Jeetje zo herkenbaar deze reactie. Ook hier opluchting dat hij geboren was, ook al was het bij een zwangerschap van 32+6 weken... Hier ook pre eclampsie en HELLP uiteindelijk. TS: ik hoop dat jullie het nog een tijdje kunnen uitstellen. Het is mentaal idd heel slopend en de tijd erna ook nog. Jullie zitten in een achtbaan waarvan je niet weet wanneer en hoe hij zal stoppen. Praat veel met elkaar en vraag de artsen de oren van het hoofd. Het is heel belangrijk dat je snapt waarom ze bepaalde dingen wel of niet doen. Sterkte de komende tijd!
Bedankt voor de steun. Vandaag begonnen met longrijping spuiten. Morgen vm krijgen we weer een echo en weten we iets meer.. Ze hebben me totaal niets laten weten van die p lijnen ? Misschien voor morgen ? Vandaag hartslag wat hoog. Gelukkig nadien onder controle kunnen houden. . Ben zo benieuwd voor morgen.. Denk dat de nacht nog lang gaat duren.. Xx
Wat een spannende tijd, hoop dat je kleine wonder nog even blijft zitten. Wat ik nu weet is dat het termijn belangrijker is dan gewicht, mn zoontje bleek ook erg klein te zijn. Zelf ben ik geboren met 36 weken, woog maar 1600 gr. Mn nicht woog 1245 gram met 37 weken. Inmiddels is dat 26 & 31 jaar geleden. Ziekenhuis etc is gelukkig voor uit gegaan in de jaren. Hoop dat je kindje nog een tijd mag blijven zitten en t oke blijft doen! Dikke knuffel
Sterkte, wat naar om te horen zeg! Hopelijk blijft jullie kleintje nog eventjes zitten en groeit het nog wat meer.
Aah, jeetje Kristelo! wat n achtbaan zitten jullie in! Hopelijk kan jullie meisje nog even blijven zitten.. sterkte met elkaar!dikke knuffel
Wat erg kristelo ik heb meteen een kaarsje voor je aangestoken en zal zeker voor je duimen dat het goed komt Zou willen dat ik meer kondoen maar dat kan helaas niet Heeel veel sterkte eneen dikke digiknuffel!
Wat vreselijk kristelo, hopelijk blijft jullie ukkie nog even bij je in de buik. Ons kindje was bij 28 weken 990 gram, ook te klein (P5 groeilijn) maar mijn placenta doet het perfect en vruchtwater is ook goed. Dus hier "gewoon" een klein kindje... Sterkte vandaag!!
Mijn buurvrouw is bevallen bij 26 weken. Kindje groeide niet goed en dat was vanaf het begin al duidelijk. Uiteindelijk hebben ze een keizersnee uitgevoerd en de baby is met 480gram geboren. Moeders werd vergiftigd en de zwangerschap kon niet worden verlengd. Na 5 dagen in de couveuse is ze helaas overleden. Ze werd met de dag donkerder en na 5 dagen hebben de ouders besloten om afscheid te nemen. Dit gebeurde allemaal in het VU ( Amsterdam ) waar ze in een afscheidsprotocol kwamen waarbij de VU Fotograaf zelfs foto's heeft weten te maken ,die er normaal uitzagen, ter herinnering. Maar op internet lees ik ook erg veel dat het wel goed komt. Ik hoop voor jullie dat jullie de 68% slaagpercentage halen.
Jeetje kristelo wat een spanning voor jullie. Hoop dat je kleintje nog even blijft zitten en door groeit. Heel veel sterkte!
Sterkte vandaag en veel succes Hopenlijk zit het gewoon goed en is het een klein kindje..denk aan je meid dikke knuff
O kristello wat eng! Ik hoop dat het met bedrust beter zal gaan. Heel veel sterkte in deze onzekere tijd
Dag beste TS wat erg!! Zo erg dat ik me niet eens in je kan inleven! Ik hoop dat het bij jou en je kindje helemaal zal goedkomen (dat hoop ik tevens voor iedereen die hier mee te maken heeft/krijgt!) Ik hoop niet dat dit onrespectvol overkomt omdat ik een vraag in jou topic stel die betrekking heeft tot mij. Ik vroeg mij af hoe kwam jij/je arts erachter dat je kindje achterlag op groei? Ik heb namelijk een week geleden een afspraak waarbij mijn verloskundige me zei dat mijn buik past bij iemand die tussen de 21 en 23 weken zwanger is (was op dat moment 25 weken) Eerst maakte ik mij geen zorgen, dacht aahh joh het is vast gewoon een kleintje. Maar nu ik dit lees sta ik op het punt om naar een ziekenhuis te rennen!
Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen voor deze moeilijke tijd. Ik hoop dat je kleine nog even rustig kan blijven zitten.
Ze hebben dit afgelopen maandag ontdekt dat een termijn echo die al even gepland stond. Had weinig vruchtwater en het kindje bleek klein.. Ze deed enkele extra onderzoekjes en inderdaad ze was te klein en.ik werd direct doorverwezen .. Een dikke buik wil niets zeggen.. bij mijn mama zag je niets op 8 maand en ik ben kerngezond gekomen
Net echo gehad. Vruchtwater is gelijk gebleven. . Oef! Kindje beweegt goed. Organen en hartslag prima nog een keer oef ! Straks bloeduitslag. Wel nog niet gegroeid. Net geschat op 800 gram. Ze hopen ze nog enkele weken extra te krijgen. Ze zit op P 1. Dus allerkleinste. . P 50 is normaal de gemiddelde. Onder de P 10 zijn de kleinste.. Wij zitten weer op minste.. hmm elke dag blijft spannend. Zelfs als ze me kunnen rekken tot bijvoorbeeld 38 weken zal ze nog zo klein zijn en naar de couveuse moet.en..
Fijn dat de controles goed waren alleen wat lastig dat je nu al weet dat het een couveuse gaat worden enzo. Mijn moeder is voor mij ook opgenomen geweest omdat ik te klein was. Ik zou ook in de couveuse moeten na de geboorte (37wk), maar ik was groot genoeg en kon mezelf wel warm houden zonder couveuse. Hoop dat het voor jou ook mee gaat vallen. Nogmaals heel veel sterkte.