27 wk en de beeb 26 wk wie nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MiRowsu, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0
    heej meiden,

heb een vraagje heb vandaag een echo gehad, ik ben 27 wk en 1 dag zwanger.

volgens de meeting van het hoofdje is de beeb rond 26 weken..
    houd dit in dat ze dan te klein is? of wat?
    volgens de 3 lijnen (weet neit hoe ze genoemd worden) liep en loop ik gewoon net boven de onderste lijn.

hebben dit meerdere vrouwen gehad? en was het bij de geboorte dan wel gewoon op normale lengte en gewicht of blijft dit zo nu?
    ik ben een beetje bezorgd

GR, MiRowsu.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

De groei van je beebje loopt met sprongetjes. Ik geloof dat de achterstand 3 weken moet zinn voor er iets aan de hand is. Zowel ties als deze baby lagen weleens wat achter met een lichaamsdeel, en een echo later was dat gewoon weer ingehaald.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier liep uk met 24 weken 5dgn achter (gemiddelde genomen van hoofd doorsnede, hoofd omtrek, boven been botje en buikomtrek), met 29w 1week en 1 dag achter en met 34 weken 2w en 1 dag (met 36 w idem).
    Is een kleintje dus maar groeit prima volgens eigen curve. Hoeven niet allemaal 8 ponders te worden toch?

Overigens ligt de ene keer het buikje wat meer achter, dan het hoofdje een keer of alles gewoon gelijk maar -2 weken. Beentjes zijn hier vaak juist lang maar al die dingen kloppen ook best als je naar vader en moeder kijkt ;).

Niet te druk maken hoor!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    2 weken vooruit of 'achterstand' is niet erg hoor.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meidd

niet druk maken hoor je meisje groeit goed hoor..
    ik had met 28 weken ook een groeiecho en ons meisje liep zo`n 2 a 2.5 week achter dus doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis.. daar kreeg ik als commentaar mama te dik baby te klein blablabla.. risico dit en dat. dus wij helemaal in angst.. en nu vorige week woensdag liep ons meisje juist een week voor, en die gyn die eerst zo bot was deed nu super positief..
    hij zei ze mogen zo`n 2 weekjes achterlopen maar dan moet de groei daarna wel constant blijven en niet nog meer terug gaan:)

geniet!!!!

6. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    wat grappig! ik heb woensdag ook een groeiecho gehad en was toen 27 weken en 1 dag en de metingen kwamen ook uit op rond de 26 weken! toevallig zeg!!

Maar mijn eerste dochtertje werd ook te klein geschat en bleek onzin te zijn. Ze woog bij dr geboorte 3370 gram en was 52cm lang, dus zeker geen kleintje!!
    Maak je dus geen zorgen, en als je kindje wel wat kleiner is, dan is dat alleen maar makkelijker met de bevalling haha ;)

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Nee hoor is niet erg,

mijn meisje liep met haar hoofd 2 weken achter, met haar buikje 4 weken achter, en de lengte van haar benen liepen 3 weken voor.

je zou haast een rare verhouding verwachten bij de geboorte, maar met de echo van 35 weken was alles weer mooi op schema;) en is ze gewoon mooi in proportie geboren ;);)

8. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0
    hej thnx voor de positieve verhalen.
    ik zal me niet meer zo druk maken hihih..
    en gewoon afwachten op de volgende echo.. kijken hoe het dan is..

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    idd je niet zorgen om maken. Het is echt een kwestie van het pijltje net een milimeter anders neer te zetten en er komt een andere grootte uit. Bij mij ging de gyn eens twee keer achter elkaar opmeten, dus opzelfde dag. De ene keer liep ik een week voor, en het andere moment was het weer precies goed. Dus het is ook gewoon een kwestie van meten ;)

10. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0

ja dat klopt ook een mm verschuiven en het verschild al kwa grote.
    naja iik wacht wel af tot de volgende echo en dan hoor ik wel weer verder:D...

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Bij het meten van het hoofdje bij mijn was ze volgens dat ding 26weken dus liep 4 dagen achter.

Deel Deze Pagina