Eerder bevallen!? Wie ook?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lellebel35, Jun 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Dames,

Ik ben nu 33 + 2 dagen zwanger en zou eigenlijk een keizersnede krijgen met 37 weken. Maar ik heb vorige week 3 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege nierfalen en een ernstige blaasontsteking.
    Nu is er een dubbele J stent geplaatst en ik heb er zo'n pijn en ongemak van dat ik amper kan zitten, laat staan lopen en het huishouden doen.
    In overleg met de uroloog mag ik de medicatie die hiervoor is niet slikken vanwege de baby en dus wil de gynaecoloog de sectio eerder plannen voordat ik breek.. het is allemaal een beetje veel op dit moment.

De kans bestaat dus dat ik met 34 weken ga bevallen of net iets later. Wie had dit ook en hoe is het met het kindje afgelopen?

2. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    3,520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Mijn zus is bevallen met 34 weken, maar wel uit zichzelf zeg maar..niet omdat het 'moest'... de kleine meid woog circa 2201 gram en het is inmiddels een flinke bonk van 6 ;) dus komt vast goed!

3. Es85

Es85 Niet meer actief

Ik ben bij mijn zoontje spontaan bevallen met 34,2 wk. Vanaf dag 1 heeft hij het super gedaan en binnen 3 weken was hij thuis. Op dit moment is hij ruim 2,5 en aan niets is te merken dat hij te vroeg was.
    Ook al geeft het geen garanties, vanaf 34 weken zijn de kansen vrij groot dat het goed gaat. Heel veel sterkte en succes gewenst!

4. Lady K

Lady K Bekend lid

Aug 7, 2009
    652
    0
    0
    Ik ben spontaan bevallen met 32 weken.
    Mijn zoontje had wat moeite met ademen (vergat dit. Onrijp ademhalingscentrum). Helemaal goed gekomen 5 weken neo.
    Ziet het alleen wat aan zijn lopen. Dat ziet er wat onstabiel uit.

Van zijn zusje 4 weken geleden bevallen met 37 weken. Groot verschil!

5. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

Nov 23, 2012
    157
    0
    0
    ik ben met 35+6 bevallen en met 35 weken waren mijn vliezen al gebroken. Hij hoefde niet in de couveuse. alleen onder de lamp omdat zijn lever nog niet zo goed werkte en geel was. maar zijn neefje die met 40 weken geboren werd moest ook onder de lamp..dus zoveel zegt dat niet.

een kennis is bevallen met 34 weken. (spontaan)
    die kleine heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen omdat hij te snel moe was van drinken...
    dus maak je niet te druk als het moet dan moet het! en de kans is super groot dat het gewoon helemaal goed komt met je kleintje :)

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Hoi,

Mijn dochtertje is geboren met 35 weken en 2 dagen, dmv keizersnede, omdat ze in stuit lag.
    Ons meisje moest vroeger komen, omdat ik zwangerschapsvergiftiging had, en hierdoor was ze al 2 weken niet meer gegroeid in mijn buik.

Ze was erg klein, maar deed het van in het begin heel goed.
    De eerste dagen had ze nog geen zuigreflex, maar na een week kon ze al een beetje uit een flesje drinken.

Ze heeft 3 weken een maagsonde gehad.

Ik geef haar borstvoeding. Ik moest dus meteen beginnen afkolven.
    Toen ze 2 kg woog, en uit de couveuse was, mocht ik haar voor het eerst aanleggen.
    Dat ging heel goed, want die eerste keer had ze al 10 ml gedronken bij mij!

Een vroeggeboorte hoeft dus niet te betekenen dat er problemen zullen zijn met je kleintje.
    Succes meid!

7. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    @Nele87, ff een vraagje; hoe ben jij er achter gekomen dat je zw.vergif. had?

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    ik ben bevallen aan 34,1 w
    hij deed het onmiddellijk heel goed en lag slechts 24u in de couveuse
    na 13d was hij thuis
    perfecte zuigreflex, lag wel 14d aan de monitor, maar hij gaf nooit alarm.

allemaal prima dus

Hopelijk bij jou ook zo !

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik moest met 33 weken op controle. Bij elke controle werd ook steeds mijn bloeddruk gemeten. Die was altijd 12/7 geweest, maar die dag was het ineens 14/10. Ik moest dan de dag nadien meteen naar het ziekenhuis, voor 24uur observatie. Daar moest ik mijn urine bijhouden, deze werd dan getest. Hierin zaten te veel eiwitten, en dat wijst op een zwangerschapsvergiftiging.
    Ik moest dan een week in het ziekenhuis blijven, kreeg medicijnen voor de hoge bloeddruk. Dan heb ik nog een week thuis mogen rusten.
    Met 35 weken was mijn bloeddruk ineens weer gestegen, ondanks de medicijnen. Daarom werd er beslist om een keizersnede te doen.

Share This Page