welke pop is leuk voor 2-jarige

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by liesbet77, May 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

Dec 26, 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo

ik wil mijn dochter een leuke pop geven voor haar tweede verjaardag en vraag me af welke ik zou kopen. ze heeft zo al twee van die eerste popjes ( één van corolle en een minikiss) en een badpopje.
    ik had mijn oog laten vallen op zo'n interactieve pop, een baby annabell van zapf maar heb zo'n ding nog niet in werking gezien en weet ook niet of ze er al de leeftijd voor zou hebben.
    kunnen jullie tips geven welke poppen nog echt tof zijn voor die leeftijd?

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Wat hier echt een hit is is gewoon de normale baby-born. Die vind ze helemaal leuk want die kan tegen een flink stootje en kan ook mee in bad.
    Wij hebben ook een interactieve pop. de real loving baby van fisher price. Die is echt heeeeeeeeeel leuk maar eerlijk gezegt nog wel wat moeilijk te begrijpen voor een 2-jarige

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Ik vind zelf de poppen van Corolle en Rubens Barn het mooiste :)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    mijn dochter speelt met de annabel van mijn oudste dochter... het fijne hiervan is dat het buikje wel zacht is in tegenstelling tot de babyborn. Alleen ja... toen het warm weer was had ze de pop in het zwembad gegooid... dus ik dacht nou... einde pop, maar nee hoor. Hij doet het nog steeds (en omdat ze niet geloofde dat ie stuk ging van het zwembad heeft ie er nog 2 keer ingelegen... :))

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier zijn ALLE poppen het geweldigste

Maar waar ze in de praktijk het meest mee speelt is de babyborn (setje met potje, flesje etc.. ) en zo'n popje met harde handen/benen/hoofd en een zachte buik.
    Die laatste moet overal mee naar toe.. De eerste soms ook maar die is te zwaar om continu zelf te tillen als we bijv. winkelen.

Verder hebben we hier 2 van die bart smit stoffen poppen..
    bartsmit.com - Dolly Pop
    1x in het geel en 1x uit de "verantwoord speelgoedwinkel" en dan net even anders.
    Ook erg populair hier moet ik zeggen :)

een babyborn look-a-like. Ding gekregen bij zo'n rieten poppenwagen dus over hoe oud hij is durven we niet te speculeren :)
    Komt ook van de rommelmarkt ofzo.. (gekregen van vrienden omdat hun dochter zichzelf te groot vond voor een poppenwagen)
    ding is in tegenstelling tot de babyborn helaas niet waterdicht :D

voordeel van babyborn si dat je er 1000 accessoires voor kunt kopen... nadeel is dat je dat ook 1000en euroos zou kosten dan :)
    via marktplaats en internet kun je veel zelfgemaakte kleding en dergelijke kopen overigens.. dat scheelt echt veel geld
    En de poppen zelf zijn met enige regelmaat in de aanbieding bij de kruidvat :)
    Oh en je hebt natuurlijk altijd iets dat je voor komende verjaardagen kunt vragen. (bijv. het fietsstoeltje is hier een enorm succes)
    Baby Born with magic potty <- deze was toen bij kruidvat 25e ipv 50e bij bartsmit
    maar zie nu op de site van bartsmit dat de babyborn die ze nu hebben ook "kraait"
    en dat kan die van ons dus niet... verder is hij op het ijsje na hetzelfde..
    dus het loont de moeite om even rond te kijken mocht je zoiets willen kopen :)

6. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    Jill heeft een babyborn gekregen, je kunt hem eten geven en dat doet ie ook plassen en zo maar dat vertel ik haar nog LANG niet ;)
    voor de rest is ie gewoon, niets speciaals snapt ze toch nog niet allemaal....
    komt trouwens van marktplaats.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mamavanjill wij hebben dat inderdaad ook maar niet vertelt.
    Persoonlijk vind ik het niet zo'n smakelijk idee.
    Over het algemeen staat hij bij ons op standje waterdicht en wordt er dus ook niet echt geplast.

Voor Anne geen probleem. Pop krijgt regelmatig eten, drinken en een schone luier. En mag bovendien op haar eigen potje.
    Dat natuurlijk netjes naast anne dr potje staat op de slaapkamer :)

Share This Page