Bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arr, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Sinds korte tijd heb ik zo nu en dan last van m'n rug. Eigenlijk niet echt mijn rug, maar helemaal onderin. Denk ergens bij mijn stuitje, maar dan voelt het echt als steken diep daarbinnen. Moest eigenlijk de douche schoonmaken net, maar was zo op. Ging daarom even op de grond liggen in de douche (rare plek ;) ), maar toen voelde ik het helemaal goed. Echt best pijn. Ik lag natuurlijk helemaal plat... Op bed heb ik het soms ook wel en als ik ineens een andere houding aanneem als ik op de bank zit, heb ik het soms ook.

Nou las ik op internet dat het bekkeninstabiliteit zou kunnen zijn. Verder heb ik geen last ergens van. M'n buik is redelijk dik, ben nu precies 22 weken. Mijn figuur is gewoon slank.
    Werk fulltime, sta voor de klas (groep 3), dus kan ook niet echt rustig aan doen... Plan was om nog door te werken tot half december...

Denken jullie dat het bekkeninstabiliteit is? Ik moet pas eind september weer naar de verloskundige.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hoi, tja dat is zo niet te beoordelen. Als ik jou was zou ik even langs de dokter, of anders een afspraak maken met een Mensendieck therapeut, dat heb ik ook gedaan. Sterkte!

3. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Ik heb echt precies hetzelfde probleem.
    Google komt inderdaad met bekkeninstabiliteit.
    Ook na een stuk lopen vreselijke pijn en soms als ik lig kan ik niet meer opstaan (lijkt serieus alsof het gewoon onmogelijk is, zo'n pijn doet dat)
    Ik weet dus niet of het dat is, maar was zelf van plan de verloskundige te bellen. Misschien is dat een idee? :)
    En dan maar naar de fysio ofzo!

Succes ermee :)

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    bekkenproblemen geven vaak meer klachten. Kan zijn dat dit een begin is maar om dat vast te stellen zal ik toch eens langs je huisarts gaan. Dat valt zo aan de hand van je verhaal niet de beoordelen.

Ik heb heftige bekkenklachten bij de laatste 2 zwangerschappen gehad en die begonnen beide met scherpe pijn in mijn schaamstreek, niet onder in mijn rug.

Probeer anders eens 1 been heel hoog te houden en dan een beetje naar links en naar rechts te buigen. Als dit pijnloos is in je schaamstreek zijn het waarschijnlijk geen bekkenklachten. (zo testte de arbo arts mij namelijk) Als dit een scherpe pijn geeft in je schaam streek dan weet je dat je bekkenklachten hebt.

Deel Deze Pagina