Dat was schrikken!

Discussion in 'Zwangerschap' started by marciaatje, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marciaatje

marciaatje Actief lid

Feb 6, 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Vanmorgen na het opstaan naar de wc gegaan. Ik veegde af en zag roze afscheiding. Ik heb gelezen dat dit op zich geen kwaad kon, maar ik maakte me toch zorgen. Eenmaal op mijn werk heb ik een bloeding gehad (geen stolsels ofzo). Dus heb ik meteen de verloskundige gebeld. Zij hebben een spoedafspraak gemaakt voor een echo. Ik mocht van mijn collega's meteen naar huis. Wel fijn, want ik kon me toch niet meer concentreren.

Om 15:00 zijn mijn vriend en ik naar de verloskundigenpraktijk gegaan voor een echo. We hebben het hartje zien kloppen! Een hele opluchting!

Het bloed kwam niet van de baby vandaan, maar van de baarmoedemond. De baarmoedermond is nu extra doorbloed en die kan spontaan gaan bloeden. Het kan nog een keer voorkomen zei ze. Het was echt even schrikken.... Pfff hopelijk blijft het goed gaan..... Ik maak me nou toch nog wel zorgen hoor.

Ik ben alleen een week vroeger, dus geen 9 weken, maar 8 weken zwanger. Uitgerekende datum 16 oktober. De baby is nu 1,5 cm groot. In mijn fotoalbum de foto's van de echo.

Iemand ook zoiets meegemaakt? En hoe is dat afgelopen?

Groetjes Marcia

2. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dat was vast even schrikken. Gelukkig mocht je snel bij je vk langs en is alles goed. Je baarmoeder mond is inderdaad extra doorbloed en kun je soms van niezen al een beetje bloedverliezen. Hopelijk blijft het bij deze ene keer. Het is ook wel heel lief van je collega's dat je naar huis mocht.

3. Maia

Maia Niet meer actief

fijn dat het uiteindelijk "niets" was!

4. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb het zelf niet meegemaakt. maar ik ken wel iemand die meerdere malen zware bloedingen gehad heeft zelfs en waarvan het kindje nog steeds zit waar het hoort te zitten en het prima doet. dus het hoeft niet altijd verkeerd nieuws te zijn. gelukkig was het bij jou ook verder prima in orde allemaal. hopelijk gebeurd het niet weer.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb het ook gehad. Schrok me een hoedje. Tot nu toe heb ik 3 maal wat bloed verloren. 1 Maal na het vrijen, 2 keer spontaan, waarvan één keer best wel wat bloed. Ik mocht toen meteen komen voor een echo en er bleek niets aan de hand. Vaak kunnen ze het niet echt verklaren en komt het gewoon van de beter doorbloedde baarmoedermond.

Ik wéét dit nu ook, maar toen ik afgelopen zondag op maandagnacht weer wat bloed zag, kon ik een schrikreactie toch niet onderdrukken. Het was alleen meteen weer weg, dus ik heb besloten niet meteen weer bij het ziekenhuis ( ik ben onder begeleiding bij de gyn) te bellen. Gister heb ik een angelsounds ontvangen en heb ik het hartje al kunnen horen. Dat was een hele geruststelling.

Ik probeer me nu alleen maar druk te gaan maken, mocht het nog eens voorkomen ( ik hoop het niet hoor!) als het echt pijn doet en lang aanhoudt. Maar of het gaat lukken..... ;)

6. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Ik heb in week 5 en 6 ook een klein beetje roze verloren en 2 keer bruine afscheiding. Was ook enorm geschrokken maar met 7 weken kregen wij een echo met een mooi kloppend hartje te zien. Ik was ook precies zo ver als ik dacht te zijn. De schrik zit er nog steeds in hoor. Al hoeft het niks te betekenen toch schrik je!

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
    maar gelukkig was het niks.
    niet te druk om maken komt allemaal wel goed

liefs

8. kwekkie

kwekkie Actief lid

Jan 1, 2009
    102
    0
    0
    Ik heb rond de 6 weken ook 3/4 dagen licht bloedverlies gehad. Had wel een maandverbandje nodig. Ik kon toen ook vrij snel een echo laten maken en gelukkig zag ik toen een kloppend hartje.

