Hoi iedereen Vandaag een groeiecho gehad in het ziekenhuis. Na een bezoek aan de verloskundige werd geconstanteerd dat de baby best wel groot is. Dus meteen naar het ziekenhuis voor verdere onderzoek bleek idd te groot te zijn, als ik de zwangerschap helemaal uitzit tot 39/40 weken dan is de baby 4000 dus misschien dat ik ingeleid wordt. Iemand anders ervaring hiermee? Ik zit me nu allemaal dingen af te vragen, heb ik me baby "vetgemest?!" Het is niet dat ik meer dan normaal eet, wel iets meer maar niet echt veel Heb ook een suikertest gedaan en heb gelukkig geen zwangerschapsdiabetis. Dit is me tweede zwangerschap en me eerste kindje was 3000 bij de geboorte...
Mijn dochter was ruim 4 kilo en 56 cm ( wel overtijd gegaan), en mijn zoon was bijna 4 kilo en 52 cm, geboren met 36.6 weken. De bevallingen waren hartstikke relaxt en verliepen soepel Daar zou ik me dus echt geen zorgen over maken hoor. Hier ook geen zwangerschapsdiabetes, en zelfs geen abnormale grote buik. Beide keren ook niet veel aangekomen. In mijn geval had ik er zelf ook echt geen invloed op, en waar die grote kinderen vandaan komen, geen idee ( zelf 1.65) Je hebt ook zeker je baby niet vetgemest hoor, haha! En daarbij, ze zitten er zo vaak naast met die metingen. Geen zorgen, komt wel goed!
Hu??? inleiden omdat een baby op 4 kg wordt geschat, dat is toch helemaal niet gebruikelijk. 4 kg is ook helemaal niet ongewoon voor een baby die met 40 weken wordt geboren. Zou me dus totaal geen zorgen maken als ik jouw was. Ons zoontje is ook geboren met 4 kg (40,2 weken)
Bij mijn dochter schommelde de groei, zo kon ze ook ineens 3/4 weken voor lopen en wat later was dit weer recht getrokken. Vrij laat in de zwangerschap nog een glucose tolerantietest moeten doen omdat ze zo hoog in de p-lijn zat maar dat was goed. Steeds moeten horen dat t een groot kind zou zijn. Wilde om die reden ook in zkh bevallen. Uiteindelijk thuis(39.5wk) in 4.5u bevallen, ze woog 4140gr. Had een paar inwendige hechtingen. Is mij reuze meegevallen. Vond de persweeen die ik moest ophouden omdat de vk er nog niet was het ergste van de hele bevalling.
Hier een kindje van 4570 gram!! Ik werd ook vooruit gezet qua groei maar ze hebben hier niet naar gehandeld. Resultaat 41,5 week zwanger en een KS. Dus ik snap dat vroeger halen echt wel kan bijdragen... En fijn dat ze het goed in de gaten houden. Succes!!
Iedereen bedankt voor jullie reacties het stelt me wel wat gerust!! Dit wordt dus me tweede kindje die was via de normale weg geboren, hoe groot is de kans dat dit een KS wordt? Ben zelf 1,58 en ze schatten de baby op 4 kilo op 39 weken
4 kg is helemaal niet zwaar volgens mij, heel normaal. Het zegt ook niks over een evt. keizersnee. Als het hoofdje maar door het kanaal past, dan floept de rest er vanzelf uit zijn mij gyn. 4 kg is absoluut geen reden om in te leiden zover ik weet.
hou er rekening mee dat met zo,n echo het een schatting is , volgens de echo zou ik een reuze baby krijgen . Er zit volgens mijn standaard een +/- tolerantie in . mijn ventje was op een termijn van 40,4 4063 , een mooie gezonde Hollandse baby
4 kg is inderdaad niet abnormaal, bij mij werd er nooit over inleiden gesproken. Zoontje liep 5 weken voor een woog 4315gram/53cm op 39.4wkeen
huh, vier kilo is toch helemaal niet gek? mijn tweede werd op ruim 10 pond geschat nav meerdere groeiecho's. Omdat mijn eerste bevalling heel vlot was verlopen (3500 gram) maakte de vk zich geen zorgen en ik ook niet. Er is ook geen seconde over inleiden gesproken. Uiteindelijk werd hij met 39+4 spontaan geboren en woog 3965 gram, bijna 4 kilo dus. Vrij normaal gewicht. Hij bleek vooral erg lang te zijn en verder dun, en dat is hij nog steeds. vind het een beetje vreemd dat er over inleiden is gesproken voor een voorspelling van 8 pond.
