27 weken zwanger en kan een discotheek nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eerstexmama21, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat probeer ik ook helemaal niet. IK vind dat!
    Zoals je hebt kunnen lezen vind ik dat ook, dus daar zijn we het helemaal mee eens! ;)

Denk dat ts allang naar de disco geweest is hoor; vrijdag bedankte ze voor de reacties. Die denkt: dankudekoekkoek dat ik nog terugkom in dit kippenhok!

2. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    Oemhoudaifa..nee hoor ik veroordeel niemand...ik ben ook een "allochtoon" dus nee ik weet dat jullie niet thuis opgesloten zitten!
    Ik weet wel dat de meeste 1e generatie "allochtoon" niet mocht werken. de man werkt en de vrouw thuis! Is ook helemaal niets mee om huisvrouw te zijn en je voor de volle 100% tegeven, maar ik vindt niet dat je mag zeggen dat vrouwen die buitenshuis werken zich niet voor de volle 100% geven thuis. tegenwoordig kan je helaas niet rondkomen van 1 salaris wil je nog leuke dingen met je man en kids doen!

ontopic: ik zou zelf ook nooit naar een disco gaan als zwangere, das idd mijn mening, vindt het zelf niets aan, maar als je wil gaan gewoon doen en extra opletten, waarschijnlijk ben je al geweest TS, laat ons weten hoe het was!

Oemhoedaifa...no hard feelings

3. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik denk dat ik nu niet zo snel naar een discotheek zou gaan. Niet om de 'herrie', ik ben pas geleden nog naar een concert geweest.
    Zolang de baby er geen last van heeft, moet dat kunnen denk ik. (Toen hij begon te protesteren ben ik ook weg gegaan daar).

Maar ik mijd nu liever drukke mensenmassa's. En een discotheek mijd ik daarom ook. Het is daar ook druk, donker, mensen zien niet dat je zwanger bent...Ik zou veel te bang zijn dat mijn buik in de verdrukking komt of dat ik onbedoeld een stomp of elleboog of iets dergelijks in mijn buik krijg.

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    TS had het er 8 januari over dat ze 'over twee weken' zou gaan stappen. dus dan kom ik uit op 22 januari, ze zal nog wel niet geweest zijn, maar houdt zich wijselijk stil ;)

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb niet alle 10 de pagina's gelezen haha dus hier min mening. ik zou zelf niet gaan, ik zou veelste bang zijn dat er mensen tegen mij aanbotsen enz of dat de baby last heeft van het lawaai.

6. eerstexmama21

27 aug 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    Hallo allemaal,

hier even een reactie van de aanrichster van al deze meningen ;)
    ik ben idd nog niet geweest want ik zou aanstaande zaterdag pas gaan..17 de..ik moet wel lachen volgens mij vliegen de hormonen hier over het beeldscherm heen..wat een heftige reacties soms..ik ben vandaag naar de verloskundige geweest en het voor de zekerheid na gevraagt..zo lang ik niet tegen de boxen aan ging staan kom het geen kwaat..en gewoon goed op me lichaam letten..
    met die reactie hier onder ben ik het dus echt niet eens..omdat ik 1x naar een discotheek ga..ik vraag er notebenen bevestging om..doe ik er niks aan om mijn kindje te houden? en dat sommige mensen die een makkelijke zwangerschap hebben niet beseffen wat er gebeurd..echt onredelijk..ik heb 2 jaar geleden voor mijn eigen leven gevochten..ik heb zelf de ziekte kanker weten te verslaan..met grote kans dat ik mijn leven lang ontvruchtbaar zou zijn..en per toeval..door een ongelukje zwanger geraakt..reken maar dat ik er alles aan doe om het kindje te houden..reken maar dat ik elke dag besef dat het een wond is..ik heb al genoeg van mijn jeugd moeten inleveren..aan ziekenhuisbezoekjes..ik mag dan een droom zwangerschap hebben..nergens last van hebben..maar ik ben niet op eens minder blij of onverantwoordelijk omdat ik denk dat het van zelf sprekent is..en ik sta hang niet in een discotheek rond..ik ga er 1 x maar toe..heel verschil..dat wou ik even kwijt..ik zal zondag wel laten weten hoe het was gegaan..
    niet meer te veel ruzieen he hier..of je nou huis vrouwe bent of niet..allemaal even gelukkig met je kind..
    lief zijn voor elkaar..!

xx

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

goed zo ;) en geniet ervan, je hebt al heel wat achter de rug zo te lezen, dus genieten nu :) en wij zullen lief zijn! :evil:

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    inderdaad, genoeg voorgeschiedenis voor zo'n relatief kort leventje! ik hoop dat je lekker fit blijft en een top avond hebt met je vriendinnen. en voor de Frummel: lief zijn voor mama hè?! ;)

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

You go girl! ;)

En je hebt antwoord op je vraag, klaar dus.

