Hallo, ik heb nu een paar x met mijn dopler geluisterd naar het hartje van de baby. Hooguit 2x per week. maar elke x is de hartslag zo ontzetten hoog. de 1ste 1 190! dat was met 10 weken. maar tot nu toe is hij nog niet onder de 167 geweest. maar de meeste x is hij steeds rond de 170. is dat niet erg hoog? nu weet ik dat het ook omhoog kan gaan als het kindje erg druk is maar is wel heel toevallig dat dat elke x zo is? kan hiervoor een afwijkende reden zijn? en is het iets wat in de gaten gehouden moet worden? ik heb namelijk 10 nov pas weer afspraak bij de verloskundige.
ik zou graag bellen. maar ik vrees dat ze me dan weer een zeur vinden en om nu al zo vroeg in de zwangerschap alweer te beginnen met bellen hihi. mijn vorige zwangerschap ook zowat elke week daar geweest. ( goed toen had ik ook veel bloedverlies gbsbacterie en te laag liggen placenta dus dat was nooit voor niks ) maar zou het veel kwaad kunnen dan zon hoge hartslag baby? ik kan er niks over vinden op internet. alleen dat een normale hartslag tussen de 140 en 160 ligt, bij mijn zoontje was het altijd rond de 140
Tussen de 140 en 170 is normaal. Hoger kan idd betekenen dat de baby aan het bewegen is. Vraag het aan de vk zou ik zeggen.
Ja is normaal. Dadelijk als je wat verder bent gaat hij wat lager zitten. Niet druk maken en niet teveel luisteren Geniet van je zwangerschap