Bang omdat ik niks voel..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Toosje, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toosje

Toosje Nieuw lid

Nov 20, 2008
    4
    0
    0
    Omgeving Tilburg
    Hoi dames,

In het begin van mijn zwangerschap moest ik vanwege een eerdere bbz heel vaak op controle bij de gynaecoloog. Nu alles goed lijkt te gaan (ik ben nu 15 weken), zit er wat meer tijd tussen de echo's. Ik merk nu alleen dat ik weer bang begin te worden. Ik heb namelijk geen last meer van ochtendziekte en voel eigenlijk nergens aan dat ik zwanger ben. Mijn buik is wel wat dikker, maar ik heb niet het idee dat hij nu echt hard groeit. Herkent iemand van jullie deze gevoelens?

2. samkids

samkids Niet meer actief

Hey Toosje, ik herken deze gevoelens nog niet omdat ik niet zo ver ben. Ik heb er wel een hele goede verklaring voor: na 10-12 neemt het hormoon hCG weer heel erg af waardoor allerlei kwaaltjes ook afnemen. Een van de bekendste is de misselijkheid. Het is bekend dat dit in het eerste trimester veelal erger is dan in het tweede en derde.

3. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    ja, herkenning! Tot je je beeb begint te voelen (als je geluk hebt duurt dat niet al te lang meer) is dit echt een onzekere periode. Maar je bent nog wel degelijk zwanger hoor! haha
    Ik vond het ook best moeilijk hoor, maar probeerde er wel echt een paar keer per dag heel bewust bij stil te staan dat er toch echt wat groeit daarbinnen en contact te maken door handen tijdje op mijn buik te leggen etc. Neem echt af en toe momentjes voor jullie bijde (ook al krijg je nog geen reactie :) ) het doet je zelf wel goed. Sterkte ermee!

Vlindertje

Ps over buik, mensen beginnen he tnu pas te zien bij mij. De grootte zegt écht niks over hoe je kindje het doet

4. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Bij mij was de misselijkheid na week 10 ineens over. Helemaal weg. Ik me ook zorgen maken natuurlijk, gezien eerdere miskramen.

Afgelopen zaterdag echter, heb ik me de hele middag beroer gevoeld. Gistermorgen en vanmorgen weer als vanouds misselijk en overgeven.

Hou je niet al te veel vast aan alle termijnen en symptomen, ik was eerst heel bang dat het mis ging, maar meid, je bent al zo ver!
    15 en een halve week al! Wow!

Symptomen komen en gaan volgens mij, het is een cliché, ik weet het, maar probeer te genieten. Je hebt al een buikje begrijp ik! Geen pijn? Geen bloed?

Probeer te genieten meid, je bent al zo'n eind op weg! :)

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Probeer er van te genieten, nu voel je je nog goed genoeg om vanalles te doen.
    Voor het weet wordt alles je te zwaar.
    De middelste 3 maanden staan erom bekend dat je t minste kwaaltjes hebt.

Ik vind juist de eerste weken t ergste, zoals waar ik nu in zit.
    Nog niet echt kwaaltjes en je leeft nog in totale onzekerheid.
    Zal blij zijn als ik 3 weken verder ben en naar de vk ben geweest

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja dat herken ik ook. Ik ben nu 17weken en voel mijn kleintje niet en heb pas over 3weken volgende echo. In de tijd dat je dus moet wachten op volgende afspraak zit ik dus ook te stresse of alles wel goed gaat. Buik is wel iets dikker maar misselijk ben ik ook niet meer. Ik lek wel veel melk maar voor mijn gevoel is dat niet genoeg teken dat het goed gaat met mijn wondertje. Ik ben er vanmorge ook achter gekomen dat ik 3kilo lichter ben dan toen ik 9weken zwanger was... Ben een forse meid dus vind dat nogal raar maar dat is een ander verhaal

7. Anouk1982

Anouk1982 Lid

Jan 26, 2009
    11
    0
    0
    Je kan toch altijd ter geruststelling een keer extra naar de verloskundige gaan? Ons kindje is niet zo beweeglijk en ik heb er ook al meerdere malen tussen de afspraken door even naar het hartje mogen luisteren.

8. Lentel

Lentel Actief lid

Oct 27, 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Hey,

afgelopen weekend heb ik hetzelfde gevoel gehad, nu moest ik vandaag op controle. De ochtendmisselijkheid is enorm afgenomen, tot bijna nihil. Ook het maagzuur.
    Vandaag op controle zag ik een mooie hartactie en een kindje van 50 mm
    Het was voor mij ook een hele opluchting.

Bij mijn eerste kindje was ik misselijk / maagzuur tot 16 weken. dat bewijst nog maar eens dat iedere zwangerschap anders is.

Geniet vooral nu, het gaat al zo snel.

Liefs Lentel

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja afspraak tussendoor vind ik ook zo té denk ik. De verloskundige is familie, vriendin van mijn broer. Helaas heb ik volgende afspraak bij vk bij een collega van haar. Misschien moet ik gewoon op volgende vk afspraak wachten. die is tenslotte 6feb al.
    kost het trouwens extra als je tussendoor nog een keer apart naar vk gaat?

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    nee volgens mij ksot het niet extra als je een xtje extra vooor controle gaat helemaal niet als je je een beetje zorgen maakt meid bel gewoon al is het alleen ff om t hartje te horen er zijn zoveel meiden die dat doen daar ben je dan echt geen uitzondering in

11. Toosje

Toosje Nieuw lid

Nov 20, 2008
    4
    0
    0
    Omgeving Tilburg
    Hoi,

Al bedankt voor jullie reacties, ik ben in ieder geval niet de enige zo te zien. Het is alleen moeilijk omdat iedereen zegt dat je er vooral van moet genieten, wat na een vervelende ervaring zoals een bbz toch een stuk lastiger is. Ik sta er gewoon niet zo onbevangen meer tegenover als de vorige keer.
    Een extra echo lijkt me wat overdreven, vergeleken bij heel veel andere zwangeren heb ik natuurlijk al erg veel controles gehad (zo'n 7 nu in de eerste 15 weken). Afwachten dus maar...
    Mnq, ik heb geen last van bloedverlies of zoiets hoor, het zit helemaal tussen mijn oren...

12. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Tussen week 10 en week 16 is een beetje een 'lege' periode. Er gebeurt van alles maar zelf voel je nog helemaal niks en je ziet ook bijna nog helemaal niks.

Share This Page