Hallo ben gisteren naar de vk geweest en kreeg ook de uitslag van de bloedonderzoeken en daar kwam uit dat ik een lagen hb had van 7 en een te hoge bloedsuiker 6.4 Maandag moet ik nuchter terugkomen voor een nieuwe meting. Heeft iemand ervaring hiermee en wat zou het kunnen betekenen? De vk was er niet erg ongerust over maar wil graag weten wat het precies inhoud. (tja de vragen komen bij mij altijd thuis pas hahah)
Bloedsuikerwaarde niet nuchter van 6,4 is toch netjes? Pas boven de 7,2 moet je je zorgen gaan maken. Voor zwangeren geldt als ondergrens een Hb-gehalte van 6,8 mmol/l. Hieronder wordt gesproken van bloedarmoede. OM je ijzer op te krikken kan je veel volkorenproducten en groene groentes eten, ook in appelstroop en abrikozen zit veel ijzer. En in vlees, ei, peulvruchten en noten.
Bedankt voor je antwoord, ik moet maandag opnieuw prikken en de vk maakte zich ook geen zorgen hoor maar is denk ik gewoon voorzichtig en wil zekerheid... Maar deze uitleg is duildeijk. Kan ik bijvoorbeeld ook gewoon roosvice ferro nemen ofzo? Dat is nog meer ijzer dacht ik. De rest van de producten eet ik al zeer regelmatig. gr.Nicole
6.4 is helemaal niet te hoog! Was je nuchter of had je al gegeten? Als je nuchter is het wel aan de hoge kant. In dat geval kun je in elk geval al goed op je koolhydraten letten zie www.koolhydraten.nl daar vind je van alle levensmiddelen de koolhydraten, dus zoek je producten met lage waarden uit. Stel je voor dat je nou toch te hoge suikers hebt, kun je vast met een dieet wel proberen je waarden laag te houden. Lukt dat niet, zul je moeten spuiten. Klinkt heeeeeeel eng, ik weet het, maar ik heb het vorig jaar ook gedaan, was ff slikken, maar we zijn beloond met een prachtige gezonde zoon! Succes ermee.
Ik ga daar inderdaad maar een beetje op letten Ik ben geprikt toen ik al een uur of 3 niets meer had gegeten na een ontbijt van een bak muslie.. We zien het wel en ik maar me er eerlijk gezegd niet druk over ben gewoon nieuwsgierig en wil alles gewoon graag goed weten. gr. Nicole
Dat gaat door voor niet-nuchter. Nuchter is 10 a 12 uur voor de bloedtest niks eten en drinken. Nuchter mag de waarde in de zwangerschap niet hoger zijn dan 5.5. Niet nuchter mag die niet hoger zijn dan 7,2.