Wie maakt zich ook zo'n zorgen om de varkensgriep? Het zal wel door mijn hormonen komen hoor, maar ik zit er echt enorm mee. Volgende week moet manlief een paar dagen naar Milaan, en dan gaat hij via Schiphol. Naast dat ik het nu ik zwanger ben helemaal niet leuk vind dat ie weggaat (erger dan anders, die stomme hormonen), dat er iets misgaat tijdens de reis of met mij of weet ik veel, en dat ie er 's nachts niet is, ben ik ook bang dat hij dat virus opduikelt van achterlijke toeristen die zo idioot achterlijk zijn nu nog naar Mexico te vliegen. Die brengen gewoon onze gezondheid in gevaar. En ik zag dat het geneesmiddel dat er nu voor gebruikt wordt, Tamiflu, niet door zwangeren gebruikt mag worden - tenzij het gevaar voor de moeder zodanig is dat dat het risico op het kindje rechtvaardigt... Dus daar zit ik een pietsie mee. En morgen is het Koninginnedag, dan lopen er ook veel mensen dicht bij elkaar. Ik zal me wel enorm aanstellen, maar de hormonen doen hier goed zijn werk... Wou ik even kwijt...
Ik vind het ook wel spannend, maar probeer er niet te veel aan te denken. Ik troost me een beetje met de gedachte dat buiten Mexico de gevallen een stuk minder ernstig zijn gebleken of dat men er gewoon op tijd bij was. Het is vooral het woord epidemie dat zo eng is. Je denkt meteen aan allerlei enge Hollywood films waarin de mensheid in een paar weken wordt weggevaagd (sorry als ik de angst nu nog groter maak). Maar de realiteit is dat we hier goede artsen hebben en dat er hier goede medicijnen zijn en dat we daarmee al een enorme voorsprong hebben op een groot deel van de rest van de wereld. Laten we dus allemaal maar hopen en [-o< dat ons hier die ellende bespaard blijft.
Ik vindt het op zich erg om te zien op de tv, maar persoonlijk vind ik het nog steeds een ver van mijn bed show.. Ik kan me wel in denken dat als je man op reis gaat dat je je wat meer zorgen maakt, maar verder..nee niet echt.. Misschien ben ik wel wat naief daarin, maar ik denk dat de kans dat je onder een auto komt op dit moment groter is dat je het virus te pakken krijgt..
Er liggen medicijnen klaar voor 5 miljoen mensen, dus als je denkt symptomen te hebben, kun je gewoon naar de dokter. Het is niet zo dat je er sowieso dood aan gaat en inderdaad je hebt meer kans om onder een auto te komen.
Ik maak me ook wel zorgen moet ik zeggen.. maar meer omdat het geneesmiddel dus niet geschikt is voor behandeling van kinderen onder de 13 jaar en het middel dat wel geschikt is voor kinderen is niet beschikbaar, mijn dochter is pas 15 maanden... Duitsland vind ik ook wel erg dichtbij... Wat nou als het hier komt??? met mijn dochter in quarantaine????
Ik ken het gevoel, maak me ook wat druk en zag dus ook dat het virusremmende middel, Tamiflu, schadelijk is voor het ongeboren kindje... Het is nu al in Duitsland... Maar inderaad, ik probeer het ook maar te relativeren en te denken dat de kans dat je onder een auto komt groter is. We zien het wel.. Wel ben ik van mening dat er te makkelijk over gedacht wordt door vluchten van en naar Mexico door te laten gaan. Hoor je op het nieuws "er hangen posters met voorlichting" nee daar hebben we wat aan. En inderdaad mensen die dan wel gaan beseffen zij niet dat ze anderen daar ook mee in gevaar brengen... Zucht, we zullen moeten afwachten.... Geen handen schudden, hoestende en niesende mensen hand voor de mond houden, en geen mensen kussen (mond of wang). Meer kunnen we niet doen....en duimen...
normaal trek ik me er niet veel van aan maar werk nu in een hotel waar ik heel veel contact heb met mensen uit het verschillende landen en dus ook uit de "besmette" landen. bij elk bed wat ik verschoon of badkamer die ik poets kijk ik extra uit en was me handen meer uit voorzorg. echt contact met de mensen zelf hebben we niet want die zijn meestal uit de kamer maar goed we gebruiken de zelfde klinken van de deur, algemene ruimtes zoals toiletten bij de receptie, en sommige kamers zijn te ranzig voor woorden dat je je afvraagt of je zowiezo geen infectie gaat oplopen. extra maatregelen kunnen we denk niet nemen. we lopen wat meer risico omdat we veel contact hebben met de buitenlandse gasten. als ik merk dat een gast ziek is en dan goed ziek dan zou ik helemaal oppassen en misschien zelfs de kamer niet schoonmaken. gelukkig heb ik nog niet voor deze keus gestaan maar denk dat ik dat zo zou oplossen.
