Beste VK, Heb getwijfeld of ik m`n vraag zou stellen omdat ik eigenlijk gewoon rustig af wil wachten, maar het houdt me helaas toch veel bezig, ik lees en hoor veel, maar wil geen eigen doktertje spelen, daarom wil ik toch mijn situatie voorleggen. Ik heb 10 jaar de pil (microgynon 30) geslikt. nu sinds bijna 10 maanden gestopt en geen menstruatie. na 4 maanden beetje bruinig iets en 2 maanden later weer wat, maar is niet om over naar huis te schrijven. Nu heb ik een hormoonbloedtest laten doen en daar blijkt niets uit en een echo volgt nog. Wat kan ik verwachten? Ik heb een collega over PCOS gehoord...vandaar ook mijn 'zorgen'. Kan het ook na deze lange tijd nog steeds zo zijn dat er niets aan de hand is en ik gewoon de pech heb dat ik zo lang moet wachten? of ligt het meer voor de hand dat er toch iets speelt? Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Hoi Ook al moet je vrij lang wachten voor je cyclus op gang is, je hebt nog steeds de meeste kans dat er niets aan de hand is. Had je voordat je aan de pil ging een normale cyclus? Als dat zo is is de kans op Pcos ook kleiner. Probeer de echo rustig af te wachten. Succes en bij vragen horen we het weer. Mirjam