Dan zitten er wat 'vieze bacteriën' in, kan een beginnende blaasontsteking zijn maar kan ook gewoon je vaginale flora zijn wat zichzelf weer herstelt. Uit de kweek komt bij mij dan ook geen duidelijke urineweginfectie. Echter, als ik dit heb krijg ik ook meteen last van mijn buik en ik heb wel baat van antibiotica. Nu de artsen dit weten krijg ik dus bijna altijd een kuurtje mee, anders wordt het bij mij van kwaad tot erger (eerste zwangerschap echt heel veel pijn gehad). Overigens is het met een kuur ook wel eens niet weg gegaan, de gynaecoloog heeft toen overleg gehad met ik dacht een viroloog? Die heeft toen een zogenaamde breed spectrum antibiotica geadviseerd en daarmee ging het wel weg. Deze antibiotica kunnen ze je natuurlijk niet te vaak geven om resistentie te voorkomen. Sterkte! Hoop dat je snel van je klachten af bent.
Als je wat verder was geweest had ik voorweeen gezegd. Ik heb ze precies zo gehad zoals jij omschrijft en omdat ik spontaan te vroeg ben bevallen heb ik een aantal bloed en urine testjes moeten doen en daar is verder niks bijzonders uitgekomen, dus het hoeft niet gelijk aan iets gelinkt te worden. Het is alleen dat 28 weken wat vroeg is voor voorweeen. Of is ze al aan het indalen?