ervaring minder leven 35 weken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwanger372015, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaring want het maakt mij erg onzeker!

Morgen ben ik 35 weken zwanger.
    Zins 1,5 maand moet ik 2x per week naar het ziekenhuis voor controle ivm een overslag in het hartje van de baby.
    Nu voel ik zins zondag minder tot geen leven. Ik voel het alleen als die de hik heeft. Zelfs porren reageerde die niet op. Daarom moet ik nu elke dag op controle voor een ctg.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe hebben jullien dit ervaren?
    Hebben jullie het einde gehaald of zijn jullie ingeleid. De verloskundige had het er vandaag over om misschien te doen.

Alvast bedankt!

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Ik voelde dochter ook bijna niet bewegen, soms dagenlang überhaupt niet. Doodeng.
    Dagelijks ctg's en zou ingeleid worden met 37 weken. Dochter besloot dat het eerder tijd was om te komen. Vliezen braken met 36,5 en een dag later was ze er.

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Is het niet ook deels normaal als de baby op het eind minder gaat bewegen? Omdat hij/zij ook minder ruimte krijgt? Dat is mij tenminste wel eens verteld...

4. Pioenroos89

9 mei 2013
    59
    0
    0
    Spijkenisse
    Hier ook minder bewegingen te voelen.
    2x in het zh geweest, aan de ctg gelegen en echo gehad.
    Waren gewoon bewegingen te zien en alles zag er goed uit.
    Gyn heeft ons toen een nieuwe nullijn gegeven om aan te houden qua frequentie van de bewegingen.
    Zowiezo klopt het wat w03z3l zegt dat op het eind de baby minder ruimte heeft dus ook minder beweegt.
    En er daadwerkelijk bewegingen zijn die je gewoon niet (meer) voelt.
    Zelf gezien, mijn buik bewoog goed maar voelde dat totaal niet.
    Kan ook zijn dat je baby met de bewegingen meer naar je rug doet waardoor je dus minder voelt.

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Echt beduidend minder leven opeens? Tja ik zou toch even bellen... Liever een keer teveel bellen dan te weinig....

6. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Absoluut bellen bij twijfel!!
    Die fout wil je nooit maken! (Niet dat als er iets gebeurd met beebje joun fout zal zijn hoor, maar dat gevoel moet je ook voorkomen) Maar hopelijk valt het gewoon mee en doet de baby het nog goed zoals het hoort;)

7. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    altijd bellen hoor als je minder leven voelt.....

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ze krijgt al dagelijks ctg's, misschien ligt het aan mij maar wat is de reden dat ze dan nu opnieuw zou moeten bellen?
    Meer dan heel goed in de gaten houden en evt inleiden kunnen ze niet doen is mijj ervaring.

9. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa na ander halve dag hebben we gebelt dat was afgelopen maandag. Zins dien krijg ik nu elke dag een ctg.
    Het is nog zo klein dat maakt me bang.
    Dat is het strax achter moet laten en zelf naar huis mag. Of dat er toch nog een complicatie bij komt.

De ctg zijn allemaal vrij vlak zaten weinig pieken en beweging in.
    Gisteren gaf die echt harde buiken aan en vandaag weer helemaal niks...

Op de echo zie je hem inderdaad bewegen maar voel het zelf niet 😞 het was echt elke uur de hele tijd beweging en in 1x was dat weg. Dus er zit echt wel een verschil in.

10. zwanger372015

28 mei 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Username was minder bewegen de enige reden tot inleiden bij jou??

Iedereen om mij heen zegt dat het bij mij ook eerder komt ik ben met 32,5 week de slijmprop ook al verloren.
    Zegt niet zoveel maar het er wel echt een gevoel dat het vroeg komt

11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier vanaf 37 weken minder leven elke dag ctg en soms 2 de meesten waren matig maar heb het gered met tot de datum van geplande KS, vanwege stuit, met 38+5

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad. Dochter bewoog nauwelijks en groeide de laatste weken sowieso nog maar amper dus ze wilden haar halen. Idee was dat ze het buiten m'n buik beter zou hebben dan erin. Ze was dysmatuur en moest 3 dagen in het ziekenhuis blijven, maar is nu een hele gezonde dame van 2.

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hier voel ik steeds meer leven lijkt het maar wel op een andere manier dan eerst.
    Nu is het niet meer schoppen maar meer echt bewegingen waardoor m'n buik alle kanten op gaat.
    Dat je het hikken van de baby voelt is een goed teken. Misschien ligt het al helemaal ingedaald en is het daardoor wat rustiger nu?
    Maar als je je echt zorgen maakt en je gevoel zegt dat er iets niet klopt zou ik niet wachten maar aan de bel trekken hoor.

Deel Deze Pagina