De naam die wij voor onze baby hebben bedacht, is afgelopen week gegeven aan een baby hier in het dorp. Aangezien we geen andere naam weten hebben we besloten om toch ook deze naam aan onze baby te geven. Maar, het laat mij niet los... Ik vind het natuurlijk heel jammer dat de naam niet meer origineel is, en ben 'bang' voor de reacties uit het dorp. We wonen in een klein dorp dus de kindjes zullen bij elkaar op de sportclub/school komen. Ik wil de ouders van de andere baby graag vooraf vertellen dat wij onze baby ook zo gaan noemen. zodat ze zich kunnen voorbereiden, maar ben bang voor hun reactie. Deze mensen horen niet tot onze directe vriendengroep, we spreken elkaar 2-3x per jaar. Vind het zo'n moeilijke situatie, ondanks dat wij ons besluit erin hebben genomen. Ik kan het niet loslaten. Wat moet ik hier nu mee? Meer als de mensen inlichten kan ik niet toch? Of zouden jullie wel van naam veranderen?
ik zou de naam niet veranderen en ook die ouders niet inlichten. ik zie er het nut niet van aangezien jullie geen vrienden zijn. en je kind kan altijd in de klas komen met naamgenootjes plus wie zegt er dat je altijd in dit dorp blijft wonen? van veranderen krijg je spijt en wat wil je bereiken met ze inlichten? so what als jij dezelfde naam kiest? namen zijn geen alleenrecht. en reacties uit het dorp zijn na een paar weken/dagen echt wel over. ik zou me er niet druk om maken.
Ik zou de naam ook niet veranderen en de andere ouders niet inlichten. Als er al reacties uit het dorp zouden komen omdat het dezelfde naam is kun je altijd nog uitleggen dat jullie deze naam al heel lang in gedachten hadden.
Ik denk dat je de situatie wat groter maakt dan het is.. jij loopt op je einde dus ze zullen heus wel weten dat je die naam al lang had.. en een unieke naam vinden is bijna onmogelijk! Bij mij is het zo dat me vriend en ik blind zijn van de naam die wij hebben voor onze spruit.. alleen onze familie heeft er helemaal niks mee en probeert ons ook om te praten.. het is een moderne naam en me ouders hebben moeite het uitspreken ervan.. en uiteindelijk na lang nadenken bedacht ik me dat ik toch wel gek zou zijn als ik de naam verander die ik en mijn partner willen voor een ander! De naam is leuk en ze kan er op geen enkele manier mee gepest worden.. ook komt de naam vaak voor in amerika.. dus wie zijn zij dan om te oordelen over jouw kinds naam.. Mocht je de naam aanpassen, weet dan wel dat je daar altijd spijt van kan hebben en dan denk je over een paar jaar ' had ik maar..'
Niets van aantrekken en gewoon doen! Dit soort dingen gebeuren echt wel vaker hoor Uiteindelijk gaat het erom wat júllie ervan vinden en niet wat de rest van het dorp ervan vindt Als het nou in je directe vriendenkring was geweest, maar die indruk heb ik niet. Gewoon de gewenste naam geven dus
naam zal ik niet veranderen en ik zal het ook niet met die ouders over hebben... zoals memmie1986 je kan het later alsnog uitleggen dat je de naam al langer in je hoofd had... maar zelfs dat vind ik zelf persoonlijk niet nodig er zijn zoveel kindjes met dezelfde naam.
Ik sluit me aan bij de andere reacties. Ouders niet inlichten... Je hoeft je toch niet schuldig te voelen of te verantwoorden? Of hebben die andere mensen een patent op die naam? Als ze je dat kwalijk nemen, zijn ze GEK! Gewoon doen!
gewoon doen!! stel dat jullie zoon eerder er was zouden hun de naam ook aanpassen..denk het niet ikzelf heb zoiets ook al heeft iemand in de familie dezelfde naam zou ik hem alsnog niet veranderen de naam heb jezelf gekozen voor jullie zoontje en neit voor anderen
Gewoon doen, heel jammer dat de ander ook zo heet maar als dit echt de enige naam is die jullie samen mooi vinden, waarom dan veranderen. Die anderen inlichten vind ik ook echt niet nodig. Hier was de naam ook heel erg moeilijk en we hadden er maar 1, hadden de naam ook al op een aantal dingen staan. Een vriendin van mij was iets eerder uitgerekend maar als die dezelfde naam had dan zou ik het nog niet veranderen. 1 naam vinden was al moeilijk genoeg al had ik het natuurlijk helemaaaal niet leuk gevonden. Gelukkig had zij een andere naam. Wonen niet in hetzelfde dorp trouwens.
Ben het helemaal met jullie eens hoor, maar ik kan het gewoon niet loslaten.... Zit er continue over te dubben...
Waarom kan je het niet loslaten? Wat is er zo erg dat die naam nog eens voorkomt? Snap voor je zelf wel even de teleurstelling, maar ja andersom had ook kunnen gebeuren. Je kent ze verder niet. Dan kun je voor iedereen om je heen de naam wel weer gaan veranderen. Dus lekker hierbij blijven anders krijg je spijt.
Mocht het je echt dwars blijven zitten, dan die 2e naam bespreken met je partner en eventueel na je bevalling de beslissing nemen.. wellicht vind je die andere naam beter passen of sta je juist sterker achter je keuze omdat je je kindje dan ook echt hebt
Omdat het voor mij voelt alsof ik iets van hun kersverse babygeluk afpak, ofzo. We hebben geen tweede naam zoals iemand zegt, ben wel uitgenodigd om op kraamvisite te komen.
Misschien vinden ze het wel leuk dat je dezelfde naam hebt.. Maar zal jij als het andersom was het gevoel hebben dat iemand je babygeluk afpakt..?? Ik denk als je er te moeilijk overdoet dat het allemaal raar zal overkomen gewoon de naam geven tis toch jullie kindje je bent hen niks verschuldigd..
Maar als jij je kind een andere naam gaat geven, pak je je eigen babygeluk toch af lijkt mij? Wat ik heb geleerd is, niet altijd rekening meer houden met andere maar met jezelf..
Wat ontzettend vervelend! Ik zou niet meer van naam veranderen als jullie er beide van overtuigd zijn dat dit de naam is. Voor hetzelfde geld verhuisd een van jullie tweeën binnen nu en een paar jaar. Daarnaast werden er vroeger heel veel kinderen hetzelfde genoemd, kijk maar eens hoeveel mensen Jan, Piet, Henk heten bij jullie in het dorp. Daar deed ook niemand moeilijk over