Zit me net te bedenken dat duitsland maar 15 minuten rijden is... en morgen met koninginnedag, volgens mij kun je echt niet aan iemand's gezicht zien of hij niet net naar mexico is geweest, staat bij niemand op het voorhoofd... ow jeee... begin echt panisch te worden merk ik...
tja dit is inderdaad moeilijk, als je echt als de dood bent draag dan een mondkapje zekere voor het onzekere. en verder iedereen die een beetje bruin is van de zon vermijde. komt vast net terug van vakantie. wist trouwens niet dat het duitsland al berijkt had pfff. in ons hotel komen heel veel duitsers en afgelopen week hebben we een hele tourbus gehad. hoelang duur het voordat je verschijnsele krijgt? en wat zijn die. ff uit voorzorg
Ik maak me normaal ook geen zorgen. Met sars en de varkenspest en dat soort dingen. Vind het erg voor de dieren en mensen, maar maakte me verder niet druk. Ik denk dat het de hormonen zijn want nu maak ik me wel druk opeens. Ben bang dat mijn meisje ziek word, of ik en daardoor mijn meisje zonder moeder opgroeid (de ergste scenario's glippen door mijn hoofd). Waardoor het ook komt dat mensen zich misschien meer zorgen maken is dat het in mijn ogen wel wat overdreven word. Er word nu alleen gesproken hierover en dan is het al snel heel ernstig. Ook dat ze praten over rampenplannen en zo dan is het toch al erger? Ze moeten niet op de feiten vooruit lopen. Natuurlijk moet er vanalles mee gedaan worden maar we hoeven niet alles te weten als er alleen maarpaniek kan ontstaan. Mijn man zei mooi: Ze zijn denk ik allang blij dat ze niet de hele tijd over de kredietcrisis hoeven te praten maar dat ze iets anders hebben gevonden. Zo zie ik het ook wel een beeje Dus door de media worden we ook wel een beetje gek gemaakt en daardoor word ik alleen maar banger terwijl dat misschien helemaal niet hoeft. Maak ons pas bang als er ook daadwerkelijk iets gedaan moet worden
Sars vond ik ook vreselijk, maar ja, mijn grootouders zaten daar vast, mochten niet terug naar Nederland... en daarna zijn ze nog een paar weken in quarantaine geweest... vreselijk... en ja, in duitsland zijn al 3 gevallen geconstateerd, allemaal net terug uit mexico geloof ik... pffff....
Het virus is buiten mexico minder gevaarlijk lijkt wel, ook overlijden in nederland ook jaarlijks duizneden mensen aan "de griep" het zijn vaak de zwakkere die bezwijken. Ik maak me op zich niet zo druk hierover ,heeft ook weinig zin denk ik.
hier nog een stressbol.. vreselijk die griep! moet t net nu uitbreken nu ik zwanger ben.. tamiflu mag idd niet gebruikt worden door zwangeren.. en aangezien t nu al in duitsland is knijp ik m tog wel.. iedereen in mijn omgeving vind dat ik er me TE druk over maak.. zal wel hormonen zijn
o ja ze vertelden ook dat kinderen en ouderen haast geen kans maken op de griep. Terwijl die normaal gesproken juist gevoeliger zijn. Datmaakte me ook wat meer ongerust. Het is en blijft afwachten
natuurlijk maak ik mij zorgen maar ik moet mijn voeten wel op de grond houden en denken... SARS hebben we ook overleefd toch?
Ik maak me nog het meeste druk om mijn beebje wat binnenkort geboren wordt. Die heeft natuurlijk helemaal (nog) geen antistoffen en ze hebben vast geen Tamiflu voor pasgeboren babietjes...... Ben nu al een overbezorgde moeder, merk ik...
Ik weet niet waarom maar ik kan me er nog niet zo druk om maken.. Ik zie het nog een beetje alsof het ver van me af is, mocht er hier ook gevaar dreigen horen we dat wel, en Nederland is echt wel een land wat zich goed voorbereid op zulke dingen hoor! Maar misschien denk ik er te makkelijk over, ik ben altijd wel zo van niet gelijk in paniek raken als het nog niet nodig is. op Nu.nl: Nederland is goed voorbereid als de Mexicaanse griep ook hier zou opduiken. Voor grote bezorgdheid is op dit moment geen reden. De overheid is wel ''superalert'', zei minister Ab Klink van Volksgezondheid woensdag. Als de Mexicaanse griep zich in Nederland zou verspreiden, moeten artsen de naam registreren van iedereen die besmet raakt.