Hallo dames, Zoals hier al staat moet ik morgen naar de tandarts. Ben als de dood!!! Heb sinds kort een andere tandarts en moet nu voor het eerst een "echte" behandeling ondergaan.. Kijk er erg tegenop en ook nog om het feit dat ik zwanger ben. Weet dat het kan tijdens zwangerschap ook verdoving. Toch vindt ik het eng
Dan stel je het toch uit? Verdoving kan makkelijk wel vermelden dat je zwanger bent dan doen ze een speciale. Geen fotos maken. De rest tja kan geen kwaad. Ik had kleine gaatjes 2 stuks en wilde het eerst niet behandelen had geen last van. Toch van verzekering deze jaar veel geld bleef achter dus ik dacht ik doe het wel. Mijn gen. zei is beter te doen. Terwijl ik niet eens paracetamol drink tijdens zwanger zijn Ging ok en vrij snel maar ik wed duizelig aan het eind en bijna flauw gevallen- mijn man was gewoon bij dus gingen we snel naar huis. Maar dat heeft te maken dat ik misschien ijzer tr kort heb. Succes!
Hier ook iemand met een vervelende kies. Jaren terug heb ik er een wortelkanaalbehandeling aan gehad en nu begint ie lastig te doen.:x. Denk dat de wortelkanaalbehandeling opnieuw moet. Maar mag je wel foto maken met een een loodschort voor? Want bij een wortelkanaalbehandeling moeten ze altijd foto's maken
Succes!! Ik moet ook morge!! Stuk van mn kies afgebroken. Ik heb om de haverklap iets maar toch ben ik steeds beetje angstig
Ik heb ook mijn kies afgebroken gehad. Tandarts waarschuwde al jaren dat deze kies kwetsbaar was ivm een eerdere wkb. Nu heb ik sinds enkele weken een kroon. Alleen met het aanmeten een lichte verdoving gehad, toen werd er ook echt geboord/geslepen. Foto was niet nodig, hij had er een heel mooi laserapparaat voor dat alles inscande. De tandarts vertelde dat hij alleen in het eerste trimester liever geen verdoving gaf, daarna was het geen probleem.
Ja idd toen ik 3 maanden was had ik ook een flink gaatje, en normaal doe ik alles met verdoving maar toen niet. Mocht wel als het echt pijn ging doen *zucht watje* maar heb het toch volgehouden hihi Hoop dat ik morge wel een krijg
Verdovingen zijn bij gaatjes echt niet nodig, dus als het om zoiets gaat: geen probleem. Succes en gewoon op tijd aangeven als je je licht in het hoofd of misselijk voelt worden.
Ik kan het helaas niet uitstellen kan niet meer erop kauwen terwijl ik dat zo gewend ben. En had nog een gaatje maar hij zei die kan na de bevalling wel. Ben ook egt een angsthaas helaas op mn 14e rare ervaring gehad bij mn vorige tandarts en dat is me altijd bij gebleven. Zij weten daarvan en ga het vandaag nogmaals zeggen dat ik bang ben! Succes vandaag Vvlinder @Loussaa helaas zitten ze bij mij erg diep dus heb graag verdoving..!!
ik moet woensdag ook en ik schijt nu al 7 kleuren.... maarja ik wil en moet het zsm laten doen me zenuw ligt nu bijna bloot zo'n groot stuk kies is er afgebroken... en het scheelt dit jaar krijg ik het nog vergoed volgend jaar weer eerst je eigen risico... dus als het ff mee zit krijg ik geen weeen en kan ik het gewoon laten doen... hopelijk wekt de stress in de stoel weeen op
Ik ben deze week preventief naar de mondhygieniste geweest om alles heel goed te reinigen. Ik laat in januari wel een vulling vervangen omdat die niet meer helemaal goed is. Ook om een ontsteking of gaatje te voorkomen. Succes met de afspraak, komt vast goed!
Bij mij brak er een heel groot stuk van twee kiezen af die aan elkaar grensde met 24 weken... Dus ik dacht nou gewoon even laten vullen, mooi niet dus... Het gat in beiden kiezen bleek erg diep en hij moest 2 wortel kanaal behandelingen tegelijk doen. Dikke verdoving erin die extra goed werkte door de zwangerschap, dus kon amper nog praten en het duurde uren tot het uit was gewerkt. Daarna 2 weken knallende kiespijn gehad en dat terwijl je alleen paracetamol mag tijdens de zwangerschap (wat niet helpt!). Ook hield de tandarts helemaal geen rekening met mijn zwangerschap en heb ik bijna 2 uur aan een stuk in die malle stoel gelegen met een hele drukke baby. Het ergste van alles vond ik nog dat het niet af was ook nog. Ik had een noodvulling erin zitten en zou daarna nog terug moeten komen voor een behandeling van 2-3 uur! Nou hij kon me wat, ik kan tochniet 30+ weken zwanger zo lang in zoeen stoel gaan liggen? Dus ik loop nu al een tijdje met die noodvulling rond hopende dat ze het nog even uithouden tot vlak na de bevalling. Tjah...
Heb de verloskundige gesproken en mag gewoon verdoving en röntgenfoto laten maken.moet alleen wel tegen de tandarts zeggen dat ik zwanger ben
Nou dames het is alweer even geleden dat ik heen moest. 2 uur. Alles ging goed alleen heb ik 1 kies die kan me nog plagen maar das afwachten. Kan morgen of volgend jaar pas. Dan zou er een wortelkanaal behandeling nodig zijn.