Wie heeft een DUIDELIJK overzicht van hoe je de zaken regelt met de belastingdienst? En hoe krijg je kinderbijslag? En is het mogelijk om een eventuele tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang PER MAAND terug te krijgen? Of komt dit altijd pas aan het einde van het kalenderjaar? Hoe / waar vraag je zoiets aan? Hoeveel geld krijg je? En als je gebruik maakt van ouderschapsverlof én meedoed aan de levensloopregeling, krijg je ook geld terug. Krijg je dit per maand of aan het einde van het jaar? Waar vraag je dit precies aan? En wanneer? Ik vind het allemaal nogal lastig Wie heeft dit goed uitgezocht en kan me helpen?
Ik heb ergens gelezen dat je de kinderbijslag automatisch krijgt. dat gebeurt als het kind is ingeschreven.
Als je kindje aangegeven is bij de gemeente dan komt de kinderbijslag vanzelf. Je zou is op site van de belastingdienst kunnen kijken voor die andere teruggaves.
Kinderbijslag wordt geregeld door de Gemeente zodra het kindje is aangegeven. Alle andere zaken regel je via de belastingdienst. Hoeveel je terug krijgt is afhankelijk van hoeveel jullie verdienen, hoeveel uur je van de opvang gebruik maakt en hoeveel je per uur betaald aan de opvang. En je teruggave Kinderopvang krijg je gewoon per maand terug.Kijk gewoon eens op de site van de belastingdienst, daar vindt je alles terug.
je hebt ook recht op heffingskorting e.d.,kinderkorting,combinatiekorting enz. ik heb dat op het belastingkantoor geregeld.
Die kortingen zijn inkomensafhankelijk waardoor niet iedereen er recht op heeft. Ik zou idd even op de website van de Belastingdienst kijken of bellen met de Belastingfoon
Kijk even op de site www.toeslagen.nl. Daar kan je de toeslagen aanvragen zoals zorgtoeslag, huurtoeslag en ook kdvtoeslag. En idd doordat jij het kind inschrijft krijg je automatisch kinderbijslag. Wat een papierenrompslomp he . Ik ben er ook nooit zo dol op, ben altijd bang dat ik iets vergeet te regelen. Liefs
Ligt aan je inkomen en wordt jaarlijks geregeld via je voorlopige teruggave. Ook dus weer via de belastingdienst.