27 weken zwanger en pijnlijke onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MissQ, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hallo,

Ik ben nu 27 weken zwanger en heb sinds gisteren een erg gevoelige onderbuik. Gisterenavond behoorlijke harde buiken gehad, lag om half 8 al in bed. Vanmorgen een pijnlijke onderbuik, ook last tijdens het hoesten. Bij het lopen lijkt het of er beneden "iets in de weg" zit. Afgelopen vrijdag echo gehad en alles ziet er goed uit. Kleine man ligt met zijn hoofdje boven, billetjes aan de zijkant en voetjes voor zijn gezichtje. Hoort dit bij de zwangerschap of is dit iets waar ik me zorgen over moet maken? Ik heb volgende week donderdag weer een echo.

Alvast bedankt voor de reactie.

Liefs,
    MissQ.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nog steeds last of is het al minder?
    Je kunt eventueel urine naar je huisarts brengen, even een check op blaasontsteking.

Mirjam

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie. Ik heb er nog steeds last van. Ook als ik diep zucht is het pijnlijker, vooral linksonderin.. Ik ben net thuis van het werk en mijn zoontje ophalen, ik ga maar even liggen op de bank, misschien dat het zakt. Zou het kunnen zijn dat het komt omdat de kleine naar beneden aan het drukken is? Morgen even urine langs brengen is een goed idee!

Liefs,
    MissQ.

P.s.: Ik voel hem wel goed bewegen.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, het kan ook komen doordat de kleine zo actief is en duwt op je onderbuik.
    Maar even urine laten controleren lijkt me verstandig.

Mirjam

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik ga morgen nadat ik Silvester naar school heb gebracht gelijk even langs de huisarts met een plasje. Het liggen heeft een heel klein beetje rust gebracht, maar na ik het eten ben gaan maken is het weer terug. Hoop dat het niet nog 13 weken aan mag duren. Ach, aan de andere kant..... alles voor onze kleine man he!

Kan dat geduw van onze kleine ook voor harde buiken zorgen? Of ben ik toch te druk op het werk?

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Zojuist mijn plasje weggebracht, kan over een half uurtje bellen voor de uitslag.

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hoi Mirjam,

Ik heb nog geen blaasontsteking. Het was wel een rommeltje qua blaaswandcellen. Ik heb het advies gekregen om meer water te gaan drinken en cranberrie-pillen of cranberrie-sap te gaan gebruiken in de hoop zo een blaasontsteking te voorkomen. Mochten de klachten erger worden moet ik weer een plasje inleveren om het te laten testen.

Bedankt voor jouw advies! Op naar de Kruidvat om de pilletjes te gaan halen, fles water staat inmiddels gevuld naast me!

Liefs,
    MissQ.

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Cranberrie is het niet geworden. Schijnt in de zwangerschap niet te mogen (gelukkig lees ik altijd eerst de bijsluiter voor ik iets koop!). In de winkel eerst de huisarts gebeld en die zei dat ik het dan maar beter niet moest nemen...............

Thuis mijn moeder nog even gebeld (zij is kruidentherapeut) en heeft haar boeken er op nageslagen. In eerste instantie zei ze ook dat ik het gewoon mocht nemen, maar de boeken zeggen anders. Aangezien cranberrie een "drijver" is van vocht, afvalstoffen en dergelijke wordt het afgeraden tijdens de zwangerschap omdat het wellicht ook de vrucht af kan drijven.......

Nu aan het water, vitamine C en citrusvruchten om mijn urine zuurder te maken, zodat de bacterie het minder lekker vind om zich in mijn blaas te nestelen.

Helaas wordt de pijn er niet minder op. Zoals het er nu naar uitziet, ga ik morgen niet werken. Heb er veel last met lopen. Als het erger wordt moet ik weer terug met urine naar de huisarts.

Ik twijfel of ik morgen de gyn even moet bellen en om raad moet vragen. Zou dit kwaad kunnen voor de kleine?

Deel Deze Pagina