Hey, volgens mij kun je een test echt wel vaker gebruiken, De controlestreep staat er al, maar als je na een neg.test opnieuw test komt er heel ligt een streepje te staan omdat er hcg opkomt of zie ik dat verkeerd?
goeie vraag.. maar ik geloof niet dat je een test 2 keer kan gebruiken.. de stofjes die in test verwerkt zijn om HCG aan te tonen zijn al geactiveerd met de 1e urine.. dus denk niet dat die een 2e keer hetzelfde werken.
Het is inderdaad zoals Limmeke zegt. Zodra de test de eerste keer nat wordt, treedt er een reactie op met de kleurstof van de teststreep. Als deze reactie eenmaal is opgetreden kan dit niet een tweede keer gebeuren. Ik ga tot mijn grote schaamte bekennen dat ik het weleens geprobeerd heb, maar het werkte echt niet . Ik kreeg de tweede keer een heel vies tweede streepje die vals was.
Was wel lekker goedkoop geweest, nu moet je elke keer een nieuwe test kopen, als je negatief heb gestest
Moet eerlijk bekennen dat ik dat ook weleens gedaan heb...maar het werkt inderdaad niet! KV was nog steeds negatief na 2e keer gebruik en de volgende ochtend met een neiuwe test gedaan en toe was hij positief! Dus als je 2x een test zou kunnen gebruiken zou hij de avond ervoor ook al een licht streepje hebben moeten laten zien! x
In principe kun je een test niet tweemaal gebruiken, want de stof in de test gaat inderdaad een reactie aan. Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen de teststrip van een zwangerschapstest in tweeën knippen (zo knippen dat je natuurlijk wel een test houdt, dus overlangs). Ik weet niet of dat kan, nog nooit geprobeerd. Ik test pas na mijn NOD, dus dan gebruik je er niet zoveel. Meestal ben ik al ongesteld geworden:x.
Dat kan inderdaad volgens mij. Maar de teststrips zijn vaak al zo smal dat het volgens mij een behoorlijk gepriegel is. Ik heb het zelf ook nog nooit geprobeerd. Mijn twee keer over dezelfde test piesen was niet meer dan een wanhopige poging als reactie op een vaag steekje, maar een test vantevoren door midden knippen zou met voorbedachte rade zijn. Het lijkt me een hoop gedoe voor een besparing van 2,50 (mits je kruitvat-fan bent ).
Tja..vind dat ook wel ver gaan hoor..in 2en knippen...zou dan toch bang zijn dat de test vals positief is ofzo.. x
Volgens mij is het slimmer om een voorraadje goedkope tests te kopen. Via marktplaats kun je ze voor iets van 30-40 cent per stuk kopen. Daar ga ik niet voor knippen...
haha, zou kunnen doormidden knippen, ja ik heb 2 voor 5 van KV gebruikt, erg goedkoop maar erg goed volgens mij, Een tweede keer gaf hij een reactie (vast niet de goede) maar een derde keer (ja erg hoor!) niks meer. In het vervolg maar gewoon een paar tegelijk kopen, maar hij is wel geinig te kijken of het wou