Ik heb echt een superlieve geweldige hond. Maar sinds een paar dagen poept ze weer af en toe in huis, snap er niks van. Dit moet ik dan dus wel opruimen, maar is het schadelijk voor de beeb? Alvast bedankt
Ik vind dat geen rare vraag, aangezien je ver weg moet blijven met je handen van de kattenpoep (Toxoplasmose) en de bak dan ook door je man moet laten doen of met handschoenen aan. Ik vraag me wel af waarom je hond het in huis doet. Ben je verhuisd, zijn er grote veranderingen geweest, ga je minder met hem uit?
Ik heb dit probleem met onze katten....die plassen ineens van zich af in huis....daarvoor ook nooit gedaan...
Nou ik denk dat het komt omdat we sinds kort ander voer geven. Ik ga minimaal 4 keer per dag met haar 20 minuten wandelen dus daar ligt het niet aan. Ze is nu 9 maanden dus t zal misschien ook wel een beetje pubergedrag zijn. Zal toch eens naar ander voer gaan kijken. Ben trouwens ook heel benieuwd hoe het straks met de beeb samen gaat....
Ohw 9 maanden, da's de puberteit inderdaad! Even heel goed op je strepen staan dus, want hij gaat je nu lekker uitproberen! Als je hem op heterdaad betrapt, even goed laten weten dat je daar niet van gediend bent en dan heb ik het niet over lichamelijk worden of neus in de poep duwen. De mijne ging niet poepen, maar wel andere fratsen uithalen, die had opeens de hele sidetable gesloopt. Ik had hem niet betrapt, dus ik kon ook niet boos worden, maar ik heb hem 3 dagen doodgezwegen en de bench weer opgezet voor als ik er niet was of naar boven ging. Nou, hij had heel goed door dat dat helemaal niet leuk was en dat was het enige dat hij ooit geflikt had.
Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Het gewoon aanraken van een hond of kat kan helemaal normaal geen kwaad tijdens de zwangerschap. Je moet alleen opletten met de ontlasting en urine van katten, die kan wel schadelijk zijn.
Tsjonge wat een reactie zeg! Ik heb dit al zo vaak meegemaakt met honden van die leeftijd, ze noemen dat niet voor niets de puberteit! Ik kan jou net zo goed afkatten omdat jij dus denkt dat het aan het voer ligt, kan jij dat wel door een beeldscherm heen zien dan? Ik geef netjes mijn mening, snap niet dat je zo reageert. Ik snap trouwens wel dat de darmen van een hond van slag kunnen, zijn wat zich kan uiten in diarree, bij de overstap op nieuw voer, maar gewoon in huis poepen? Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij ander voer, dus ik denk toch echt dat het de puberteit is of dat er een ingrijpende verandering heeft plaats gevonden voor de hond.
Denk inderdaad ook aan de puberteit of een ingrijpende verandering. Onze hond begon met binnen doen en zelfs slopen van spullen toen wij gingen verhuizen, we er een kat bij hadden en ik zwanger werd (dat allemaal binnen 1 maand)
dit heeft overigens niets met poep te maken..nou ja in zekere zin wel...ik heb begrepen dat je de eerste luier van de baby aan de hond moet laten ruiken, zodat de hond gewend raakt aan een bepaalde geur..ik weet uit ervaring dat het wel geholpen heeft bij de rotweiler van onze kenissen. dat beest was hartstikke gek op de kleine en dat ging prima samen.
Rond de 9 maanden kan het inderdaad puberteit zijn. Maar toch uit dit zich vaak in andere dingen zoals ineens commando's niet meer weten, slopen, niet komen als je de hond roept en dat soort dingen. Een heel enkele keer wil het wel eens gebeuren dat ze onzindelijk worden, maar dit is niet vaak. Ik zou het dus eerst even zoeken in andere dingen zoals ingrijpende veranderingen. Misschien reageert de hond wel heel gevoelig op jouw stemmingen die toch vaak wisselend zijn door een zwangerschap, al willen we dit lmisschien liever niet toegeven, maar helaas is het nou eenmaal zo. En sommige honden zijn hier extreem gevoelig voor en kunnen dan gedragsproblemen krijgen. Al met al zou ik dus niet gelijk beginnen met afstraffen zolang je niet weet wat de oorzaak is. Als de hond er niks aan kan doen kan je het met afstraffen zelfs nog erger maken. En 9 maanden is gewoon nog erg jong en daar moet je voorzichtig mee zijn. Zelf zou ik de hond, als hij weer in de kamer gepoept heeft, even naar buiten zetten of in een andere kamer zodat hij/zij niet kan zien dat je het opruimt. En daarna gewoon weer binnen laten en verder geen aandacht aan geven. En misschien toch een keertje vaker uit laten.
Als het een teefje is kan het ook komen door de eerste loopsheid! Dan kunnen ze wat "onzeker" worden.. Mijn hond heeft toen die tijd een paar keer in huis geplast zomaar uit het niets.. Toen de loopsheid echt door kwam was het over..
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Was niet tot me doorgedrongen dat het om een teefje ging. Wij hebben zelf 2 teefjes van 5 en bijna 2 jaar en sowieso die van 5 is altijd wat onzindelijk tijdens de loopsheid. Ze lijkt het dan moeilijker te kunnen ophouden.