Even ons verloop: Mei 2013 - gestopt met de pil Maart 2014 - eindelijk wou de huisarts ons doorverwijzen Mei 2014 - eindelijk plek bij de gyn, diagnose PCOS Juni 2014 - clomid 50, slaat niet aan Juli 2014 - clomid 100, slaat niet aan Augustus 2014 - clomid 150 slaat niet aan September 2014 - menopur 75 geen reactie menopur 112,5 geen reactie menopur 150 overstimulatie, cyclus afgebroken. Oktober 2014 - menopur 112,5 geen reactie menopur 150 overstimulatie (3 follikels boven de 16 en meerdere kleintjes, maar toch Pregnyl mogen zetten). BMS 8mm. Lutuale fase maar 9 dagen. November 2014 - cystes, aan de pil December 2014 - menopur 150, overstimulatie (6 boven de 12mm, toch Pregnyl mogen zetten omdat er maar 2 echt groot waren). BMS 7mm. Lutuale fase opnieuw maar 9 dagen. Ziekenhuis zegt dat een LF van 9 dagen geen enkel probleem is. Ziekenhuis wil niet bloedprikken op progesteron, pas als het meerdere keren niet gelukt is. Ziekenhuis zegt dat ustrogan bolletjes alleen bij IVF wordt gebruikt (weet dat dit niet waar is). Na een gesprek met de fertiliteitsarts beweerde deze dat een LEO operatie achterhaalt is en haast niet meer wordt uitgevoerd (maar ik lees dat het toch nog wel gebeurt). Gonal-f zeggen ze niet in dit ziekenhuis te gebruiken. Ze hebben vorige week een vergadering over mij gehad, maar ik krijg pas over anderhalve week de uitslag. Wel heb ik morgen een uitgangsecho maar geen idee of er een volgende cyclus komt omdat ik niet weet wat de uitkomst van de vergadering was. Hopelijk kan de fertiliteitsarts die de uitgangsecho doet mij meer informatie daarover geven. Of anders gezegd: mag geven. Want ze was wel bij de vergadering, maar ik moet bij de gynaecoloog zijn voor een gesprek. Ik heb geen idee of dit ziekenhuis mij nog wat te bieden heeft. Vanwege alle opstapelende irritaties in ons ziekenhuis zullen we waarschijnlijk toch overstappen naar een ander ziekenhuis, we denken over het ziekenhuis in Zwolle of de vruchtbaarheidskliniek Ny Barrehus in Wolvega. Heeft iemand tips welke weg wij kunnen gaan bewandelen? Ik weet dat ze elders wel LEO behandelingen uitvoeren. Zou dat ons kunnen helpen? Of toch Gonal-f, omdat ze dat elders wel aanbieden? Andere suggesties?
Jeetje wat een verhaal zeg. Ik kan je verder niet helpen qua vervolg. Maar puregon prikken dan misschien Hopelijk krijg je snel antwoord van wat er besproken Is tijdens die vergadering.
Heftig verhaal zeg! Zit er niet een dosering tussen 112,5 en 150 in? En wat gek dat ze geen Gonal-f gebruiken. Ik zou zeker een second opinion vragen in een ander ziekenhuis! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Second opinion en dan het liefste in het buitenland. Ik heb echt 100X meer vertrouwen in de deskundigheid van Dusseldorf en Gent.
Buitenland zou fantastisch zijn maar op dit moment qua tijd en alle benzinekosten niet mogelijk. Dat zie ik eerder als laatste redmiddel en voor de moeilijkere zaken. Ik zie mezelf nog niet als moeilijke zaak, maar wel in zover dat een streekziekenhuis mij niet meer gaat helpen denk ik Menopur meng je zelf met 75 eenheden per potje. Als je de laagste dosis krijgt dan heb je 1 potje nodig. voor 112.5 eenheden moet je 3 potjes mengen (75x3 is 225) en daar de helft van spuiten, de andere helft spuit je de dag erna. voor 150 eenheden gebruik je dus 2 potjes. Als je daar tussenin gaat zitten bijvoorbeeld door 130 te spuiten dan is dat een pure gok. Als je oplosvoeistof plus minus 1ml is en dat zijn 150 eenheden dan is 0,1ml 15 eenheden. Wil je dan 130 eenheden spuiten moet je ongeveer 0.85 ml spuiten. Maar ik denk dat de dosis dan teveel gaat schommelen? Ze hebben het in ieder geval nog niet besproken. Het is ook zo raar dat 112.5 echt niks terweeg brengt en 150 zo ontzettend veel. En ik spuit dan echt maar 7 dagen maximaal.
