schimmelkaas

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Libra, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    gorgonzola op mijn pizza, een stukje blauwe brie op een toastje...

Iedereen, collega's, schoonmoeder enz. waarschuwt me voor schimmelkazen. Ik kan op internet alleen helemaal niks vinden over schimmelkaas en of dat slecht is tijdens de zwangerschap... wel iets over rauwmelkse kaas natuurlijk maar de meeste van die schimmelkazen die in de supermarkt liggen zijn helemaal niet rauwmelks.

Weet iemand hier het antwoord op?
    schimmelkazen; do or don't?

2. Niet meer actief

"gorgonzola op mijn pizza, een stukje blauwe brie op een toastje... "

Gorgonzola op de pizza mag gewoon, blauwe brie geloof ik ook mits die niet rauwmelks is...

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

op een pizza mag het sowieso. wordt verhit.
    schimmelkaas volgens mij ook zolang ie gepasteuriseerd is.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn vk raadde schimmelkazen af, ook die van gepasteuriseerde melk, omdat al die schimmels niet goed zijn voor de foetus.
    Ik neem trouwens aan dat het hier specifiek gaat over blauwschimmelkazen, want in principe zijn brie en camembert ook gewoon schimmelkazen!

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    ja, ik bedoelde inderdaad blauwschimmelkaas zoals gorgonzola en bleu d'auvergne en stilton en zo... Brie en dergerlijke hebben vaak een soort van schimmel als korstje geloof ik... maar ook daar hoor ik op internet niets negatiefs over.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Blue d'Auvergne, Gorgonzola en Stilton allemaal gemaakt van gepasteuriseerde melk, Roquefort is rauwmelks.
    Maar ik neem ze toch liever niet meer (ben er gek op!).

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Mensen verwarren schimmelkazen vaak voor rauwmelkse kazen. Zolang er in NL geen 'au lait cru' of 'rauwmelkse kaas' opstaat kun je het gewoon eten. Die schimmels zijn - zover ik weet - niet slecht voor je kindje in de maak maar ik zou het niet overdrijven...

Deel Deze Pagina