Ik heb gegoogled maar kom niet zo snel op een site waar ongeveer een dieet staat als je zwangerschapssuiker hebt. Gisteren werd gezegd dat er glucose in de urine zit. Maandag wordt bloedgeprikt, maar wil eigenlijk nu al beginnen met te minderen, wnat krijg de uitslag pas weer over een week.
Ik heb ook zwdiabetes, wat ik gelukkig met een dieet onder controle kan houden.Ik heb bij de dieetiste een dagmenu mee gekregen, aangepast aan mijn persoonlijke behoefte. Maar deze info hieronder komt van voedingscentrum.nl Waar je bij zwdiabetes op let is de koolhydraten die je binnenkrijgt. maar als je je aan de onderstaande lijst houdt zit je al goed om even mee te beginnen. Drink niet meer dan 2 glazen (karne)melk (=melksuikers) en gebruik geen sap. dan siroop zonder suiker, water, thee zonder suiker, koffie (met mate) en light frisdranken.eet geen gemarineerd vlees. De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap: Brood: 6-7 sneetjes (210-245 gram) Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4-5 stuks of 4-5 opscheplepels (200-250 gram) Groente: 4 opscheplepels (200 gram) Fruit: 2 stuks (200 gram) Zuivel: 450 ml melkproducten en 30 gram (1 1/2 plak) kaas Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-125 gram (gaar gewicht) Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 30-35 gram (5 gram per sneetje brood) Dranken: 1,5-2 liter (inclusief melk) Dus als je waardes te hoog zijn, zal je waarschijnlijk ook nog bij de dieetiste langs moeten om een passend dieet te maken doe nog beter aansluit bij je dagbehoefte aan koolhydraten. En ik heb veel baat bij het dieet. Daardoor ben ik op hetzelfde gewicht blijven steken al 2 maanden. En het is goed vol te houden, vind ik. Suc6 en ik hoop dat de uitslag goed is!
Ik heb ook zs-suiker en ben vorige week naar dieetiste geweest en heb ook een dagmenu gekregen aangepast naar mijn behoefte en een boekje met vervangende produkten ...Mag daarin zo min mogelijk afwijken met de koolhydraten ... Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis en krijg dan een apparaatje voor thuis dat ik dagelijks suiker in de gaten kan houden en dat ik dan samen met dieetiste mijn dieet zo goed mogelijk kan aanpassen dat ik hopelijk niet hoef te gaan spuiten ... Succes !!
Dank je wel. Ik moet morgen bloedprikken. Volgende week weet ik hoe hoog de waarde is. Maar begin nu al met minderen. At nl best veel zoetigheid (honing op brood en jam)
Hoi Esma, Ik had licht suiker, waarde 7,2. Ik kreeg toen een dieet van de verloskundige waar ik weinig mee kon. Het stond allemaal heel summier omschreven, bijv.: Ochtend 2 boterhammen met light beleg. Tja. Mocht bijv. van hun ook geen zoetjes. Ik ben toen ook zelf gaan zoeken en kwam dit tegen: http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/voedngsadv_bij_zwangerschdiab Gevraagd aan m'n verloskundige of dit een goede richtlijn was, en wat blijkt? Ze hebben er bij hun op de praktijk nog niet zoveel verstand van en hadden daarom die ene richtlijn, die ik meer op een sterk vermageringsdieet vond lijken. Puntje bij paaltje gaan ze de folder van het Antoniusziekenhuis gebruiken die ik gevonden had. Succes en misschien als je er nu mee begint valt je waarde van de volgende keer weer mee. Ik heb het 2,5 week gedaan en daarna weer bloed geprikt. Waarde was meer dan goed! (4 nog wat). Ik moet er wel bij zeggen dat ik wat voorzichtiger was dan in het dieet omschreven, nam bijvoorbeeld geen halve gevulde koek. Wel af en toe een mariakaakje en heel soms één speculaasje.
Dank je wel. Ik heb vandaag bloed geprikt, dus ik ben benieuwd. Heb wel veel hoofdpijn merk ik. En ik heb me net vergrepen (na 3 dagen) aan iets zoets, begon gewoon te trillen. Het gaat nu wel weer. Lekker van zo'n verloskundige die er geen ervaring mee hebben. Moet jij ze gaan vertellen hoe en wat. Nou ik hoop dat je suikerwaardes laag blijven.