zit je nu in een klein ziekenhuis? Toen wij door verwezen waren paar jaar terug gingen wij automatisch naar Meppel omdat het dichterbij was. Na een tijdje moesten we (vanwege de behandeling) naar Zwolle, nou daar zijn ze wel zo professioneel! In Meppel zijn ze lang niet zover als Zwolle..zelfs amateuristisch (vergeleken met elkaar he) Dus als ik jullie was zou ik vragen of ze in Zwolle (geen idee hoe Wolvega is) een second opinion willen doen.. Jullie zijn al lang genoeg bezig lijkt mij.. succes!
Ja ik krijg van dit kleine streekziekenhuis eigenlijk wel genoeg. Moet ik voor een second opinion een doorverwijzing vragen aan mijn gyn? Tenminste als ze mij zelf niet doorverwijzen. Sowieso zit ik elke keer tussen de zwangeren in en de assistentes behandelen mij nog steeds als nieuwe patient. Ze zeggen me nog steeds waar plaats te nemen (er zijn 2 wachtkamers naast elkaar en ik heb nog nooit in de andere hoeven zitten die er 2 stappen vanaf zit) maar toch verwijzen ze me elke keer weer. Heb ook nog nooit iets gemerkt van medeleven of herkenning. Nee voor even is het t prima, maar de grens is nu wel bereikt.
Ik begrijp je helemaal! Zo pijnlijk als je tussen de zwangeren zit..Ik begrijp echt niet dat ze dat niet begrijpen! In Zwolle zit het fertiliteit in een bijgebouw waar alleen maar lotgenoten zijn..Dat is een stuk fijner (vind ik dan) Als je bijv IUI zou moeten doen word je dan naar een ander ziekenhuis gestuurd? of doen ze dat wel bij jullie? Ik zou gewoon vragen of je doorgestuurd kan worden, en anders het fertiliteit (waar hè maar heen wilt) zelf bellen.
Wij zijn geukkig nog niet aan IUI toe maar dat doen ze hier inderdaad wel. Voor overige zaken zou je worden doorverwezen. Zal dan Groningen of Zwolle worden maar ik kies dan voor Zwolle, daar wonen goede vrienden van ons dus dan kunnen we die wat vaker stalken haha! Het is inderdaad erg pijnijk om tussen de zwangeren te zitten, helemaal als ze dan alles bij elkaar klagen omdat ze vergeetachtig zijn geworden. Nou joh, ruilen? Ben ik zwanger en vergeetachtig en deal jij ermee dat je op je 24ste al mama wilde worden maar dat dat nu pas mijn 26ste wordt als we geluk hebben.. Een eigen afdeling in Zwolle klinkt dan goed!
Thanx voor de uitleg over Menopur, tussen dosering is niet echt een optie dus... Als ik je zo hoor wil je zelf ook graag naar een ander zh, klinkt ook niet heel erg professioneel waar je nu zit. Ik bedoel de manier waarop ze je nog steeds behandelen als nieuwe patient en dat je tussen de zwangeren moet wachten Voor je gevoel begin je misschien weer opnieuw in een ander zh, maar t is wel belangrijk dat je vertrouwen hebt in de kennis en kunde vd artsen. Je wilt ook niet later ergens komen en dat ze een goede oplossing hebben en dat je denkt 'had ik maar..' En misschien wat internet research doen om te kijken of Groningen of Zwolle dan beter is... Succes!!
Denk je dat als ik overstap ik niet weer overnieuw aan de Clomid hoef? Aangezien ik hier resistent voor ben.
Ze weten je voorgeschiedenis toch. Ze gaan echt wel je dossier van je huidige ziekenhuis doorlezen/opvragen. Lijkt me stug dat je dan weer van voor af aan moet beginnen. Anders even vragen als je contact opneemt?