Suiker prikken

Discussion in 'Gezondheid' started by DragonBerry, May 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Aankomende keer bij de vk haat ze weer suiker prikken gewoon met zo'n apparaatje, ik moet er om 8.30 zijn ben alleen vergeten te vragen of ik dan nuchter zijn... Weet 1 van jullie dit? Vk kan je bij ons alleen bellen tussen 13 en 14 dus echt een rottige ivm werken (voor spoed kan je uiteraard wel altijd bellen)
    Dus ik dacht vraag het hier even.

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

suiker moet je nuchter komen meid daarna moet je eten en dan na een uur weer prikken...

3. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

May 19, 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Ik moet zelf ook testen op zwangerschap diabetes, maar ik moet hiervoor naar het ziekenhuis toe!
    Moet er nuchter komen, dus na 10 s'avonds niks meer eten en drinken..
    Dan wordt ik eerst zo geprikt, en daarna moet ik een glucose drankje innemen en moet ik 2uur!!! wachten in het ziekenhuis.. :S Dan wordt ik weer geprikt..

4. Kimba

Kimba Actief lid

Sep 11, 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Nuchter zul je moeten zijn lijkt me.
    Maar suiker prikken betekend niet dat je dan ook twee uur moet wachten en dat glucose drankje moet drinken.
    Ligt er maar net aan wat de vk wil. Kan net zo goed een vingerprik zijn en meer niet.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat met dat glucosewater heet een GTT (glucose tolerantie test) neem aan dat de huis-tuin-en-keuken-vk dit niet zelf uitvoert.

6. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Is nu ook gewoon weer een vingerprik....... Ga wel gewoon nuchter, zie het dan wel hahahaha
    Voel me verder goed en heb geen rare dingen die erop kunnen wijzen dat ik zwangerschapsdiabetes heb...

7. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moest in het ziekenhuis, met zo een vies glucose-drankje, goed gegeten hebben van tevoren, niet al te zoet, maar wel gewoon een stevige lunch. waarom dat nou precies moest snap ik ook niet, want ik lees meer dat het nuchter moest.

8. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

oooh ik hoefde toen nuchter te komen en dan prikken uur wachten met wat eten en drinken en dan weer prikken...
    en ik moes wat vettigs eten drikandelle broodje of een ander warm broodje van de bakker..

9. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

May 19, 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Nou blijkbaar gaat het dus bij iedereen weer anders... ;)

Share This Page