28 weken zwanger, opgenomen ivm kans op vroeggeboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie1, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Veel sterkte!!!! Heel erg schrikken denk ik!

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Dank allemaal! langzaam aan ben ik iets postiever en kan ik het ook overzien als het wel snel komt... het begint een beetje te landen dat ik de 40 weken waarsch niet haal en probeer nu elke ochtend blij te zijn dat er een dagje aangeplakt is!! Uk doet t gelukkig heel goed ^^ Lekker druk en weegt al 1500gr, dus geen kleintje!

3. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Fijn dat het gewicht zo mooi is. Ik hoop dat je jullie kleine nog even bij je kunt/mag houden!

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Dag Allemaal, nou, hetweekend doorgekomen. Pessarium gaf helaas klachten dus die is weer verwijderd... Ik hoop dat ik naar huis mag vandaag. Ondanks dat ik dat ook eng vind. Maar wat ben ik t zat hier!! Ik slaap zooo slecht en heb onwijs heimwee. K heb de halve nacht moeten huilen van ellende en het niet slapen en ben t echt wel ff zat! Lekker thuis op de bank. Met mn man, kat op schoot en even een beetje privacy. Nu is een klein weekje ziekenhuis natuurlijk niet persee veel maar t voeltals een eeuwigheid en al die emoties...

Die kleine doett nog steeds supergoed en bmm is niet korter en ontsluiting niet meer.. Dusja eigenlijk wil ik wel naar huis!!

5. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Duim met je mee dat ze je naar huis laten gaan met controles. Lijkt me inderdaad heel moeilijk om in het zkh te moeten liggen, al zal het soms wel een veilige omgeving zijn. Je werkte daar ook toch (of heb ik dat weer in een ander topic gelezen..)? Komen collegas niet even langs in de pauzes? Dat zou al wat afleiding zijn. Dat had ik tenminste toen hidde terug in het streekzkh was en ik gek werd tussen die vier muren!

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Hee ja klopt ik werk hier, collegas zijn wel ff langs geweest ja!! Dus das lief ^^ ik ben alleen een enorme huismuts en heb echt heimwee!! Mn man komt elke dg wel lang en k mocht gister ook ff weg in de rolstoel maarja, t is t allemaal net niet... En k slaap niet meer dan 2/3 uurtjes per nacht en dat breekt ook wel op na 6 nachten...

7. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    😔 begrijpelijk ja, hopen dat ze straks met de visite komen vertellen dat je naar huis mag met voorzorgsmaatregelen natuurlijk. Geef het ook aan hé, dat je graag naar huis wil. Ik duim mee voor je!

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Jij bent ook vroeg bevallen zie ik nu! Hoe is t nu zo een jaar later?

9. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    inderdaad hij wilde ook eerder z'n gezicht laten zien 😊.

Nu een jaar later doet hij het super goed, het eerste jaar kom je nog veel in ziekenhuizen, bij de fysio en noem het allemaal maar op, maar nu wordt het gelukkig wat rustiger. Hij brabbelt, hij loopt mee aan de hand, is alleen wat kleiner, verder merk ik niks meer aan hem!

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Aah wat fijn om.te horen! Leuk dat t zo goed gaat. Gelukkig hoor je wel veel goede berichten van iedereen, morgen ben ik 29 weken.. K hoop t nog weken uit te houden maar t geeft wel vertrouwen dat als t komt, t wel goed komt allemaal

11. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat schrikken! Ik ben morgen 24 weken zwanger van een tweeling. Met 20 weken nog maar 1,7-1,9 cm over ( was daar voor 4,6)Amper harde buiken geen weeen bloedverlies of iets heb er echt niks van gemerkt. Er is toen een pessarium geplaatst heeft de eerste dagen klachten gegeven maar is werd minder nu alleen af en toe wat klachtjes maar niet overheersend. Heb wel sinds 20 weken bedrust. Ondanks het pessarium en de bedrust vorige week met 23 weken nog maar 0,7 cm cervix over. Gelijk door gestuurd naar amc. Daar maken ze zich er helemaal niet druk om ze zeggen dat de lengte van een cervix niks zegt over wel of niet bevallen. Er zijn genoeg vrouwen met een lange cervix die alsnog binnen een dag bevallen. Het is veel belangrijker of je regelmatige harde buiken hebt bloedverlies etc. Ze gaan hem bij mij ook niet meer meten en mag thuis rust houden. Morgen 24 weken zwanger en ik geloof ook niet dat ze elk moment gaan komen. In het amc meten ze de cervix sws niet. Snap wel dat je geschrokken bent en het is goed dat je naar je gevoel luistert maar het hoeft dus helemaal niks te zeggen. Hoop dat alles rustig blijft voor je en ukkie nog lekker bij mama blijft zitten. Heel veel succes de komende tijd!

Liefs

12. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Hoe gaat het nu met je Ukkie? De kleine nog steeds bij jou in de buik?

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.259
    113
    Wat lief dat je t vraagt! Ik ben gister weer thuisgekomen na vrijdag opnieuw opgenomen te zijn ivm pijnlijke krampen en harde buiken. Gelukkig is de kleine nog aan boord en doet t fantastisch. Omdat de krampen etc geen invloed hebben op mn baarmoedermond of ontsluiting. Vrijdag heb ik weer controle op de poli en bij twijfel moet ik gelijk bellen. Dusja, rustig aan maar thuis! Al vind k dat echt moeilijk. Nesteldranh slaat toe haha en er moet ook echt nog wel t e.e.a. Voor de babykamer en de uitzet enzo! Maargoed, ik ben nu al 30+1 weken en krijg een beetje vertrouwen dat die kleine nog wel even binnen blijft :)

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Wat fijn dat het toch nog redelijk goed gaat. Nog maar twee weken dan ben je weer een grens voorbij.
    Heel veel sterkte met rustig aan doen, dat vind ik zelf ook erg lastig.

Deel Deze Pagina