28 weken zwange -> moe, uitgeput en niet vooruit te branden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dorianne, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hallo,

Ik ben nu 28,4 weken zwanger en voel me moe, uitgeput en ben niet vooruit te branden.
    Ik stond vanmorgen op, ging naar de winkel en dan stond ik daar mooi met mijn winkelwagen...ik was helemaal uitgeput en kon wel de marathon hebben gelopen, ik stond hijgend in de winkel.
    Als ik de trap op moet kom ik hijgend boven en heb ik tijd nodig om weer bij te komen.
    Net even bij mijn man achter geweest, daar aangekomen (200 meter) helemaal moe ik kon niet zitten en moest blijven staan ik ben snel naar binnen gegaan waar ik dan doodop op de bank zit.
    Ik heb nu 7 dagen vrij gehad en moet het weekend werken, ik zie er nu al tegenop vooral nu ik thuis al niet meer vooruit te branden ben.
    Heeft er nog iemand zoveel last van buiten adem zijn, moe en utgeput na 2 minuten lopen? Wat hebben jullie eraan gedaan?
    Ik heb dan ook nog 3 uur in bed gelegen (van 12 tot 3).
    Mijn suiker is goed dus daar ligt het niet aan.

Ik moet nog zolang!

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hoe is je ijzer?
    Mijn ijzer is aan de lage kant en ben ook niet vooruit te branden!

3. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hier dezelfde symptomen de afgelopen weken, suiker goed, maar gisterenmiddag een telefoontje van de vlos ontvangen dat m'n ijzer veel en veel te laag is. Vanavond gestart met ijzer/staaltabletten.

Anders vraag je vk eens alvast te laten prikken voor ijzer. Ik ben blij dat ik nu weet wat het is, al die futloosheid, gek werd/wordt ik er van.

Succes!

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ff bloed laten prikken op ijzer ja. En verder heb ik mijn vorige zwngsch de hele tijd erg moe gevoeld. Veel slapen overdag, gewoon aan toe geven.
    En anders FLORADIX.....mag je gewoon nemen in je zwangerschap. Juist voor mensen die extra energie nodig hebben,
    tis op kruidenbasis, je hebt pilletjes ervan of een drankje.
    Dit moest ik na mijn bevalling nemen van mijn kraamverzorgster omdat ik helemaal uitgeput was.

5. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    ik heb het mijn hele zwangerschap al met vlagen. De ene keer gaat het goed, maar merendeels van de tijd ben ik ook niet vooruit te branden. Mijn suiker is goed en heb ook veel ijzer. daar ligt het niet aan. Ben nu 35 weken en nu wordt het echt zwaar. Moet er niet aan denken nog 6 weken zo te lopen. Ik kan inderdaad na 200 meter al gaan zitten. gek van. ik hoop dat die kleine man snel komt. met 38 weken mag hij gaan aankloppen van mij.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ahd het ook die periodes... de ene keer energie voor 10 en de andere keer was ik nog te moe om uit bed te komen...
    Gewoon aan toegeven en de dingen lekker de dingen laten. Op tijd je bedje in en lekker slapen. Waarschijnlijk is het gewoon ff een periode in je zwangerschap.

xxx sas

7. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Inderdaad even ijzer laten nakijken. Evt. Vit. B12 ook. Sterkte

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik heb er ook erg veel last van. heb absoluut geen energie voor niks. er aan toe geven zou leuk zijn maar das lastig als je in je eentje thuis bent met een kleintje van nog geen 2

9. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben nu 24 weken zwanger en ik begin sinds vorige week
    echt te merken dat ik s'avonds compleet aan de latten ben...
    Na een dag werken moet ik s'avonds echt gaan liggen (ben kapster dus sta de hele dag)

Nu had ik wel gehoord van Floradix had een klein flesje in mijn zwitsal tas zitten.
    Ik dacht dat dat voor duizeligheid was????
    Hoeveel mag je daarvan nemen???
    Op gebruiksaanwijzing staan half uur voor de maaltijd maar, als ik duizelig ben is dat midden op de middag...:(

Moet maandag naar de verloskundige ,dus zal dan ook maar vragen naar mijn ijzer..

Liefs Emni

10. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Floradix is een wondermiddel! Het heeft mij zo'n beetje gered met de eerste zwangerschap waarbij ik een zwaar ijzer tekort en extreem lage bloedruk had. (Met veel flauwvallen tot gevolg)

Na een paar dagen voelde ik mij weer fit en vitaal, wat een verschil zeg!
    We gebruiken het hier niet alleen tijdens de zwangerschappen, maar ook gewoon voor het hele gezin.

11. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    dorine.. ik ben kortademig en buiten adem geweest vanaf het begin van mijn zwangerschap.. het komt waarschijnlijk omdat ik abrupt gestopt ben met sporten.. ik sportte erg veel.. en je moet het afbouwen.. anders krijgt je lichaam een shock. nou weet ik natuurlijk niet of jij ook aan de sport zat.. maar bij mij was het zo erg dat ik zelfs bovenaan de trap stond te hijgen.. echt belachelijk.. ik ben langzaam weer begonnen met lopen.. gewoon lopen.. en nu is het stukken beter..

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vit D gebrek kan ook tot erge vermoeidheid leiden! zou je ha zeker vragen om op tekorten te prikken, sommige tekorten duren even om aan te vullen, dus hoe eerder je het weet, hoe eerder je je beter kunt voelen.

Wendysteur vindt dit leuk.
  13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Heel herkenbaar... maar ik ben pas 26 weken. Vandaag na een uur op het werk, hyperventilerend terug naar huis gekomen. Niet van de inspanningen, maar het gààt gewoon niet meer de laatste week. Ik heb het gevoel alsof ik niet kan ademen op m'n werk, begin heel erg warm te krijgen, zie niet goed meer en krijg een paniekaanval.
    Nou, heb ik wel een hele zware tijd (2jaar al) gehad, en is dit nog steeds niet beter (moeder is ernstig ziek en ik zorg voor dr)... heb het gevoel alsof dit nu opeens allemaal keihard op m'n kop terecht komt. Kan de hele dag wel huilen om dingen die 1 jaar eerder gebeurden etc. Toen heb ik nooit gehuild.
    Maar ben dus ook volledig OP.
    Ik mag er niet aan denken om morgen weer te gaan werken, wil gewoon de hele dag slapen.

Deel Deze Pagina