(oh ja trouwens, ik heb bij mijn kinderen van 3,5 en 4 kilo nooit een scheurtje gehad, dus ook geen hechtingen. Zelf woog ik 5,4 pond bij geboorte (heel klein dus) en mijn moeder had een sub totaal ruptuur. het zegt dus lang niet alles gelukkig! )
ik vind het altijd zo eng die schattingen!!! Klopt bijna nooit wat van onze oudste is geschat op 3500 en geboren met 2936 mijn middelste werd geschat op 3200 gram was 2146 !
Hier een guppie van 401 met 39,6 Dus 4 kilo met 39/40 weken vind ik ook niet schrikbarend. Hier wel lang moeten persen, maar dat is wel vaker bij de eerste. Lekker in de gaten laten houden en je niet teveel zorgen maken.
Bij ons in het zhuis leiden ze wel in als je baby voor loopt op groei... Onze oudste liep 3 weken voor op groei is met 38 weken gehaald en onze jongste liep 4 weken voor op groei en is ook met 38 weken gehaald... Hier zijn ze er wel streng in doordat het een paar keer heel erg fout gelopen is door baby's die te groot waren en er niet ingegrepen was.
Eerlijk gezegd vind ik circa 4 kg niet erg schokkend. Hier is zoontje 11 dagen te vroeg geboren en woog 3585 gram, was 51 cm dus als ik de zwangerschap voldragen had zou hij ook circa 4 kg gewogen hebben. Hier waren ze ons vanaf de 20 weken echo al bang aan het maken omdat zoonlief zo gigantisch groot zou zijn maar dat viel achteraf dus best wel mee. Elke keer zei de echoscopiste dat ik maar weinig kleertjes in maat 50 en 56 moest kopen want misschien zou hij er niet in passen. Hij heeft 4 weken maat 50 gedragen en draagt nu pas maat 62 in zijn truitjes en nog steeds maat 56 in zijn broekjes, hij is bijna 13 weken oud. Die groeiecho's zijn schattingen, laat je niet te bang maken
Die van mij schatte ze steeds op 8 pond. Nergens over inleiden gehad. Madam kwam, zag en overwon met 41+6 en een gewicht van 10 pond.
hahaha ik vind 4 kilo niet echt schrikbarend al waren al mijn kindjes allemaal de helft hiervan maar mijn vriendin heeft er 1 van 5 kilo en zelfs 1 van bijna 6 kilo dus allemaal niet zo schrikbarend maar ik begrijp dat je ervan schrikt als gezegd word 4 a 5 weken voor op groei, alleen was het handig geweest als ze ook verteld hadden dat dit om grammen gaat en niet om kilo's
Goed om deze ervaringen toch te lezen! Ik ga me dan idd wat minder druk maken als het dan zo iedere keer zo afwijkt hoe ik dat uit jullie verhalen lees, bedankt mamas !
Ik vind het ook allemaal best meevallen. Mijn zoon was met 36 weken al ruim 4 kilo en mijn dochter ruim 5 kilo met 38 weken. Inleiden maken ze vaak wel bespreekbaar maar dit gebeurt niet voor de 39e week. Bij mijn dochter was ze tijdens de laatste echo op 36 weken al niet meer opmeetbaar. Ze viel buiten de gestelde curve. Toch was er van inleiden geen sprake. Dat zou ik met 38,3 gaan bespreken maar ze besloot zelf dat niet af te wachten.