Hey allemaal, Aankomende vrijdag 28-04 om 16.00, krijgen wij de intake met de verloskundige. We krijgen dan nog geen echo denk ik, omdat ik pas 7 weken ben dan. Ik vind het toch best spannend, want ik weet niet wat er gevraagd gaat worden enz. Heeft iemand nog tips? en wat gaan ze bij een intake eigenlijk allemaal doen die verloskundige? Nou zodra ik meer weet horen jullie het, en zodra ik bij de verloskundige ben geweest laat ik meer horen. xxjes debbie
omdat je dan 7 weken bent zullen ze niet proberen om het hartje te horen omdat dat pas vanaf 10/11 weken kan(uitwendig), 2 jaar geleden hoefde ik pas te komen met 11 weken en kreeg toen ook een echo, nu begreep ik dat dit meestal rond de 9 weken is hier. bij de intake gaat het voornamelijk over jullie, en jullie familie, ze vragen alles over je medische geschiedenis en die van je man en jullie ouders/familie, of er ziektes voorkomen of afwijkingen. bij mij werd er bloed afgenomen, en volgens mij kan je nu ook kiezen voor meer onderzoeken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Volgens mij kun je het hartje al eerder dan 10/11 weken horen kloppen, ook uitwendig. Zelf heb ik na 8 weken mijn eerste echo al, deze datum heb ik niet zelf uitgezocht, maar de verloskundige. Denk dus wel dat je dan ook al wat kunt zien en horen, anders had ze me toch wel 2 weken later laten komen?
Ik krijg ook met 8 wkn een echo om te kijken of alles goed is. Ze kunnen het hartje dan wel al zien kloppen, maar ik krijg een vaginale echo om die reden. @Molly, weet je zeker dat je geen vaginale echo krijgt?
Ik was 8w5d toen ze een echo maakte bij mij en daar zag je een hartje kloppen maar je hoort het niet daar is nog veels te vroeg voor. Verder maken ze meestal bij de intake geen echo daar maken ze een nieuwe afspraak voor tenminste dat was bij mij. Wel even goed je familie probleempjes door gaan want daar gaat ze naar vragen. Groetjes Chantal
Misschien krijg ik dan inderdaad wel een vaginale echo. Ze heeft duidelijk 2 tijden genoemd, 1 voor de intake en daarna 1 voor de echo. Ach, ik merk het wel als ik er ben. Als ik het hartje wel zie, maar niet hoor kloppen, ben ik ook al een erg gelukkig mens! Familiekwaaltjes hebben we al doorgenomen. Mijn vriend zijn tante heeft het syndroom van Down, hopelijk heeft dit geen invloed op ons kindje.
@molly en andere je kunt hier een lijst voor invulen op deze site.. waarin geloof ik zulke vragen gesteld worden.... http://www.zwangerstraks.nl/ suc6
Hee debbie, Ik woonde in het begin van me zwnagerschap ook nog in amsterdam, en kreeg toen bij verloskundige een verwijsbrief voor het echocentrum, ik ging pas met 12 weken, maar ik lees hier op het forum dat andere meiden hem ook wel 7/8 weken krijgen, alleen ik moet wel zeggen dat je met 12 weken veel meer ziet. Veel plezier in elk geval! xxx Marijke
De verloskundige waar ik een afspraak mee maakte zei dat ze tegenwoordig met 8 weken al een echo maken. Ik heb daarom 26 april een intake gesprek en dan volgt er zo snel mogelijk een echo. Waarom het tegenwoordig met 8 weken is heeft ze er niet bij gezegd. Het zou wel leuk zijn als ze met de intake meteen ook een echo doen, anders moet ik een ruime week wachten want volgende week ben ik een weekje naar de Ardennen. Ik ga er echter wel vanuit dat, als ze met 8 weken een echo maken, het wel een inwendige echo zal zijn, uitwendig kunnen ze dan volgens mij nog te weinig zien en inwendig is het beeld dan denk ik duidelijker. Marjolein
Toen ik een afspraak in het ziekenhuis maakte voor een echo, wilde ze die op 12 wkn zetten. Ik moest toen echt benoemen dat ik toestemming van de verloskundige had om eerder een echo te krijgen ivm twee miskramen. Dus volgens mij is het niet standaard om met 8 weken een echo te krijgen (hier in het ziekenhuis iig niet).
Nou vanmiddag om 15.15 uur heb ik mijn intake gesprek, dan zal ik alles eens vragen. Ik laat het jullie weten hoor! Liefs Marjolein
Hee Molly: Ik vind het zo leuk dat we allebei nu 7 weken weken en 1 dag zijn en dat we ook nog op dezelfde dag positest hadden (3 dagen te vroeg, haha). Zodra ik tijd heb laat ik alles weten hoor! Liefs Marjolein