Indalen 2e baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vica86, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb eigenlijk altijd gehoord dat een 2e kindje vaak pas heeeel laat of niet indaald voor de bevalling.

Klopt dit? Of was dit anders bij jullie?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik lees even mee, zelfs mijn eerste was niet ingedaald, hoop dat het nu wel gebeurd! Zeker omdat de baby nu al mijn ribben heeft gevonden om tegenaan te dansen ;)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou mijn 1e was ingedaald met de controle van 28 weken. Lag nog niet helemaal vast toen hoor.
    Was benieuwd hoe de ervaringen hier zijn wat betreft indalen van de 2e. Ervaringen zeggen vaak meer dan een standaard.

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    ben ook wel benieuwd,

de eerste hier was volgens mij 32 weken, de tweede is naar mijn gevoel volgens mij al ingedaald, of althans dat hoop ik waar ik al dat vervelende gevoel aan kan wijten, as maandag heb ik weer controle, misschien kan ik dan een antwoord geven op de topic vraag :D:D hoop natuurlijk van wel.....

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier is de tweede echt dieper dan diep ingedaald, ik heb er nu veel meer last van als bij de eerste.

6. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier tweede was niet ingedaald, ook niet toen de vliezen braken. Nummer 3 ligt ook nu nog niet ingedaald met 37w3d. Hoop wel dat dta nog gebeurd, dan niet weer dat gedoe als de vliezen breken en volgens mij gaat de ontsluiting ook sneller als dat bolleke een beetje meeduwd.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@didi, als je vliezen dan breken moet je dan echt direct gaan liggen?

8. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    BIj mij klopt het!

De tweede daalde maar niet in, ze daalde pas in toen de bevalling al begonnen was. Nu, bijna 34 weken zwanger van nr 3 is ook nog steeds niet ingedaald.

9. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Elle lag met 35 weken als "vast" en deze dame ligt nog boven mijn bekken ...

10. MamaMarije

Mijn vk zei het zo: als je in de supermarkt staat, mag je eerst rustig naar huis. Ben je thuis, ga je gewoon op de bank of op bed liggen.
    Je zoekt dus wel een mogelijkheid om plat te gaan, maar je hoeft bij wijze van spreke niet op de kassaband te gaan liggen ;) Wel prettig, haha.

Mijn vliezen braken overigens 's nachts met een hoge vliesscheur en overdag echt 'goed' door, ik was dus gelukkig gewoon thuis.

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    de 1e was hier ook helemaal ingedaald netjes op tijd.
    maar de 2e was niet ingedaald, in het ziekenhuis hebben ze mn vliezen gebroken, en ben ook continue blijven liggen, maar toch is de navelstreng uitgezakt. terwijl ik absoluut geen seconde meer heb gestaan na het breken van de vlieze, maar ja ze lag dan ook nog echt tegen mn ribben aan, ze is toen uiteindelijk wel ingedaald, en toen kwamen ze er ook pas achter dat de navelstreng uitgezakt was, en toen is het een spoedKS geworden, omdat de hartslag elke keer weg was.
    het is dus ECHT van belang te gaan liggen zodra je vliezen breken en je kleintje niet is ingedaald!

12. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ja klopt idd. je hoeft niet METEEN pats, op de grond te gaan liggen ;) Maar wel zo gauw je kan naar huis en dan plat :D haha

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha en misschien een gekke vraag, weten jullie dit:

Kan je van binnenuit alleen het hoofdje voelen zitten als deze is ingedaald?

Het hoofdje van mijn dochter kon ik goed voelen toen ze ingedaald was. Drukte zeg maar tegen die wand aan.

Of zou je dat ook kunnen voelen als het kindje nog niet is ingedaald.

14. MamaMarije

Ik weet niet precies hoe je het bedoelt, maar ik kon het hoofdje alleen van buitenaf voelen met mijn handen zeg maar. Als ik die dan boven mijn schaambeen zette, kon ik het bolletje voelen en heen en weer bewegen. Soms drukte het wel een stuk meer op mijn blaas dan anders...

Bedoel je dat?

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als je zeg maar met je vingers naar binnen gaat voel je na ongeveer een halve vinger een harde ronde bol. Hierachter (dus wat dieper) voel je de baarmoedermond als je erbij kan.

Het hoofdje drukt dan als het ware tegen de wand aan en die kan je dus voelen van binnen.

Ik weet dat je dat kan voelen als je kindje is ingedaald.

Maar zou dat ook kunnen als je kindje nog niet is ingedaald?

16. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    op controle met 29 weken zei de vk dat het (mijn tweede) al ingedaald lag, maar het kan volgens haar ook zomaar dat ze er nog in en uit floepen zegmaar. Ben benieuwd wat ze a.s. maandag te melden heeft, want ze vermoedde ook een stuit en dat vind ik iets minder!!! :(

17. MamaMarije

Ah, zo bedoel je ;). Laat ik het zo zeggen, bij onze eerste was ons sexleven tot op het eind nog aardig actief, en we hebben er (beide) nooit wat van gevoeld. Ik denk dat als 'ie echt ingedaald had gelegen, dat het wel anders was geweest :D

18. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag vk geweest, ben nu 37 wk 2 dagen en baby ligt HBIBI, betekent dat ze ingedaald is maar nog niet volledig (ze kan haar hoofd nog bewegen)..maakt mij niet uit hoor, kan gewoon tijdens bevalling nog gebeuren..is alleen maar beter denk ik zelf omdat je dan beter kunt lopen (ik heb er nu al last van, de druk)

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

de mijne is nu een beetje ingedaald...

20. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is een risico dat de navelstreng (of een handje oid) er langs glipt en klem komt te zitten als het hoofdje gaat zakken en daarom inderdaad indien mogelijk gaan liggen, maar zoals al eerder gezegd, wel eerst naar een rustig situatie toe.

Bij mij braken de vliezen om 23:00 en ik lag al in bed (gelukkig met waterdichte molton, onder mijn normale beddengoed). De VK gebeld en die kwam checken of de kleine toch al ingedaald was. Helaas dat was niet het geval, dus naar het ziekenhuis. Thuis al gegrapt dat als het in het ziekenhuis wel goed zou blijken te zijn of ik dan terug naar huis mocht. Dat mocht best, maar dat zou waarschijnlijk toch niet zo zijn.

Op de echo in het ziekenhuis zat gelukkgi de navelstreng niet in de buurt van de uitgang, maar helaas het bolleke van meneer nog flink hoog. Op de echo zagen ze ook dat mijn blaas vrij vol was. Ik ben daar naar het toilet gegaan en meneer zakte zo centimeters om laag. Nieuwe echo en alles was zoals het hoort en ik mocht terug naar huis. Snel mijn man gebeld die thuis was gebleven om op oma te wachten, aangezien we een zeer ernstig ziek kind thuis hadden, dat hij niet naar het ziekenhuis hoefde te komen, maar dat ik onderweg terug wa.

Deel Deze Pagina