gaan? omdat jij het niet kunt? durft? komop zeg doe eens niet zo kortzichtig en gun een ander zn lolletje.. kinderachtig ben je! een moeder die alleen maar thuis zit voor de kinderen, zich compleet richt op het poetsen van het huis, en de boodschappen en de was en wat eten we vandaag, en wat moet mn kindje morgen aan.. die is doodongelukkig lijkt me.. je moet ook zelf nog leuke dingen doen.. samen met je man, en samen met je vrienden lekker uitgaan.. En ookal ben je zwanger! dan kan je nog lekker uitgaan.. en z te lezen aan TS haar verhaal was dit een uitje die ze zelden maakt en daarom twijfelde of ze dat nu wel kon doen.. ga jij weleens uit?
Het zou fijn als er een keuze was, vrouwen die willen werken moeten dat lekker doen en vrouwen die thuis willen blijven moeten dat ook lekker doen maar juist DOOR de vrouwen die willen werken en feminstisch zijn word de keuze bij andere vrouwen weggehaald (omdat alle kosten zijn gebaseerd op beide werkende ouders tegenwoordig) In de jaren 50 hoef ik niet perse te leven want toen had je andersom geen keuze maar veel vrouwen MOETEN nu blijven werken omdat een aantal andere (feministische) vrouwen het voor de rest (die WEL thuis willen blijven) verpest hebben (zo voelt dat tenminste heel erg) ik vind dat ouderwetse helemaal niet zo erg, want zo ouderwets was mijn oma bv helemaal niet, mijn opa werkte gewoon veel en zij was de baas in huis (mijn opa had daar niets te vertellen haha) dus zo zielig waren ze toen echt niet hoor het was gewoon anders..
Ach onzin! Die werkende moeders betalen zich toch ook scheel aan kinderopvang en een poetsmadam. De thuisblijvende moeders mogen blij zij met Rouvoet in het kabinet: wat een betutteling wordt ons door de strot gedouwd! Eerst hebben we jarenlang op de barricades gestaan voor meer zelfstandigheid en gelijke rechten en beloningen voor mannen en vrouwen en nu opeens moeten we terug naar het aanrecht? Ik heb zelf twee titels, maar ben nu thuis, maar ik walg van het woord huisvrouw. Poetsen, bakken en braden behelst nog geen 5% van mijn dagbesteding. Ik kan het me veroorloven om te doen waar ik zin in heb, ik zit nou eenmaal in die luxe positie. Ik heb er bewust voor gekozen thuisblijvende moeder te worden. Ik was carrieregericht, maar na 20 jaar gewerkt te hebben, maak ik even andere keuzes. Ik heb nogal wat hobbies en zuigen, wassen en strijken vallen daar niet onder hoor! "In dienst staan van het gezin, de warme haard": puke! Back ontopic!
Vanaf nu graag ontopic regeageren op de vraag van de TS. Ze heeft niet gevraagd om meningen over (niet)werkende moeders!
Nou, dat zou ik dus nooit doen! Die herrie lijkt mij echt niet gezond voor je baby! Je kindje hoort ook al.
Nou als jij het Dreunende herrie vind hoef je nog niet iemand anders er zo over proberen te laten denken. Er wordt zoveel geschreven, Wat wel en wat niet Goed is voor de baby.. en iedere persoon of artikel spreekt elkaar weer tegen .. ik vind gewoon.. dat iedere persoon naar zichzelf moet kijken.. hoe voelt ze zich... durft ze het aan.. is ze fit genoeg,.. daar heeft niemand anders wat over te zeggen !
Haha... zo komt het net over of je echt 20 jaar keihard gewerkt hebt... dat zal wel meevallen of niet. Maar is TS nou eigenlijk wel of niet naar de disco geweest. Wij zitten maar te katten, maar het ging eigenlijk over haar dilemma. Ben benieuwd wat ze er nou mee gedaan heeft. Ik als werkende moeder hoop dat, als ze gegaan is, een heerlijke avond heeft gehad!
die arme TS denkt natuurlijk, ik laat niks meer van me horen, en dat kan ik begrijpen met al die reacties (inclusief die van mij, excuus daarvoor TS) ben je gegaan? we zijn nieuwsgierig
Wat een vooroordelen heb jij? Ik ben moslima en ga sowieso niet naar discotheken, dat is 1. En omdat ik niet durf? Nee helemaal niet, ik lig op maternal intensive care en kan geen klop doen wegens te groot risico op een premature bevalling aangezien ik al 10 weken contracties heb. Ipv iemand kinderachtig te noemen zou je beter 2x nadenke voor je iets zegt. En al verliep mijn zwangerschap rooskleurig zou ik ook nooit naar discotheken gaan, dat is mijn mening en je kan zeggen wat je wil, ik blijf daarbij. Heeft niks met saai zijn te maken en ik heb heus wel een mega druk sociaal leven en doe zeker en vast leuke dingen dus denk maar niet dat je alleen fun in de disco kan maken. En ik heb nergens vermeld dat een vrouw thuis moet zijn voor de kinderen want straks ga ik ook gewoon weer fulltime werken.