lever

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sabrin, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrin

Sabrin Actief lid

12 nov 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Hallo Dames,

Ik weet dat lever niet goed is tijdens de zwangerschap. Ik eet het dan ook niet. Ik mis het ook niet. Nu heb ik echter op vakantie in Turkije rijst gegeten met een soort peper erdoorheen (althans dat dacht ik) achteraf bleek dat verkruimelde lever te zijn. Ik vond het zo lekker dat ik een tweede portie heb genomen. Nu baal ik een beetje.zou het teveel geweest zijn. Meer mensen ervaring met eten van lever zonder dat het problemen veroorzaakte?

Ik had dit trouwens ook met de yoghurt, gewoon gegeten en achteraf dacht ik......o,jee misschien is het wel rauwmelks....pfff al die onzekerheid.

Het zal vast meevallen maar ik lees graag gerusstellende verhalen.

groetjes,

Sabrin

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    lever zit vitamine A in en teveel is niet goed.. teveel is als je er dagelijks hoeveelheden van naar binnen werkt.. dus een keer 2 bordjes kan echt geen kwaad

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nee twee bordjes in die hoeveelheid lijkt mij geen probleem (al heb ik er geen verstand van)
    maar ik mag van de vk ook af en toe gewoon een plakje leverworst (als het maar niet te vaak en te veel is)

mijn schoonmoeder at vroeger heel vaak en veel lever tijdens haar zws en ze heeft twee gezonde kerels op de wereld gezet...

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het gaat er idd om dat je niet teveel vitamine A binnen krijgt, vitamine A is een vetoplosbare vitamine wat betekent dat je het op slaat als je er teveel van binnen krijgt. Belangrijk dus dat je niet steeds (net) te veel neemt. Nu gewoon weer opletten dan is er niets aan de hand.

5. fafje

fafje Niet meer actief

Klopt...over een broodleverworst/smeerworst bijv, zeggen ze max 1 broodje per dag!

6. Sabrin

Sabrin Actief lid

12 nov 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    He bedankt dames voor de reacties, fijn om te lezen, gerustellend, had ik nodig :)

7. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Niet te veel vitamine A
    Verder moet je voorzichtig zijn met de inname van vitamine A, een teveel aan deze vitamine kan afwijkingen bij de ongeboren vrucht veroorzaken. Veel vitamine A zit in lever en leverproducten zoals leverkaas, Berliner, smeerleverworst, paté e.d. Dit wil niet zeggen dat je helemaal geen leverproducten mag eten, maar sommige mensen nemen iedere dag drie boterhammen met leverworst, dit is dus te veel. Eén boterham per dag kan geen kwaad. Eet tijdens de zwangerschap liever geen lever.
    Ook als je denkt dat je vitaminetabletten nodig hebt, koop dan tabletten die speciaal bedoeld zijn voor zwangere vrouwen, die bevatten weinig vitamine A.

Deel Deze Pagina