Wat een opluchting is dat dan he? De oorzaak van het bloeden hebben ze ook nooit gevonden, kan idd de baarmoedermond zijn of een innesteling.

Inmiddels ben ik 38 weken en 2 dagen zwanger, dus binnenkort komt onze baby.

9. Vera79

Vera79 Actief lid

Dec 23, 2008
    118
    0
    0
    Ook ik verloor bloed met 6 weken. Dat is echt schrikken! Ben toen het hele weekend niet aanspreekbaar geweest en kon pas na anderhalve week voor een echo omdat ze anders toch nog geen kloppend hartje kunnen zien.

gelukkig zagen we een week later het hartje kloppen en zoals je zioet gaan we nu bijna aftellen.

De echoscopiste vertelde ook dat bij een kloppend hartje en een goede innesteling de kans op een miskraam met 80% is afgenomen ook al ben je nog geen 12 weken. Hopelijk maakt je dat een beetje geruster.

Sterkte en gefeliciteerd met de zwangerschap.

Gr Vera

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Is altijd even schrikken. Je bent meer doorbloed waardoor er snel een vaatje kan knappen. Ik heb een paar dagen geleden een beetje bloed verloren. ook ik schrok me rot. Gelukkig was er niks aan de hand.
    Ik denk dat 9 van de 10 keer bij een heel kleine beetje bloed er ook niks aan de hand is. Pas als je hevig bloed en veel krampen hebt kan het zijn dat het mis is.
    Hopelijk blijft het bij deze ene keer

11. marciaatje

marciaatje Actief lid

Feb 6, 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan.

Ik heb gister (na de echo) tot 21:00 bloed verloren, echt vuurrood bloed. En ik had gisteravond ook steeds krampjes. Mijn vriend dacht dat het misschien kwam door het inwendige onderzoek. Ik dacht echt dat ik een miskraam zou krijgen.
    Vannacht durfde ik niet naar de wc te gaan omdat ik bang was dat ik weer bloed zou zien.
    Vandaag de hele dag door een paar druppeltjes bruinachtig/rozeachtig bloed verloren.
    Ik heb nog steeds pijnlijke borsten. Dus hopelijk ben ik nog steeds zwanger.
    Pfff die onzekerheid...

12. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Als het te lang aanblijft, moet je gewoon nog een keer bellen hoor. Misschien kan ze je in ieder geval geruststellen.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    M'n zus heeft het zelfs twee keer gehad.
    Eén keer met acht weken en één keer nog met vijf maand. En niet een klein beetje bloed, maar nogal veel.
    Maar alles is toch goed gegaan, haar dochter is inmiddels al een heel flinke en gezonde meid van 18!

Maarja... ik heb natuurlijk ook wel es verhalen gehoord dat het niet goed afliep, maar die weet je zelf ook wel.
    We hopen allemaal dat het goed mag gaan met jullie kleine pindaatje.

14. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    hoi

gelukkig dat het allemaal goed was he
    ik heb het gehad toen ik 13wk zwanger was en mocht gelukkig ook gelijk komen ik zit bij de gyn dus moest naar het ziekenhuis
    daar waren ze heel lief en gelijk echo gemaakt
    alles was goed het kindje was aan het dansen en we zagen een mooi hartje kloppen
    dus heel opgelucht ze legde uit dat het wel vaker kon gebeuren en dat ik dan niet moest schrikken

heb het 3wk later nog eens gehad na het vrijen maar dat was zo weer over gelukkig

nu heb ik het niet meer gelukkig maar snap je schrikreactie erg goed

succes met je verdere zwangerschap

15. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Hoi!
    Schrikken is dat zeker.
    Ik heb in het begin van deze zwangerschap ook hevig gebloed.

Rond de 6 weken..Echt helderrood..
    Ik op de wc gaan zitten en er kwam zoveel mee dat mn vriend dacht dat ik aan het plassen was..Dat was op een zondag..Ik de VK gebeld en mocht gelijk langskomen..Echo gehad..En het waren bloeduitstortinkjes in de baarmoeder..
    Daarna nog 3 keer gebloed, wel wat minder gelukkig..En zie nu...Ik mag al bijna bevallen en alles is goed.. :D

Sterkte meid in je verdere zwangerschap.. ;)

Share This Page