Blaasontsteking vlak voor keizersnede

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Adje, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.739
    113
    Volgende week donderdag staat mijn keizersnede gepland. Nu denk ik dat ik sinds gisteren een blaasontsteking heb. Had het een paar weken terug ook en herken de klachten. In mijn urine zit (nog) niks wat duidt op blaasontsteking. Maar ze zetten het voor de zekerheid toch op kweek en door het weekend heb ik de uitslag pas op di of wo. Wel erg kort op de keizersnede dus. (Vorige keer moest het ook eerst op kweek, dus ik denk dat ik misschien ook snel symptomen krijg ofzo)

Nu vraag ik me af of er meer dames zijn, die vlak voor hun keizersnede een blaasonsteking hadden en of dat nog gevolgen heeft. Bijvoorbeeld uitstellen van de operatie of pas na bevalling aan de antibiotica ofzo.
    Ben gewoon nieuwsgierig, want uitstellen zou ik echt niet tof vinden. Laatste loodjes zijn pittig en ik ben er echt aan toe om mijn kindje te ontmoeten :)

Dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Waarom uitstellen?

Je mag nu ab en bij de ks krijg je een katheter waardoor je ook al sneller een blaasontsteking krijgt.

Ik ben natuurlijk geen arts.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Overleg even met je gyn? Ik heb heel m'n vorige zwangerschap Ab geslikt en moest met nitrofurantoine stoppen voor de bevalling. Dus met 37-38 weken gestopt. Na de bevalling een eenmalige katheter gekregen en in m'n kraambed lag ik te rillen van de koorts. Toen weer een kuur. Grote kans dat je dus door de katheter extra bacteriën krijgt, juist gunstig als je dan al Ab hebt. Maar wel even goed lezen welke Ab, niet alles mag vlak voor de bevalling/geboorte. Nitrofurantoine dus naar mijn weten niet.

Deel Deze Pagina