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vind dat je jouw problematische zwangerschap niet op anderen moet projecteren. Het is heel erg wat jou allemaal overkomt maar je weet best dat niet iedere zwangere beperkingen heeft. Dat dit niet de "normale" gang van zaken is.

En wat een gedoe zeg over een avondje discotheek. Ik ben van het weekend nog over mijn afdeling gerend om te gaan reanimeren. En ik bedoel echt gerend. Ik kom in aanraking met mensen die vies zijn van water en zeep en allerlei gevaarlijke ziektes. Maar dat is allemaal normaal omdat het mijn werk is. Niemand die zegt dat verpleegkundigen maar thuis moeten blijven als ze zwanger zijn. (Hoeft voor mij ook niet hoor). Maar als je lekker een paar uurtjes wilt gaan dansen ben je ineens van god los :(

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Sluit me 100% aan bij Sam en Oemhoudaifa.
    Mijn mening is dus duidelijk denk ik.

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Nou zolang je je goed voelt waarom niet.
    Ik ben bij Daan niet iedere week meer naar het cafe geweest maar met oud en nieuw ben ik zowaar met 41+5 nog tot 6 uur 's morgen op stap geweest.
    Waar voel je je het beste bij dan moet je dat doen.

13. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

Dus omdat jij moslim bent heb je zo'n mening.. dat betekent niet dat iedereen daar zo over denkt..

heel erg voor je dat je zwangerschap niet goed verloopt en hoop ook dat alles goedgaat!
    maar dat jouw zwangerschap slecht verloopt en je alles moet doen om je kindje in je buik te houden, betekent niet dat mama's met een gezonde zwangerschap niets doen voor hun kind! vindt die uitspraak van je een paar pagina's terug erg fel!

ik heb ook nergens vermeld dat een vrouw thuis MOET zijn voor de kids hoor.. ik ben thuis bij mn dochter omdat ik dat graag wil.. ;)

verder wens ik je sterkte toe in je zwangerschap en dat je een gezond kindje ter wereld mag brengen..

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    TS, goede beslissing en goed dat je het nagevraagd hebt! En laat de rest maar lullen :)

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik projecteer mijn problematische zwangerschap helemaal niet op anderen.
    Liep alles normaal zou ik nog steeds niet naar een discotheek gaan.

En TS ik heb hier ook ergens geschreven dat ik in het algemeen praat en niet rechtstreeks jou hierover aanval ofzo, helemaal niet.

Ja ik ben moslima en ik denk zo en ik weet best wel dat anderen niet zo denken daarom is het ook een discussie.
    Ik verwacht ook niet dat iedereen hetzelfde denkt, verwacht dan ook niet van mij dat ik hetzelfde als jou denk.
    Anders zou het ook maar een saai forum zijn en zou het de naam "forum" niet waardig zijn.

16. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Sam0110 Jij zou niet naar de discotheek gaan omdat je moslima bent. Natuurlijk, dat is je goed recht.

Maar de vraag van TS was of ze zou gaan omdat ze zwanger is.
    Niet of zo zowiezo naar de discotheek zou moeten gaan, dat is een hele andere discussie!

17. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Wel mijn antwoord erop was toch duidelijk?
    Ik zou het niet doen, mede om de drukte, dronken mensen, de luide muziek etc...

18. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Nou, zoals ik het lees zou je het niet doen omdat je moslima bent...

19. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
  20. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Jawel hoor! Ik heb gelezen dat het met jou zwangerschap niet goed gaat, en dat is echt heel vervelend voor je. Ik weet hoe het is, ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook mee gemaakt.

Maar je zegt ook wel iedere keer dat je zowiezo niet naar de discotheek gaat omdat je moslima bent.

Dat zijn volgens mij 2 verschillende dingen. En dat 2e heeft volgens mij helemaal niets met de vraag van TS te maken.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte met je zwangerschap en ik hoop dat je over een tijdje een gezond kleintje in je armen mag houden.

Deel Deze Pagina