mn poezenkind heeft diarree!

Discussion in 'De lounge' started by lauwtje, Oct 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    ben er voor naar de dierenarts geweest, licht verteerbaar voer gehaald van bijna 60 euro! ging toen goed, ben nou weer over naar gewoon voer maar tis weer ontzettend dun! ben niet van plan weer van dat dure voer te kopen. wie heeft er andere tips?

2. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    rijst met kipfilet koken en geven.
    Maakt onlasting dikker...

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    opnieuw naar de dierenarts! rijst met kipfilet kun je de darmen mee kapot maken, wij hebben twee katten uit een opvang gehaald omdat die alleen dit voer kregen en ze gingen hier letterlijk kapot aan! dit is voor tijdelijk prima, om de darmen te schonen, maar kan niet te lang gegeven worden. het voer is ook te eenzijdig.

welk merk voer heb je mee gekregen van de da? er zijn namelijk ook dieetvoeders op de markt die buiten de da om verkocht kunnen worden en dit kan nog wel eens schelen in prijs. wij hebben een dieetvoeder dat bij de da 20 euro duurder was.

tja, en als ze het alleen op het dieetvoer goed doet.... ben bang dat je dan toch minder keus hebt. wij hebben er 7 op dieetvoer, kost een klauw met geld, had ik liever anders gezien, maar ze moéten het hebben, dus heb ik geen keus.

4. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

Sep 27, 2006
    2,510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    hoi mijn ene kat heeft ook zeer gevoelige darmen, hij had constant diarree en uiteindelijk bloed bij de ontlasting. Kwam dus van alle kunstmatige toevoegingen. We hebben nu duur kattenvoer en kopen een hele grote baal per maand (7.5 kilo €42,95), we hebben 3 katten en we doen daar 1 maand mee. Het is de kaviaar onder de brokjes zeg maar, en wat ook belangrijk is, ze hebben minder ontlasting en stinken minder. Echt een aanrader, het is wel wat duurder maar je hoeft ze ook minder te geven, het vult heel erg. Mijn kat heeft nooit meer last gehad van diarree.

Ik kwam deze site tegen en zij bezorgen gratis boven de €29,-, en 10 procent korting bij eerste bestelling.

http://www.zooplus.nl/google/-1656/shop ... QgodqThLfA

5. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    ja dat rijst met kipfilet heb ik ook weleens gehoord. ze is van april dus nog jong, maar heeft een groeiachterstand. denk dat ik er toch maar aan moet geloven om duur voer aan te schaffen..

6. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    ik heb ook precies hetzelfde probleem bij mijn katten.
    De dierenarts adviseerde mij om Sensitivity Control van Royal Canin te gebruiken. Dit is wel duur, 17 euro voor een zak van 2,5 kilo. Dit werkt prima. Het is hypoallergeen voer. (zie http://www.royalcanin.nl/ bij kattenvoeding: dieetvoeding en dan sensitivity control diet).

Wat ook super werkt, is Royal Canin sensible 33. Het is even duur, maar werkt alleen voor de darmen. Vandaar dat ik de andere altijd koop, omdat die ook goed is voor de huid.

Zodra ik ook maar 1x ander voer geef, is de ontlasting weer heel dun. Dit spul werkt echt goed

Share This Page