Hallo allemaal, Het is nog niet zover maar ben toch wel even benieuwd hoe anderen dit deden.. Ik lees op de website van het RIVM dat geadviseerd word vanaf 28 weken zwangerschap en je dan een beroep uitoefent waar je geen 1,5m afstand kunt houden, je werkgever jou vervangende werkzaamheden moet aanbieden. Zijn hier zwangeren die hier ervaring mee hebben? (Toevallig ook tandheelkundig gerelateerd) Alvast bedankt
Vriendin van me is fysio. Zij gaat vanaf 28 weken geen behandelingen meer doen. Wel administratie enzo
Hoi! Ik ben docent op de hogeschool en mag vanaf 28 weken ook niet meer op locatie. Overigens is daar afstand houden zou je zeggen beter mogelijk, maar irl toch ook te veel studenten die dichtbij komen. Ik werk vanuit huis (maar dat deed ik al wel grotendeels, net als alle collega's)
Bedankt voor jullie reactie @elsie89 en @Bollebelle. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren als ik hiermee aan kom. Gezien een collega van mij net met verlof is gegaan, maar vanaf 28 weken haar werkzaamheden heeft uitgevoerd als anders, dus geen aanpassingen. Nou staat ze wel iets makkelijker in het hele Corona gebeuren als ik dus dat is wel een verschil. Denk dat ze het verder ook niet heeft aangekaart. En als tandartsassistente is het niet echt mogelijk afstand te houden, ben ook heel benieuwd wat voor andere werkzaamheden ik kan gaan doen..
Gelijk heb je! Het heeft er vooral mee te maken dat je longen vanaf deze termijn al in de verdrukking zitten, waardoor besmetting wel ernstiger zou kunnen verlopen. Dus zou zeker uitkijken!
Ik heb al in het begin van de zwangerschap aangegeven dat ik vanaf 28 weken andere werkzaamheden ga doen. Ik ga het risico niet lopen en in mijn vak is het risico dat ik covid oploop reëel. Werkgever deed er hier niet moeilijk over.