28 weken en buik kleiner dan eerst?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Buikje81, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje81

Buikje81 Lid

24 mei 2008
    27
    0
    0
    Projectleider
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Morgen ben ik precies 28 weken zwanger en ik kreeg van veel mensen te horen dat ik al een behoorlijke buik had. Ben dan ook al 11 kilo aangekomen inclusief de kilo's van het abrupt stoppen met fanatiek paardrijden!
    Nu wil het zo lijken dat mijn buik kleiner is dan eerst. Merk het namelijk aan verschillende dingen..
    Bij de 20 weken echo en de pretecho werkte de niertjes van de kleine prima, maar kan het niet zo zijn dat als je buik aan het krimpen is, dat dat komt doordat hij wel van het vruchtwater blijft drinken maar de niertjes niet goed werken? De kleine schopt wel goed, uiteraard de ene dag meer dan de andere, maar maak me toch een beeeetje zorgen..

Kan het dus zo zijn dat mn buik aan het krimpen is? Of is het dat je aan je buik gewend raakt?

Liefs Mas

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Rond deze tijd gaat je buik volgens mij ook weer wat lager zitten he. Misschien lijkt hij daardoor ook wat kleiner!

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi meid, wat klinkt je ongerust! Niet zijn hoor. Je buik gaat inderdaad een beetje zakken rond deze tijd en dat is juist omdat ie zwaarder wordt. De niertjes van je kindje werken vast prima en met je buik is niets mis. Over een tijdje gaat je verloskundige je buik meten. Nu doet ze dat nog niet omdat je kindje nog alle ruimte heeft. Pas als je kindje een stukje groter is dan is de buik een indicatie of het kindje goed groeit! Geen zorgen maken hoor. Volgens mij heeft je kindje het prima naar z'n zin!

Geniet lekker van je buik! (enne... die gaat nog VEEL groter worden! :D )

groetjes
    Elle

Deel Deze Pagina