Als ik dus een positieve test had, en de next day is het negatief, betekend toch niet dat ik dus niet zwanger zou zijn??? Omdat mensen zeggen dat de tests positief blijven. Ik merk nl dat mijn test nu weer aan het minderen is.
ik snap je vraag niet helemaal.. Bedoel je dat je voor je NOD met een ovutest hebt getest? I.p.v. een zwangerschapstest? En de ene dag was deze posi en de dag erop nega? Ik denk niet dat je teveel van zo'n ovutest uit moet gaan en er binnenkort toch een zwangerschapstest tegenaan moet gooien!Ik heb toen ook 6 dagen voor NOD met een ovutest getest (haha had testdrang) en deze was posi. Daarna niet meer geprobeerd en 2 dagen later een zwangerschapstest gedaan. Ook nog veel te vroeg, maar deze was wel positief! (kruitvat 2 voor 5). Succes!
Daar zou ik maar niet zoveel aan verbinden. Je lichaam produceert pas hCG (dat is moleculair gezien iets dat erg op LH lijkt) NA de innesteling, en dat is niet meteen na je ei. Daar gaan wel wat dagen overheen. Ik zou afwachten en stoppen met ovutesten. Je maakt jezelf alleen maar gek terwijl het niks betekent nu. En ik zou testen met een zwangerschapstest op of vanaf je NOD. Ovutesten reageren ook op hCG maar ook op LH, maar omgekeerd is dat niet het geval (je kan geen positieve zwangerschapstest hebben omdat je ovuleert). LH zit ALTIJD in je urine, dus op zwangerschap testen met een ovutest is alleen maar verwarrend (naar mijn mening).
Lijkt me eerder dat je ovuleert . Ik weet niet waar je zit in je cyclus, maar is het niet gewoon je eisprong?
Volgens mij is het meer een teken dat je je eisprong hebt gehad. Dan neemt het LH hormoon (het hormoon dat tijdens een ovu-test wordt getest) namelijk weer af. Volgens mij kun je niet zeggen dat je nu dus niet zwanger bent, dat kun je het beste testen met een zwangerschapstest testen na je NOD.
Er zijn zoveel onderwerpen die op elkaar lijken, dat het saai of vervelend is dat je overal dezelfde soort verhalen terug leest. Gisterenavond heb ik een ovu-test gedaan. Die gaf voor het eerst 2 streepjes aan. De test wat feller dan de ander, dus ik dacht dat ik morgen (vandaag dus) dan waarschijnlijk wel zou ovuleren. Vanmorgen voelde ik dus dat ik aan het ovuleren was of ovuleerde. Toen ben ik een ovu-test gaan doen en beide streepjes waren bijna net zo fel. Dat was voor mij dus een geweldig moment. Maar ik heb ook her en der gelezen, dat bij mensen die zwanger bleken te zijn, na de ovulatie positieve ovulatie testen bleven houden. Als dit gezegd wordt, zou het dus z.g.n. betekenen dat als de positieve ovu-testen niet positief blijven je dus ook niet zwanger zou zijn. Dat vind ik vaag. En ik merk dus ook dezelfde onderwerpen op, die alleen in een ander vraagstelling worden geplaatst. Snap je. Dat is wat ik bedoel.
Een positieve ovulatietest geeft de LH-piek aan, het heeft helemaal niks met een zwangerschap te maken. Het is niet zo dat je een positieve test houdt als je zwanger bent. Je LH stijgt tot de eisprong en daalt daarna weer. Een ovulatietest hoort juist niet positief te blijven, want dan klopt er iets niet! Rond je NOD kan een ovulatietest positief reageren op een zwangerschap, omdat er een kruisreactie KAN plaatsvinden met het HCG-hormoon. Maar dit hoeft helemaal niet. En als dit wel zo is, dan is dat pas rond je NOD, niet meteen na je eisprong! Dan ben je nog helemaal niet zwanger namelijk, het HCG stijgt pas na de innesteling. En die vindt 7-10 dagen na je eisprong plaats. En een positieve ovulatietest op je NOD hoeft helemaal niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk zwanger bent. Je kan dan net zo goed ongesteld worden. Het is dus helemaal niet betrouwbaar om een ov-test voor dit doeleinde te gebruiken. Daar gebruik je een zwangerschapstest voor en een ov-test om je eisprong op te sporen.
Ik gebruik 'm ook niet voor deze doeleinden, maar er wordt zo veel om/naar gevraagd, dat ik dan ook wel het mijne van wil weten. Ben ook pas een beginner wat ovulatie testen betreft. Ben wel erg blij met je duidelijke antwoord. Super. Hoop dat anderen er wat aan hebben!