Hoeveel afspraken verloskundige?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Arian, Apr 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Zoals de titel al zegt, hoevaak hebben jullie een afspraak met de verloskundige, en wat gebeurt er dan allemaal?

Ik heb alleen rond de 10 weken een gesprekje gehad, verder niks, geen bloeddruk, geen gevoel, niet wegen enz..

En toen zie die dat ik over een week of 5 even een nieuwe afspraak moest maken.. Dus zo rond de 15-16 weken pas weer...

Ik moet er misschien wel even bij zeggen, het is niet een verloskundigenpraktijk, maar mijn huisarts die ook een verloskundige functie heeft... Dus alles gebeurt gewoon bij de huisartsen-praktijk..

En nog iets.. Wat moet ik allemaal regelen enz...? Ik heb nu de 20-weken echo geregeld, en heb me voor de kraamzorg ingeschreven.. Ben ik nog iets vergeten..?

Ik ben nu 13.4 weken zwanger...

:)Hoezo onzeker...

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    In het begin ga je nog niet zo vaak... In het begin ging ik ook ongeveer 1 x per maand en dit liep op naarmate de zwangerschap vorderde en pas vanaf week 36 ging ik wekelijks.
    De eerste afspraak was bij mij ook rond de 10 weken en toen werd er ook niet gewogen of bloeddruk opgenomen oid, dit kwam allemaal later pas.

Over wat je nog moet regelen, ik weet niet of je werkt (en blijft werken na de bevalling) maar als dit zo is is het verstandig kinderopvang te gaan regelen.

3. Maia

Maia Niet meer actief

dat kan wel kloppen, waarschijnlijk heb je bij die 10 weken een stoort intake gehad met gesprekje over je gezondheid/verleden e.d., daarna ga je na 5 weken ongeveer en dat wordt steeds korter tot je op het eind zo ongeveer wekelijks gaat.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe is het de eerste maanden iedere 4 weken een bezoekje. Bij de oudste "liep" ik ook bij de huisarts. Hij hanteerde het normale schema. Vanaf ongeveer 26 weken ofzo, ga je iedere 3 week, daarna om de 2 weken en in het allerlaatste wekelijks.

5. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande. Is dus normaal meid.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Is normaal.. Hier is het standaard
    12(uitslag 1e echo&bloed)-16-20(uitslag 2e echo)-24-27-30-32-34-36-en dan elke week tot je bevallen bent..

Al zat er bij mij vaak iets meer tussen, omdat ik geen problemen had.. En weet dat mijn zusje bij de huisarts ook wel meer tijd ertussen had. Die deed het ook op eigen aangeven. Sommigen hebben nou eenmaal meer/minder afspraken nodig..

verder, kraamzorg, 20-weken echo, kinderopvang, evt erkenning, uitvaartverzekering?..

7. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Dankje meiden, dus hoef me nog nergens druk over te maken!

Kinderopvang, weet ik nog niet, waarschijnlijk zoek ik zo een oppas, aangezien ik maar 12 uurtjes werk..

Erkenning, wij zijn getrouwd, dus dan hoeft dat niet toch? :)

En wat bedoelen jullie met uitvaartverzekering? Voor als er iets gebeurt met het (ongeboren) kindje?

8. babyvis

babyvis Actief lid

Jul 21, 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Sluit me ook aan bij het bovengenoemde wat betreft de controles.

Verder, kraampakket bij je verzekering aanvragen.
    Erkenning is niet nodig als je getrouwd bent.
    Ik zou eerder een (als het kindje geboren is) een testament op laten stellen dan een uitvaartverzekering afsluiten.
    Ik vraag me inderdaad ook af of dat bedoeld is voor het ongeboren kindje of voor de ouders? Is het uberhaupt mogelijk om voor een ongeboren kind een uitvaartverzekering af te sluiten?

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik vaker, maar dat ivm voorgeschiedenis.

Liep tot negen weken in Gent.

Bij verlos was ik op week: 9, 11, 15, 17, 20, 23 en 25.

Toen moest ik over op de gyn ivm zwangerschapssuiker. Omdat ik Hashimoto heb samen met de suiker, mag ik niet terug naar de verloskundige. Nu elke 3 weken groeiechos.

Kraampakket heb ik van de week gekregen van de CZ. Ik heb dat niet aangevraagd. Ik heb rond week 11 de kraamzorg aangevraagd, die vragen al je gegevens en sturen dat door naar je verzekering. Zelf nooit contact gehad met cz hierover.

DIe uitvaartsverzekering snap ik ook niet eigenlijk?

10. babyvis

babyvis Actief lid

Jul 21, 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Oke, dat scheelt dus per verzekering. Ik moest het wel zelf doen. Agis(take care now). Heb dat via internet gedaan op advies van hun.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Zou goed kunnen hoor. Ik kreeg na aanmelding bij de kraamzorg van de CZ een felicitatie brief dat ze me bij 7 maanden het kraampakket zouden sturen en die heb ik dus net een paar dagen in huis.
    Krijg m ook helemaal vergoed, maar dat ligt natuurlijk aan je pakket.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Sommige uitvaart verzekeraars willen dat je een ongeboren kind ook aanmeld. Dan kun je er gebruik van maken, mocht er onverhoopt iets misgaan. Je hoopt net niet, maar als het je overkomt wil je die rompslomp niet hebben..

Share This Page