Aankomende keer bij de vk haat ze weer suiker prikken gewoon met zo'n apparaatje, ik moet er om 8.30 zijn ben alleen vergeten te vragen of ik dan nuchter zijn... Weet 1 van jullie dit? Vk kan je bij ons alleen bellen tussen 13 en 14 dus echt een rottige ivm werken (voor spoed kan je uiteraard wel altijd bellen) Dus ik dacht vraag het hier even.
Ik moet zelf ook testen op zwangerschap diabetes, maar ik moet hiervoor naar het ziekenhuis toe! Moet er nuchter komen, dus na 10 s'avonds niks meer eten en drinken.. Dan wordt ik eerst zo geprikt, en daarna moet ik een glucose drankje innemen en moet ik 2uur!!! wachten in het ziekenhuis.. :S Dan wordt ik weer geprikt..
Nuchter zul je moeten zijn lijkt me. Maar suiker prikken betekend niet dat je dan ook twee uur moet wachten en dat glucose drankje moet drinken. Ligt er maar net aan wat de vk wil. Kan net zo goed een vingerprik zijn en meer niet.
Dat met dat glucosewater heet een GTT (glucose tolerantie test) neem aan dat de huis-tuin-en-keuken-vk dit niet zelf uitvoert.
Is nu ook gewoon weer een vingerprik....... Ga wel gewoon nuchter, zie het dan wel hahahaha Voel me verder goed en heb geen rare dingen die erop kunnen wijzen dat ik zwangerschapsdiabetes heb...
ik moest in het ziekenhuis, met zo een vies glucose-drankje, goed gegeten hebben van tevoren, niet al te zoet, maar wel gewoon een stevige lunch. waarom dat nou precies moest snap ik ook niet, want ik lees meer dat het nuchter moest.
oooh ik hoefde toen nuchter te komen en dan prikken uur wachten met wat eten en drinken en dan weer prikken... en ik moes wat vettigs eten drikandelle broodje of een ander warm broodje van de bakker..