Hallo Ik ben chantie en ben 28 jaar Loop al 2 jaar in ziekenhuis om zwanger te raken Na me 1ste ivf poging in oktober Vertelde de arts mij dat ik nog maar 1 poging Kreeg omdat ik geen ei reserves heb en dus geen zin heb Oftewel ik mag blij zijn als ik 4 follikels heb Zijn er meer dames die dit hebben?
Jezus, wat een lompe boer die arts. Zit je in een groot Zh of regionaal? Je pogingen niet verkloten in NL. ga naar Duitsland of België. Daar is er meer mogelijk. En mochten je reserves echt laag blijken, dan heb je op basis van leeftijd recht op eicel donatie, mocht je dat willen.
In zit in umc Utrecht Verder zijn ze goed Alleen ze vertelde het telefonisch Heb nu 2de poging zit in me wacht weken Had nu 4 follikels 3 eitjes 2 bevrucht 1 terug geplaatst 1 ingevroren Indd over eicel donatie hadden ze wel Maar wil nu nog niet aan denken
Bij een arts die met dergelijk nieuws op die manier omgaat zou ik geen seconde langer blijven! Daarnaast is de kennis en ervaring in Dusseldorf of Gent gewoon veel groter. En dus zou ik daar zo snel mogelijk naartoe gaan voor een second opinion.
Ja maar daar moet je veel betalen En wil deze behandeling afwachten ik spuit hoogste wat mag 225 gonal En die waarde moet je me niet vragen haha Hoger spuiten heeft geen zin Doordat me ei reserve op is is dit grootst Aantal wat zou kunnen krijgen qua follikels
Als jij er vrede mee hebt, wie ben ik dan om te vinden dat je iets anders moet doen. Zelf zou ik er absoluut geen vrede mee hebben, maar dat ben ik
Ik zit al in me wacht week En heb er zeker geen vrede mee Dat zij heeft gezegd dat ik ma 2 pogingen Krijg maar ik lees overal dat je rond de 5000 moet betalen in Gent en dusseldorf
Hangt ervan af bij wie en hoe je verzekerd bent. Ik zou zeker op second opinion gaan naar een ander ziekenhuis. Dat wordt ook vergoed. En 225 is niet het hoogste hoor, ik spuit 300ie en ik ken meiden die 450ie spuiten. Om de opbrengst te maximaliseren. Maar niet alle ziekenhuizen doen dat. Anders een privé kliniek. Het geertgen zit denk ik het dichtste bij jou. Afhankelijk van je verzekering wordt dit ook geheel of gedeeltelijk vergoed. Lees de voorwaarden van je verzekering en bel met ze. Laat wel alles per mail bevestigen als je toezeggingen krijgt. Ik zou de amh waarde bij je gyn opvragen. Dat is namelijk de waarde die iets zegt over je eireserves. Ook je fsh waarde op dag 3 van je cyclus is belangrijk om te weten. Als je ivf doet, hebben ze dat in elk geval een keer bepaald.
Je kunt voor je derde poging (waar je gewoon recht op hebt) toch voor second opinion gaan? En sommige verzekeraars vergoeden zelfs een vierde of vijfde poging. Het zelf betalen is pas aan de orde als je uitbehandeld bent en geen vergoede pogingen meer krijgt. Maar een second opinion (dus een gesprek over hoe zij jouw kansen inschatten) wordt volgens mij vergoed. En zo niet kost dat natuurlijk geen 5k.
Wat is je AMH? En je FSH? 225 IE is echt niet zo veel. Ik spoot 450 bij mijn laatste eigen poging. Even een hoopvol verhaal: ik kreeg de diagnose toen ik 25 was. En toch heb ik mbv ivf een genetisch eigen kindje gekregen en nu mbv ecd zwanger van onze 2e en 3e kindje. Mijn verhaal biedt jou geen garanties, maar opgeven eh je neerleggen bij je depri arts geeft je wel de garantie op kinderloosheid. Blijf vechten!!
Amh en f sh? Geen idee wat dat is... Ze is gelukkig niet me behandelde arts Maar op dat moment die belde De wet is sinds vorig jaar aangescherpt Er mag niet hoger dan 225 gespoten worden Want had erna gevraagd en overigens heeft bij mij geen Zin omdat je er niet meer follikels van krijg als je er toch te weinig heb
Ik vind het ook erg kort door de bocht van je arts en weet dat ze in België (Duitsland hebben wij persoonlijk geen ervaring mee) veel verder gaan en kijken dan in nl. Wij kregen hier ook te horen dat verder gaan geen zin had omdat de kans op een zwangerschap nihil was geworden(andere redenen maar toch). Wij zijn toch uitgeweken naar België en de eerste (cryo) terugplaatsing na deze onderzoeken e.d. Waren we zwanger en dit lijkt eindelijk eens goed te gaan. Als wij ons hadden neergelegd bij de antwoorden van onze fertiliteitsarts, die in Nederland toch echt als heel goed bekend staat, dan waren we hier nooit gekomen. De regels waar je het over hebt zijn in België ook heel anders. Nederland komt continu met nieuwe protocollen, om gek van te worden
Het klopt dat de afspraken aangescherpt zijn. Maar het is onjuist dat in de wet een maximale dosering hormonen is opgenomen. De richtlijnen schrijven voor dat ze niet medicijnen over de balk smijten. Maar artsen mogen nog steeds zelf een dosering bepalen. Je FSH en je AMH zeggen iets over hoe goed je te stimuleren bent. Als ik jou was zou ik morgen deze waardes opvragen. Het is absoluut geen vaststaand feit dat jij niet meer eitjes zult aanmaken met meer hormonen. Wat dacht je waarom artsen in andere zh'en en klinieken dames wel meer laten spuiten? Omdat ze van hormonale vrouwtjes houden?